ΤΟΠΙΚΑ

Γκρίνια για τις διά χειρός ιατρικές γνωματεύσεις

γκρίνια-για-τις-διά-χειρός-ιατρικές-γν-256361

Να ισχύσει ό,τι και με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση η ιδανικότερη λύση

Μπροστά στο κενό ασάφειας, που προκαλεί η σχετική νομοθεσία που διέπει το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), βρίσκονται πολύ συχνά οι γιατροί του Νοσοκομείου Βόλου, οι οποίοι γίνονται αποδέκτες διαμαρτυριών από ασφαλισμένους και ασθενείς, που αιτούνται την έκδοση ιατρικών γνωματεύσεων.

Συνήθως οι ασθενείς ζητούν γνωματεύσεις προκειμένου να τις προσκομίσουν σε διάφορες υπηρεσίες, είτε για να τύχουν διαφόρων απαλλαγών, είτε προκειμένου να τις εξετάσουν ιδιώτες γιατροί για να αποφασίσουν κάποια θεραπεία.

Επίσης οι γνωματεύσεις είναι απαραίτητες, στην περίπτωση αναρρωτικών αδειών στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα αλλά και σε κατηγορίες χρόνια πασχόντων οι οποίοι απευθύνονται στο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας για να λάβουν επίδομα ή αναπηρική σύνταξη.

Το γεγονός ωστόσο ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο το οποίο να ορίζει, αν οι γνωματεύσεις θα είναι χειρόγραφες ή μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, (όπως γίνεται αντίστοιχα με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση), προκαλεί μεγάλες παρεξηγήσεις με τους γιατρούς να βρίσκονται πολλές φορές απολογούμενοι.

«Είναι αλήθεια ότι δεν υφίσταται συγκεκριμένο πλαίσιο πάνω στο οποίο να βασίζεται η συμπλήρωση μίας γνωμάτευσης ή μίας βεβαίωσης που χρειάζεται ένας ασθενής και αυτό δημιουργεί πολλές φορές παρεξηγήσεις» τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος της Ενωσης Νοσοκομειακών Γιατρών Παύλος Μαλινδρέτος που ρωτήθηκε σχετικά. «Εγκειται στην ευχέρεια του κάθε γιατρού πως θα λειτουργήσει. Προσωπικά για όσους νεφροπαθείς χρειάζονται να καταθέσουν στο ΚΕΠΑ οποιοδήποτε έγγραφο, έχω δημιουργήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα πάνω στην οποία βασίζομαι για να εκδώσω τη βεβαίωση. Έτσι αφενός είναι ευανάγνωστη- άρα δεν υπάρχει ζήτημα λανθασμένης προσέγγισης- και αφετέρου είναι πιο εύχρηστη σε οποιαδήποτε υπηρεσία», πρόσθεσε ο ίδιος.

Την ίδια ώρα ωστόσο πολλοί ασθενείς μπαίνουν στη διαδικασία να διαμαρτυρηθούν σε γιατρούς, διότι η χειρόγραφη διάγνωση που τους έγινε δεν έγινε αποδεκτή από υπηρεσία στην οποία έπρεπε να κατατεθεί επίσημα. Δεν είναι λίγοι μάλιστα εκείνοι που εκτιμούν πως θα πρέπει να υπάρξει ρύθμιση ώστε όπως γίνεται με τη συνταγογράφηση φαρμάκων, έτσι και με τις γνωματεύσεις να είναι υποχρεωτικά όλες σε ηλεκτρονική μορφή.

«Όταν ένα πόρισμα ακόμη και για μία αξονική τομογραφία γράφεται στο χέρι, αντιλαμβάνεται κανείς ότι μία δημόσια υπηρεσία μπορεί ανά πάσα στιγμή να την αμφισβητήσει», σημείωσε ως προς αυτό ο κ. Μαλινδρέτος, επισημαίνοντας τέλος πως είναι συχνό φαινόμενο άνθρωποι που έχουν υποβληθεί σε ειδικές εξετάσεις οι οποίες ήταν απαραίτητες για να πιστοποιήσουν μία μορφή αναπηρίας από την οποία πάσχουν, υποχρεώθηκαν να ζητήσουν νέα γνωμάτευση ώστε να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν από την δημόσια υπηρεσία στην οποία απευθύνθηκαν.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου