ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Αποκλεισμός του Βόλου – Βελεστίνου

αποκλεισμός-του-βόλου-βελεστίνου-211443

Στο ΕΣΠΑ ενέταξε την ανακατασκευή του οδικού δικτύου η Περιφέρεια Θεσσαλίας

Εθνική οδός Βόλου – Βελεστίνου: ένα τμήμα τριών χιλιομέτρων που παραδόθηκε κατασκευαστικά το 2001, την τελευταία δεκαπενταετία όμως ο δρόμος έχει χαρακτηριστεί καρμανιόλα. Τα περίφημα «σαμαράκια» του δρόμου που οφείλονται σε κακοτεχνία και αστοχία υλικών, έχουν σταθεί αφορμή για μια σειρά δυ- στυχημάτων στο οδόστρωμα. Επί μία δεκαπενταετία η άσφαλτος «ποτίζεται» με αίμα …

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Φωτογραφίες: ΡΑΝΙΑ ΜΑΝΑΣΗ

Στο συγκεκριμένο δρόμο, στο ύψος του 304 ΠΕΒ έδωσαν χθες ραντεβού δήμος Βόλου και δήμος Ρήγα Φεραίου, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση του οδοστρώματος και μάλιστα σε ένα τμήμα του οδικού δικτύου, που αποτελεί την είσοδο προς τη Μαγνησία. Με επικεφαλής τους δύο δημάρχους, Αχ. Μπέο και Δημ. Νασίκα και τη συμμετοχή στελεχών των δύο δημοτικών αρχών, έγινε δεκάλεπτος συμβολικός αποκλεισμός του οδικού δικτύου και στις δύο κατευθύνσεις προς Βόλο και προς Λάρισα, με τους δύο δήμους να λένε «τέρμα πια η κοροϊδία» και να ζητούν «λύση εδώ και τώρα».

Παράλληλα με τον αποκλεισμό του δρόμου καρμανιόλα, συνεδρίαζε η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την έγκριση των όρων διακήρυξης της δημοπράτησης του έργου για τη βελτίωση του τμήματος του οδικού δικτύου Βόλου – Βελεστίνου. Λίγο αργότερα, η Περιφέρεια με ανακοίνωσή της γνωστοποιούσε την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 9,2 εκ. ευρώ.

Ο αποκλεισμός

Το ραντεβού στο ύψος του 304 ΠΕΒ δόθηκε χθες, στη 1:30 το μεσημέρι. Σύσσωμη η δημοτική αρχή Βόλου, με επικεφαλής το δήμαρχο, Αχιλλέα Μπέο αλλά και κλιμάκιο της δημοτικής αρχής Ρήγα Φεραίου με επικεφαλής το δήμαρχο Δημήτρη Νασίκα, έδωσαν ηχηρό παρών.«Πρόκειται για μια συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας μπροστά στο 304 ΠΕΒ, σε αυτό το δρόμο καρμανιόλα που για την ιστορία αναφέρω ότι ξεκίνησε κατασκευαστικά το 1998 και ολοκληρώθηκε το 2001. Από εκεί και πέρα οι αστοχίες είναι εμφανείς σε όλη αυτή τη 15ετία. Με διάφορες διαμαρτυρίες όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα με τα σαμαράκια. Εγιναν πάρα πολλές προσπάθειες με ημίμετρα να καλυφθούν αυτές οι αστοχίες, δεν καταφέραμε όμως να λύσουμε το πρόβλημα. Σήμερα βέβαια βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε συμπαραστάτη την Περιφέρεια σε αυτή την προσπάθεια. Εμείς ως δήμος Ρήγα Φεραίου και ο δήμος Βόλου είμαστε η είσοδος της Μαγνησίας και του Πηλίου, ίσως του μεγαλύτερου τουριστικού μέρους της Ελλάδας. Αρα θέλουμε το έργο να μπει πραγματικά σε προτεραιότητα ώστε να επιλύσουμε σύντομα το χρόνιο αυτό πρόβλημα», ανέφερε σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Ρήγα Φεραίου, Δημήτρης Νασίκας.

«Εστω και τώρα τους δίνεται μία ευκαιρία να δείξουν πραγματικά ότι δεν είναι όπως οι άλλοι, οι προηγούμενοι, οι κλέφτες που έφυγαν, το άρρωστο πολιτικό σύστημα που κατέστρεψε και έκλεψε όλη την Ελλάδα με τέτοιου είδους έργα χωρίς να πάει κανείς φυλακή. Επί 15 χρόνια εδώ χάνονται ανθρώπινες ζωές. Ηρθε η ώρα να μην μείνουν στα χαρτιά και στα λόγια και να κάνουν έργα. Συνήθως λέμε πολλά λόγια και κάνουμε λίγα πράγματα. Ηρθε η ώρα να κάνουμε έργα και να μη μιλάμε πολύ. Επ’ ευκαιρία του σημερινού συμβολικού αποκλεισμού στέλνουμε μήνυμα προς τον κ. Αγοραστό και την Περιφέρεια να επισπεύσει τις διαδικασίες. Είμαι σίγουρος ότι είναι και δική του βούληση γιατί μπροστά στις ανθρώπινες ζωές δεν υπάρχει τίποτα άλλο σημαντικότερο. Αυτό το κατάντημα στην είσοδο της Μαγνησίας είναι ό,τι πιο δυσφημιστικό για όλους μας», διεμήνυσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος, ο οποίος προανήγγειλε κλείσιμο και του Περιφερειακού Βόλου, σε περίπτωση που μέχρι την επόμενη εβδομάδα, ο εργολάβος δεν έχει διορθώσει τα «σαμαράκια» στο οδόστρωμα για τα οποία ο ίδιος κινήθηκε καταθέτοντας μήνυση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Στο νέο ΕΣΠΑ το έργο με προϋπολογισμό 9,2 εκατ.

Την ίδια ώρα που πραγματοποιούνταν ο αποκλεισμός του δρόμου Βελεστίνου – Βόλου, η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ενέκρινε τους όρους διακήρυξης δημοπράτησης του έργου για τη βελτίωση τμήματος του οδικού δικτύου Βελεστίνο – Βόλος.Το έργο προϋπολογισμού 9,2 εκ. ευρώ είναι το πρώτο που θα χρηματοδοτηθεί από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας 2014 – 2020 και αφορά στη βελτίωση τμήματος του οδικού δικτύου Βελεστίνο – Βόλος, το οποίο χρήζει επέμβασης λόγω των αστοχιών της προηγούμενης εργολαβίας. Λίγο αργότερα, με ανακοίνωσή της η Περιφέρεια γνωστοποιούσε την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ / Π.Ε.Π. Θεσσαλίας 2014 – 2020 και συγκριμένα στον Αξονα Προτεραιότητας 4 «Ανάπτυξη – εκσυγχρονισμός – συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη». Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Θεσσαλίας, υπογράφηκε από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνο Αγοραστό, η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αφορά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας τμήματος από τον ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου μέχρι και το ύψος των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της Θεσσαλικής Χαλυβουργίας, μήκους 3 χιλιομέτρων. Το τμήμα εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Στις εργασίες συμπεριλαμβάνονται:

  • η καθαίρεση του προβληματικού επιχώματος της αρτηρίας, για την εξάλειψη των φθορών (υβώματα, κυματώσεις) που εμφανίζονται στο οδόστρωμα,
  • η σήμανση – ασφάλιση της οδού με την τοποθέτηση νέου τύπου Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων (Στηθαίων Ασφαλείας)
  • η αντικατάσταση των υφιστάμενων Φωτιστικών Σωμάτων με Φωτιστικά Σώματα τύπου Φωτεινών Διόδων Φωτοεκπομπής (LED). Το οδικό τμήμα μετά την ολοκλήρωσή του θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και λωρίδες εκτάκτου ανάγκης. Με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια, ο ηλεκτροφωτισμός, ενώ το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας αυξάνεται από τα 60 στα 90 χλμ/ ώρα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου