ΤΟΠΙΚΑ

Διεύρυνση των Σχολών αποφάσισε επί της αρχής χθες η Σύνοδος

διεύρυνση-των-σχολών-αποφάσισε-επί-τη-281635

Με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γιώργου Αγγελόπουλου και του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμου Κουζέλη ολοκληρώθηκε χθες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας η Σύνοδος των προέδρων και κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων εννέα πανεπιστημίων της χώρας.

Η Σύνοδος συζήτησε μία σειρά από θέματα που σχετίζονται με τη διεύρυνση των σχολών της αγωγής και της εκπαίδευσης με στόχο την αναβάθμιση σπουδών στα παιδαγωγικά τμήματα και τη ρύθμιση συστημάτων που εκκρεμούσαν εδώ και δεκαετίες.

Ο πρόεδρος της Συνόδου και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Λοΐζος Σοφός ενημέρωσε ότι απ’ όλα τα μέλη υπήρχε κοινή η θέση ότι οι σχολές εκπαίδευσης θα πρέπει να διευρυνθούν, αναλαμβάνοντας τις αρμοδιότητες που προκύπτουν από την επιστημονική ειδίκευση και σχετίζονται με την οργάνωση και υλοποίηση του προγράμματος σπουδών για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.

Η παιδαγωγική επάρκεια συμφωνήθηκε ότι θα είναι ένα πρόγραμμα σπουδών ετήσιας διάρκειας. Η ανάληψη αυτών των αρμοδιοτήτων, επισήμανε, θα γίνει σε συνεργασία με μέλη του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού άλλων τμημάτων, καθώς επίσης και με τα τμήματα που έχουν ειδίκευση σε ειδικές διδακτικές γνωστικών αντικειμένων.

Εάν όντως επιτευχθεί αυτή η διεύρυνση, τότε οι από εδώ και στο εξής αποφοιτούντες από τις λεγόμενες καθηγητικές σχολές όπως είναι του Μαθηματικού Τμήματος που το επιθυμούν, θα μπορούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σε συνδυασμό με αυτό, συμφωνήθηκε επί της αρχής η διεύρυνση των σχολών αγωγής εκπαίδευσης με την ένταξη τμημάτων προσχολικής αγωγής των ΤΕΙ υπό προϋποθέσεις.

Ο κ. Σοφός επισήμανε ότι η ένταξη μπορεί να γίνει εφόσον τηρούνται όροι και προϋποθέσεις όπως είναι η διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, η δημιουργία αντιστοίχων τμημάτων ή κατευθύνσεων και σε άλλα παιδαγωγικά τμήματα και η εξασφάλιση ανθρώπινου δυναμικού.

Εάν τηρηθούν οι προϋποθέσεις, τότε θα αποφασιστεί αν μπορεί να υπάρξει, είτε ένα κοινό πρόγραμμα σπουδών με διαφορετικές κατευθύνσεις και διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα, είτε δύο παράλληλα προγράμματα σπουδών επίσης με διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα.

«Ο διάλογος που αναπτύχθηκε με τους εκπροσώπους της Πολιτείας ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητικός και υπήρχε σύγκλιση απόψεων σε πολλά ζητήματα πέρα από τα συγκεκριμένα που αναφέρθηκαν» είπε.

Το επόμενο διάστημα τα τμήματα θα εξειδικεύσουν σε γενικές συνελεύσεις τις εκδοχές και στη συνέχεια θα υπάρξει διάλογος με το υπουργείο προς την κατεύθυνση της υλοποίησης των αποφάσεων που ελήφθησαν επί της αρχής.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου