ΤΟΠΙΚΑ

«Στο παρά πέντε σωθήκαμε» λέει Βολιώτης επιβάτης του τραίνου

στο-παρά-πέντε-σωθήκαμε-λέει-βολιώτ-186012

Ωρα 15.30 χθες Τρίτη. Ο Κ.Δ., από τον Βόλο, επιβάτης της αμαξοστοιχίας με αριθμό 54, που κατευθυνόταν από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αναχώρησε από την Αθήνα στις 12:15 το μεσημέρι προχθές Δευτέρα, βρισκόταν ακόμη στον σιδηροδρομικό σταθμό Λιανοκλαδίου. Εχοντας συμπληρώσει 28 ώρες στον δρόμο περίμενε μαζί με άλλους συνεπιβάτες νέα αμαξοστοιχία, που θα τους μεταφέρει επιτέλους στους προορισμούς τους.

Το εφιαλτικό δρομολόγιο με το «εξπρές του τρόμου» μπορεί να καθηλώθηκε στις ράγες, κάπου έξω από τη Λιβαδειά, για τον ίδιο όμως και τους υπόλοιπους επιβάτες η δοκιμασία συνεχιζόταν για δεύτερη μέρα.

Εμπλεος οργής όπως και οι άλλοι επιβάτες μίλησε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για τις δραματικές ώρες που βίωσε. «Είναι ντροπή. Πρέπει να πέσουν κεφάλια. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι απαράδεκτη. Η συμπεριφορά της παραπέμπει σε τριτοκοσμικές καταστάσεις. Είναι δυνατόν μετά από 28 ώρες και όσα βιώσαμε να ανακοινώνουν ότι θα μας καταβάλουν αποζημίωση 1.000 ευρώ; Τόσο κοστολογούν τη ζωή μας;», αναρωτήθηκε ο Κ.Δ.

Ο θιγόμενος πολίτης αποκάλυψε ότι το σύνολο των επιβατών ετοιμάζει ομαδική αγωγή κατά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα όσα διαδραματίστηκαν. Δεν ήταν μόνο η ταλαιπωρία που υπέστησαν, περιμένοντας μέσα στο κρύο και το σκοτάδι να απεγκλωβιστούν από το χαλασμένο τρένο. «Συγκεντρώσαμε ήδη υπογραφές και θα κατατεθεί ομαδική αγωγή κατά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να αναλάβει τις ευθύνες της για την ψυχική οδύνη που υποστήκαμε», λέει.

Από τη σύγκρουση μηχανής με τα βαγόνια του τρένου κινδύνεψαν άνθρωποι. Εντεκα άτομα τραυματίστηκαν, μεταξύ των οποίων και ο μηχανοδηγός του τρένου, ο οποίος νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στο Νοσοκομείο Λιβαδειάς.

«Προσωπικά γλίτωσα στο παρά πέντε τα χειρότερα. Θα μπορούσα να είχα τραυματιστεί πολύ σοβαρά. Εκτινάχθηκα από τη μία πλευρά του βαγονιού στην άλλη. Παραλίγο δεν έσπασα το κεφάλι μου. Νόμιζα ότι χάνομαι. Το κινητό μου έγινε σμπαράλια, ενώ γύρω επικρατούσε πανικός», σημείωσε ο Κ.Δ.

Ο επιβάτης από τον Βόλο περιέγραψε σκηνές χάους μετά τη σύγκρουση. Σε όλα τα βαγόνια επικρατούσε βαθύ σκοτάδι. Το μόνο που άκουγε κανείς ήταν τα ουρλιαχτά των έντρομων επιβατών και το κλάμα μωρών και μεγαλύτερων παιδιών που βρίσκονταν μέσα στην αμαξοστοιχία. Αποσκευές προσγειώθηκαν στους διαδρόμους, ενώ επιβάτες αιμόφυρτοι καλούσαν σε βοήθεια.

«Υπάρχουν άνθρωποι που μετά από όσα βίωσαν δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να ξαναχρησιμοποιήσουν τρένο. Είναι τραγικό να μην ξέρεις τι συμβαίνει. Να είσαι εγκλωβισμένος μέσα στο σκοτάδι και την παγωνιά «στο πουθενά» και κανείς να μη νοιάζεται. Έπρεπε να γίνει η σύγκρουση, να κινδυνέψουμε να σκοτωθούμε, για να κινητοποιηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες;», ένα ακόμη ερώτημα που έθεσε ο ίδιος.

«Μας έλεγαν να χτυπήσουμε σε κανένα σπίτι»…

Οπως καταγγέλλει επίσης ο Κ.Δ. οι επιβάτες δεν είχαν καμία βοήθεια όσες ώρες ήταν εγκλωβισμένοι μέσα στο τρένο χωρίς θέρμανση και εφόδια. Εκτός από ένα μπουκάλι νερό που τους μοιράστηκε, όταν ρωτούσαν τους ανθρώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ήταν εκεί τι να κάνουν, τους έλεγαν να… πιουν χιόνι και να χτυπήσουν στα γύρω σπίτια για τουαλέτα και τρόφιμα.

«Είναι ντροπή, εν έτει 2022, αντί να μιλάμε για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο να συμβαίνουν τέτοια πράγματα. Πρέπει να πέσουν κεφάλια. Υπάρχουν ευθύνες και απαιτούμε να αποδοθούν», συνέχισε.

Οι περισσότεροι επιβάτες διανυκτέρευσαν σε ξενοδοχεία της Λαμίας. Κοιμήθηκαν νηστικοί.

Οταν ξύπνησαν τους περίμενε ακόμη μία δυσάρεστη έκπληξη. Οι εκπρόσωποι του ξενοδοχείου τους είπαν, αν ήθελαν να φάνε πρωινό θα έπρεπε να το πληρώσουν από την τσέπη τους. Ούτε για αυτό δεν φρόντισε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Χθες το πρωί ειδοποιήθηκαν ότι θα τους παραλάβει νέο τρένο από το Λιανοκλάδι, όμως μέχρι τις 15.30 το ταξίδι… της επιστροφής δεν είχε ξεκινήσει.

Ρεφενέ νοίκιασαν πούλμαν

Κάποιοι απ’ τους επιβάτες δεν θέλησαν να μπουν στα λεωφορεία που θα γυρνούσαν Αθήνα καθώς έπρεπε να φύγουν για Θεσσαλονίκη το συντομότερο.

Έτσι λοιπόν πλήρωσαν από την τσέπη τους και μίσθωσαν λεωφορεία που θα τους μεταφέρουν στην Θεσσαλονίκη.

Πώς σημειώθηκε το ατύχημα

Το συγκεκριμένο τρένο ακινητοποιήθηκε για πολλές ώρες στον σταθμό της Λιβαδειάς, καθώς έπαθε βλάβη από τα πολλά χιόνια στο μπροστινό τμήμα του, με συνέπεια να χρειαστεί να μετακινηθούν εκεί ειδικά συνεργεία του ΟΣΕ να αποκαταστήσουν τη βλάβη, για να μπορέσει να προχωρήσει.

Παρά το γεγονός ότι αποκαταστάθηκε η βλάβη λίγα χιλιόμετρα μετά το σταθμό της Λιβαδειάς, το τρένο ακινητοποιήθηκε πάλι, καθώς είχε όγκους χιονιού μπροστά του, που δεν του επέτρεπαν να κινηθεί. Ίδιες πληροφορίες σημειώνουν ότι τότε κλήθηκε μία μηχανή από το σταθμό της Οινόης να κατευθυνθεί στην πίσω πλευρά του τρένου για να το βοηθήσει. Η μηχανή δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα και κλήθηκε τρίτη μηχανή,έτσι ώστε να ξεπεράσει τα εμπόδια και να συνεχίσει την πορεία του.

Όταν η μηχανή πλησίασε στο τελευταίο βαγόνι έπεσε με δύναμη πάνω σε αυτό. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και είχε σαν συνέπεια να τραυματιστούν 8 επιβάτες, να τραυματιστεί ο μηχανοδηγός της μηχανής αλλά και δύο ακόμη εργαζόμενοι που βρίσκονταν εκεί για να αποκαταστήσουν τις βλάβες.

Αγανάκτηση και στην Οινόη

Οργή επικρατούσε χθες και στην Οινόη, όπου ξημερώθηκαν πολλοί επιβάτες τρένου που ήταν εγκλωβισμένο στις ράγες λόγω χιονιού, από τη δεύτερη αμαξοστοιχία που ξεκίνησε από Αθήνα προχθές το μεσημέρι με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

«Ξεκινήσαμε από την Αθήνα με την αμαξοστοιχία 56 στις 15.40. Στις 16.40 βγάζουν ανακοίνωση ότι θα υπάρξει μια ώρα καθυστέρηση λόγω βλάβης. Η μία ώρα έγινε δύο, δεν μας ανακοίνωναν τίποτα. Μετά από 4 ώρες είπαν ότι υπήρχε ένα ατύχημα, είχε πέσει ένα αυτοκίνητο και κλαδιά στις γραμμές 1 χλμ. έξω από τη Λιβαδειά. Μετά είπαν ότι πήγε μηχανή να απομακρύνει τα δέντρα και έπεσε πάνω στο παλιό τρένο. Το ατύχημα είχε τραυματίες, τους πήγαν στο κέντρο υγείας Λιβαδειάς. Μετά δεν μας ανακοίνωναν τίποτα, ήμασταν στην αναμονή. Ηλικιωμένοι, μωρά, άρρωστοι άνθρωποι. Κι εγώ είμαι με 65% αναπηρία», είπε αγανακτισμένη επιβάτης.

Ένας άλλος επιβάτης, σημείωσε: «Είκοσι ώρες ήμασταν μέσα εγκλωβισμένοι, δεν υπήρχε στο κυλικείο καθόλου φαγητό, τελικά έφερε η αστυνομία φαγητό πρώτα για τα μωρά και μετά για εμάς. Στο τέλος δεν υπήρχε ούτε νερό. Καμία ενημέρωση ως το πρωί. Στις 8.30 πέρασε ένας επιβάτης και είπε να εκκενώσουμε το τρένο. Η γραμμή δεν είναι καθαρισμένη από τα χιόνια.. Εγώ και 2-3 άλλα άτομα επειδή δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα περιμένουμε πότε θα ανοίξει η γραμμή για να πάμε στα μέρη μας», πρόσθεσε η επιβάτης.

Αποζημίωση 1.000 ευρώ

Αποζημίωση ύψους 1.000 ευρώ θα λάβουν επιβάτες δρομολογίων που υπέστησαν ταλαιπωρία εν μέσω της προχθεσινής κακοκαιρίας, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κατόπιν επικοινωνίας που είχε ο αρμόδιος υπουργός, Κ. Καραμανλής, με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η εταιρεία συμφώνησε να καταβάλει από 1.000 ευρώ στους επιβάτες των αμαξοστοιχιών 885 Καλαμπάκα-Αθήνα, I/C 54 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), I/C 55 (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), I/C 56 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και I/C 57(Θεσσαλονίκη – Αθήνα).

Aυτεπάγγελτη έρευνα από τη Ρυθμιστική Αρχή

Μετά την απίστευτη ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αυτεπάγγελτη έρευνα για τα όσα συνέβησαν

Ειδικότερα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αποφάσισε:

*Την αποκατάσταση κάθε ζημίας έναντι των επιβατών, λόγω της κατάργησης ή της απώλειας ανταπόκρισης των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

*Την επιβολή του διοικητικού προστίμου των 100.000 ευρώ κατά της σιδηροδρομικής επιχείρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης της εν λόγω επιχείρησης με τις διατάξεις του άρθρου 18 «Συνδρομή» παρ.1 και 3 και του άρθρου 32 του Παραρτήματος Ι «Ευθύνη σε περίπτωση κατάργησης, καθυστέρησης ή απώλειας ανταπόκρισης» του Κανονισμού των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις 24.01.2022.

*Την οργάνωση το συντομότερο δυνατόν εναλλακτικών υπηρεσιών μεταφοράς για τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών της εταιρίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, οι οποίοι (επιβάτες) δεν έφτασαν σε εναλλακτικό τόπο αναχώρησης ή στον τελικό προορισμό τους.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου