ΤΟΠΙΚΑ

Μεγάλες ελλείψεις στην ειδική αγωγή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

μεγάλες-ελλείψεις-στην-ειδική-αγωγή-σ-223448

Η ειδική αγωγή δεν ολοκληρώνεται με την αποφοίτηση από το δημοτικό, διαμαρτύρεται ο Σύλλογος Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής

Δύο μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής υπολειτουργεί, καθώς μεγάλος αριθμός καθηγητών που απαιτείται για να λειτουργήσουν ομαλά δεν έχει προσληφθεί, τμήματα ένταξης είναι αδρανή και παράλληλη στήριξη δεν υφίσταται, καταγγέλλει ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής.

Στη Μαγνησία, σύμφωνα με στοιχεία του συλλόγου, καθηγητές στελεχώνουν εν μέρει τα τμήματα ένταξης, αφού καλούνται να μοιράσουν το ωράριό τους σε δύο και τρεις σχολικές μονάδες ταυτόχρονα, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένουν αιτήματα για παράλληλη στήριξη μαθητών

«Την στιγμή που ορθά, έχουν προσληφθεί 2.478 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί ΕΑΕ, την ίδια στιγμή ο αριθμός καθηγητών ΕΑΕ που έχει προσληφθεί είναι 1.303. Για άλλη μια φορά, το υπουργείο φαίνεται να θεωρεί πως η ειδική εκπαίδευση ολοκληρώνεται με την αποφοίτηση από το δημοτικό σχολείο», διαμαρτύρεται ο Σύλλογος σε παρέμβασή του προς τα Υπουργείο Παιδείας.

Οπως επισημαίνει, «ο εμπαιγμός στην αντιμετώπιση των καθηγητών ΕΑΕ συνεχίζεται, καθώς η παράλληλη στήριξη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προβλέπεται να λειτουργεί με καθηγητές μειωμένου ωραρίου, ενώ η ΠΣ στην πρωτοβάθμια ΕΑΕ λειτουργεί με δασκάλους και νηπιαγωγούς πλήρους ωραρίου. Και κάνουμε λόγο για εμπαιγμό, καθώς ενώ οι υπάρχουσες ανάγκες δικαιολογούν την πρόσληψη καθηγητών με πλήρες ωράριο, παρ’ όλα αυτά το υπουργείο έχει επιλέξει να προσλαμβάνει καθηγητές μειωμένου ωραρίου, ώστε να εμφανίζει μεγαλύτερο αριθμό προσλήψεων. Αυτή η πρακτική, οδηγεί τις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ζητούν από το υπουργείο να μετατρέψει τις συμβάσεις μειωμένου ωραρίου σε πλήρους ωραρίου. Το πιο σημαντικό είναι πως μαθητές που χρειάζονται ΠΣ μένουν για μεγάλο διάστημα χωρίς εκπαιδευτικό, ενώ θα μπορούσε να τους έχει διατεθεί από την αρχή της πρόσληψης του. Επίσης οι μετατροπές αυτές γίνονται χωρίς ξεκάθαρο πλαίσιο στο ποιος εκπαιδευτικός θα προηγηθεί ή θα μπορέσει να μετατραπεί σε πλήρους ωραρίου δημιουργώντας ανισότητες στην αντιμετώπιση των καθηγητών».

Οι αναπληρωτές ζητούν να υπάρξουν άμεσα νέες προσλήψεις ΕΑΕ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες και να υπάρχει δικαιοσύνη στην κατανομή των πιστώσεων μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Επίσης διεκδικούν αλλαγή της διάταξης που προβλέπει την πρόσληψη καθηγητών για παράλληλη στήριξη μόνο ως μειωμένου ωραρίου, ώστε η να λειτουργεί με καθηγητές πλήρους ωραρίου και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος ζητούν την ίδρυση τμημάτων ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και πρόβλεψη για αμοιβαίες μεταθέσεις και για τους αναπληρωτές, ώστε να μην επιβαρύνονται οικονομικά οι εκπαιδευτικοί με ενοίκια και μετακινήσεις.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου