ΤΟΠΙΚΑ

Λιγότερο κρέας στο τραπέζι

λιγότερο-κρέας-στο-τραπέζι-197060

Αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες των Βολιωτών παρατηρείται

το τελευταίο διάστημα λόγω της οικονομικής κρίσης, η οποία ευθύνεται για την

αύξηση στην ζήτηση οσπρίων, ρυζιού και λαχανικών και την μείωση αντίστοιχα σε

ποσοστό 20-30% στην ποσότητα κρέατος που καταναλώνεται σε εβδομαδιαία βάση.

Σύμφωνα μάλιστα με τα δεδομένα που προκύπτουν από την Ελληνική Στατιστική

Υπηρεσία, το 2011 οι μεγαλύτερες ελληνικές βιομηχανίες τυποποίησης ρυζιού και

οσπρίων, αύξησαν τον όγκο παραγωγής τους μετά την ισχυρή ζήτηση των προϊόντων

τους.

Η εικόνα

που παρουσιάζει η τοπική αγορά δεν παρεκκλίνει από τα προαναφερθέντα, ενώ όπως

υπογραμμίζει ο Πρόδρομος Χριστοφορίδης,

ιδιοκτήτης κεντρικού μάρκετ του Βόλου «οι καταναλωτές ψωνίζουν κυρίως

λαχανικά, σαλατικά και φρούτα στην διάρκεια του καλοκαιριού, αλλά σε μικρές

ποσότητες εν συγκρίσει με προηγούμενα χρόνια». Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος

«φέτος πουλάμε το καρπούζι κομμένο στα δύο, διότι οι καταναλωτές έχουν

ελαττώσει τις ποσότητες των ειδών που προμηθεύονται για το τραπέζι τους».

Ενδεικτική

της νέας τάξης πραγμάτων που διαμορφώνεται, είναι η επισήμανση του κ. Χριστοφορίδη «ο κόσμος

προτιμάει να αγοράζει πλέον χύμα προϊόντα, όπως όσπρια, τα οποία είναι

φθηνότερα. Έχω μάλιστα πελάτη, ο οποίος αγόρασε 25 κιλά από κάθε είδος οσπρίων,

προκειμένου να καλυφθούν οι διατροφικές ανάγκες της οικογένειάς του, σε όλη την

διάρκεια του χρόνου». Η επιστροφή των χύμα οσπρίων ήδη από πέρυσι, μαρτυρά την

νέα κατάσταση που διαμορφώνεται στην τοπική αγορά τροφίμων, αλλά και ευρύτερα.

Οι

επιπτώσεις από τις περικοπές σε μισθούς

και συντάξεις είναι εμφανείς και στα τοπικά κρεοπωλεία, όπου η μείωση τζίρου

υπολογίζεται σε ποσοστό 20-30% κατά μέσο όρο. Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Συλλόγου Κρεοπωλών

Μαγνησίας, Αντώνης Κανελλόπουλος υπογραμμίζει ότι «λαμβάνοντας υπόψη την

γενικότερη κατάσταση που επικρατεί, είναι λογικό να ελαττωθεί και η κατανάλωση

κρέατος». Η πλειοψηφία των καταναλωτών προμηθεύεται μικρότερες ποσότητες

κρέατος, σύμφωνα με τις ημερήσιες ανάγκες της κάθε οικογένειας, αλλά όπως

εξηγεί ο κ. Κανελλόπουλος «ενδεχομένως επισκέπτονται περισσότερες φορές τα

κρεοπωλεία, διότι δεν ψωνίζουν μεγάλες ποσότητες, όπως παλαιότερα, για διάστημα

μιας εβδομάδας».

Το σημείο

στο οποίο δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η συγκράτηση των τιμών κι όπως

εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Κρεοπωλών « όλα τα επαγγέλματα επηρεάζονται από

την κρίση και έχουν πτώση τζίρου, αλλά με συντονισμένες προσπάθειες και

συγκράτηση τιμών, παρόλο που οι τιμές

αγοράς έχουν αυξηθεί, εμείς κρατάμε σταθερές τις τιμές σε βασικά είδη, ενώ σε

ορισμένα είδη, όπως αρνί και

κατσίκι, οι τιμές είναι χαμηλότερες σε

σχέση με τις αντίστοιχες που ίσχυαν πριν από τρία χρόνια».

Συνεπεία

των προαναφερθέντων, η μείωση στους τζίρους των κρεοπωλείων είναι μικρότερη σε

σύγκριση με άλλα επαγγέλματα, όπως πχ τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, αλλά «προσπαθούμε να εμφυσήσουμε την πολιτική

της συγκράτησης τιμών στα μέλη μας, για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τους

καταναλωτές στα μαγαζιά μας» καταλήγει ο κ. Κανελλόπουλος.

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου