ΤΟΠΙΚΑ

Η σκυτάλη στα τμήματα του Π.Θ. για τον πανεπιστημιακό Καλλικράτη

η-σκυτάλη-στα-τμήματα-του-π-θ-για-τον-πα-250867

Τη σκυτάλη στα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, προκειμένου να συζητήσουν τη δυνατότητα συγχώνευσης με τμήματα των ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, έδωσε ο πρύτανης του ιδρύματος, Γ. Πετράκος. Στην πρώτη γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε χθες από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης για την εξέταση του πανεπιστημιακού Καλλικράτη, το παρών έδωσαν και στελέχη της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και του τοπικού συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας, ζητώντας από τους ακαδημαϊκούς να συνδράμουν στον αγώνα των εκπαιδευτικών και να γίνουν «ασπίδα» για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ίδιων των αποφοίτων τους.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Προχθές, στον απόηχο της πρώτης επαφής που είχαν μεταξύ τους, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και οι πρόεδροι των ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας για να συζητήσουν τη συνένωσή τους με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου για τη δημιουργία ενός μεγάλου ιδρύματος ανά περιφέρεια, ο κ. Πετράκος, κάλεσε όλους τους προέδρους του ιδρύματος προκειμένου να τους ενημερώσει.

Η σύσκεψη διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, και από χθες τη σκυτάλη άρχισαν να παίρνουν τα τμήματα του Π.Θ. Πρώτο τμήμα που συγκάλεσε γενική συνέλευση ήταν το Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης, που αποφάσισε να συνεχίσει την κουβέντα την ερχόμενη Πέμπτη.

Στη γενική συνέλευση παραβρέθηκαν και ακαδημαϊκοί από το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Αγωγής, προκειμένου να ενημερωθούν για τις θέσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, που αντιδρά στις συνενώσεις τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των πανεπιστημίων και τμημάτων βρεφονηπιοκόμων των ΤΕΙ. Σημειώνεται ότι τμήματα βρεφονηπιοκόμων λειτουργούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.

Αλλάζει ο εκπαιδευτικός χάρτης

Στην επιχειρούμενη συνένωση ΑΕΙ και ΤΕΙ αντιδρά ο εκπαιδευτικός κόσμος, που υποστηρίζει ότι ο πανεπιστημιακός Καλλικράτης θα φέρει αλλαγές στον χάρτη των επαγγελματικών δικαιωμάτων, των σπουδών αλλά και στην ίδια τη δομή της εκπαίδευσης.

Το παρών έδωσαν χθες στον Βόλο ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής και ο οργανωτικός γραμματέας της ΔΟΕ, Θανάσης Γκούμας, μαζί με τον πρόεδρο του τοπικού συλλόγου, Αποστόλη Μούσιο.

Σύμφωνα με τον κ. Κικινή, ενώ ο διάλογος βρισκόταν στο επίπεδο της καθιέρωσης της υποχρεωτικότητας της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο, ξεκίνησε από το υπουργείο συζήτηση για συνενώσεις τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και βρεφονηπιοκόμων. «Αυτός ο σχεδιασμός τορπιλίζει τις προηγούμενες συζητήσεις. Οι συνενώσεις θα αλλάξουν τον χάρτη της εκπαίδευσης, των σπουδών αλλά και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων. Πιστεύουμε ότι αυτό δεν είναι αποκομμένο ούτε από τη συρρικνωμένη χρηματοδότηση του δημοσίου σχολείου, ούτε από τις δηλωμένες προθέσεις των δήμων, μέσω της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας, να αναλάβουν «κομμάτια» της προσχολικής αγωγής, ούτε από την προοπτική να πετάξει το κράτος κομμάτια της εκπαίδευσης σε ιδιώτες. Δεν είμαστε αντίθετοι στην αναβάθμιση των σπουδών των βρεφονηπιοκόμων, θέτουμε όμως ζήτημα αυτοτέλειας των τμημάτων και προάσπισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των πανεπιστημιακών παιδαγωγικών τμημάτων Προσχολικής Αγωγής», είπε ο κ. Κικινής.

Ο οργανωτικός γραμματέας της ΔΟΕ, Θανάσης Γκούμας, τόνισε ότι «η πανεπιστημιακή κοινότητα θα πρέπει να εξετάσει με όρους όχι λογιστικούς αλλά επιστημονικούς το όλο ζήτημα και να γίνει ασπίδα για τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων».

«Οι συνενώσεις και οι συγχωνεύσεις των τμημάτων, δημιουργούν ανασφάλεια στην εκπαιδευτική κοινότητα και ταυτόχρονα στρέφονται εκπαιδευτικοί εναντίον των αποφοίτων βρεφονηπιοκόμων. Εμείς λέμε ότι το κομμάτι των νηπίων έως 4 ετών ανήκει στους απόφοιτους βρεφονηπιοκόμους, και τα παιδιά ηλικίας από 4 έως 6 ετών στους αποφοίτους Προσχολικής Αγωγής», τόνισε από την πλευρά του π πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Αποστόλης Μούσιος, επισημαίνοντας ότι το Υπουργείο Παιδείας, επιχειρεί να φέρει τον εργασιακό αυτοματισμό και μέσα στην εκπαίδευση, όπως έγινε πέρυσι με τους αποφοίτους της Ειδικής Αγωγής. Ο κ. Μούσιος μάλιστα καυτηρίασε τα κενά που εξακολουθούν να υφίστανται στα δημοτικά σχολεία του νομού, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται η δημόσια εκπαίδευση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου