ΤΟΠΙΚΑ

Επιστρέφει στην παραγωγή ο Λεβεντέρης

επιστρέφει-στην-παραγωγή-ο-λεβεντέρη-202477

Ενάμιση χρόνο μετά το λουκέτο ~ Επαναλειτουργία του εργοστασίου στην Α’ ΒΙ.ΠΕ. ανακοίνωσε η εταιρεία – Τα πρώτα πλάνα για την απασχόληση προσωπικού

Ξανανάβει το «φουγάρο» στη βιομηχανική μονάδα παραγωγής συρματόσχοινων Λεβεντέρης στον Βόλο. Ενάμιση χρόνο μετά το λουκέτο που μπήκε τον Αύγουστο του 2016, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε ομόφωνα την επαναλειτουργία του τμήματος παραγωγής συρματόσχοινων στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Α’ Βιομηχανική Περιοχή Βόλου, και σε επικουρική βάση προς την εμπορική δραστηριότητα της εταιρείας.

Η μονάδα στον Βόλο είχε κλείσει τον Αύγουστο του 2016, μετά από 9 χρόνια ζημιογόνων χρήσεων και 3 χρόνια εφαρμογής του μέτρου της εκ περιτροπής εργασίας, καθώς η διοίκηση είχε κρίνει ότι δεν ήταν ανταγωνιστική. Οταν έκλεισε, στη μονάδα απασχολούνταν 18 άτομα.

Το ΔΣ της εταιρείας αποφάσισε ομόφωνα την επαναλειτουργία του τμήματος παραγωγής συρματόσχοινων στο εργοστάσιο της στην Α΄ΒΙΠΕ ΒΟΛΟΥ. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε αρχική φάση στο εργοστάσιο θα απασχοληθεί μικρός αριθμός εργαζομένων, που θα αναλάβουν τη μεταποίηση του στοκ που υπήρχε μέσα στο εργοστάσιο

Την απόφαση του διοικητικού της συμβουλίου να επαναλειτουργήσει το τμήμα παραγωγής συρματόσχοινων στο εργοστάσιο του Βόλου, γνωστοποίησε η Λεβεντέρης στο Χρηματιστήριο, με ανακοίνωση στην οποία τονίζονται τα εξής:

«Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας με τη υπ΄αριθμ. 583/6.12.2017 πράξη του αποφάσισε ομόφωνα τη λειτουργία μονάδος παραγωγής συρματόσχοινων στο εργοστάσιο της στην Α΄ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου , που θα στελεχωθεί με μικρό αριθμό εργαζομένων, θα λειτουργήσει δοκιμαστικά και σε επικουρική βάση προς την εμπορική δραστηριότητα της εταιρείας, και με αρχικό σκοπό τη μεταποίηση των σημαντικών αποθεμάτων πρώτων υλών-συρμάτων, που δεν κατέστη εφικτό να αξιοποιηθούν και παραμένουν στην ανωτέρω εγκατάσταση».

Η «Ν. Λεβεντέρης» όπως είναι γνωστό δραστηριοποιείτο στην παραγωγή και εμπορία συρμάτων και συρματόσχοινων για τη βιομηχανία και τη ναυτιλία. Το 1967 ο Στάθης Λεβεντέρης που απεβίωσε πρόσφατα, ίδρυσε τη γνωστή βιομηχανική μονάδα στον Βόλο με εταίρο γερμανική εταιρεία. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες έφτασε να απασχολεί μέχρι και 200 άτομα προσωπικό, κατασκευάζοντας και εμπορεύοντας αλυσίδες, ιμάντες, συρματόσχοινα για τη ναυτιλία και τη βιομηχανία, έχοντας πελάτες όπως η ΔΕΗ, τα Ελληνικά Καλώδια αλλά καθώς επίσης και μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις, όπως η εταιρεία ανελκυστήρων Kleeman Α.Β.Ε.Ε.

Ήταν από τις πρώτες εισηγμένες που εκείνη την περίοδο είχαν Γερμανούς στο μετοχικό τους χαρτοφυλάκιο. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η βιομηχανία άρχιζε να κλονίζεται και να παρουσιάζει ζημιογόνα αποτελέσματα. Το προσωπικό συρρικνώθηκε στο ελάχιστο, ενώ από το 2013 εφαρμόστηκε πρόγραμμα εκ περιτροπής εργασίας, προκειμένου όπως δεσμευόταν η εταιρεία να μη μειωθούν οι θέσεις εργασίας. Αυτό ωστόσο δεν κατέστη δυνατό. Τον Αύγουστο του 2016, και αφού καταγγέλθηκαν οι συμβάσεις εργασίας και των τελευταίων εργαζομένων που παρέμεναν ενεργοί μέσα στο εργοστάσιο της Α‘ ΒΙΠΕ, παρότι δεν υπήρχε παραγωγή, γράφτηκε το τέλος της παραγωγικής βιομηχανίας, με μία λακωνική ανακοίνωση στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Εκτοτε, η επιχείρηση λειτουργούσε μόνο στην εμπορία συρματόσχοινων, ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας Diepa, μέχρι προχθές που ανακοινώθηκε στο Χρηματιστήριο ότι επίκειται η επαναλειτουργία της.

Η δικαστική διαμάχη

Για την επαναλειτουργία του εργοστασίου στον Βόλο, οι πρώην εργαζόμενοι της Λεβεντέρης ενημερώθηκαν από την ανακοίνωση του Χρηματιστηρίου. Επίσημη αντίδραση από το πρώην σωματείο των εργαζομένων δεν υπάρχει. Σε επικοινωνία ωστόσο που είχε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ με το μέλος της Διοίκησης, Απόστολο Τάκο, ο τελευταίος εμφανίστηκε επιφυλακτικός. Οι σχέσεις μεταξύ του σωματείου και της εταιρείας είχαν διαταραχθεί την τελευταία 3ετία, ενώ σήμερα υπάρχουν δικαστικές διαμάχες σε εξέλιξη.

Τα εννιά πρώην μέλη του σωματείου είχαν προσφύγει δικαστικά εναντίον της εταιρείας, διεκδικώντας έκαστος το ποσό των 3.500 ευρώ, που ήταν το μπόνους με το οποίο αποχώρησαν οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους, λαμβάνοντας τις νόμιμες αποζημιώσεις πριν κλείσει το εργοστάσιο.

Η πρώτη αγωγή εκδικάστηκε και η απόφαση δημοσιοποιήθηκε μέσα στον Νοέμβριο, δικαιώνοντας το αίτημα των πρώην εργαζομένων. Μάλιστα η εταιρεία είναι υποχρεωμένη, ανεξάρτητα αν θα καταθέσει έφεση κατά της απόφασης, να πληρώσει αναδρομικά το ποσό των 1.000 ευρώ για τον κάθε ένα από τους εννιά πρώην εργαζόμενους και συνδικαλιστές.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου