ΤΟΠΙΚΑ

Ξεκινά η εφαρμογή της αξιολόγησης από τα στελέχη της εκπαίδευσης

ξεκινά-η-εφαρμογή-της-αξιολόγησης-από-180396

Κι ενώ συνεχίζονται οι αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κόσμου

Σήμα για την εφαρμογή του μέτρου της αξιολόγησης στην εκπαίδευση έδωσε εν μέσω καλοκαιρινών διακοπών το Υπουργείο Παιδείας. Η αξιολόγηση προβλέπεται να εφαρμοστεί πρώτα σε επίπεδο στελεχών εκπαίδευσης και στη συνέχεια, με το άνοιγμα των σχολείων, να περάσει σε διευθυντές και εκπαιδευτικούς.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Πάντως η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, που κοινοποιήθηκε προσφάτως στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Μαγνησία, βρίσκει εκπαιδευτικούς του νομού να συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη κατά του μέτρου της αξιολόγησης.

Στις απανωτές παραιτήσεις διευθυντών, κυρίως σε σχολικές μονάδες της Περιφέρειας της Μαγνησίας, οι οποίοι αντέδρασαν εμπράκτως ενάντια στο μέτρο, ήρθε να προστεθεί μία ακόμη. Ο δάσκαλος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βελεστίνου Αργύρης Παπαθανασίου κλήθηκε να αναλάβει τα ηνία του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φερών – Βελεστίνου μετά τη συνταξιοδότηση της προηγούμενης διευθύντριας. Με έγγραφη δήλωσή του όμως απορρίπτει τη θέση ως ένδειξη αντίδρασης στην αξιολόγηση και στο ρόλο που καλείται να αναλάβει κάθε διευθυντής ως αξιολογητής και μάνατζερ.

«Τα μέτρα του Υπουργείου που άρχισαν να εφαρμόζονται από το 2013, με την «Αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων» και την «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», προωθούν έναν Διευθυντή – Αξιολογητή, που θα βαθμολογεί συναδέλφους και θα παίζει το ρόλο μάνατζερ της σχολικής μονάδας για να προσελκύει κονδύλια από γονείς ή χορηγούς.

Κάθε σχολείο θα κατηγοριοποιείται και θα κατατάσσεται ανάλογα με το πώς θα απαντά σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων. Αυτό θα χρησιμοποιείται από το Υπουργείο σαν άλλοθι για να συνεχίσει να κλείνει ή να υποβαθμίζει σχολεία ή να μειώνει εκπαιδευτικό προσωπικό, όχι γιατί οι ανάγκες των μαθητών το ορίζουν, αλλά γιατί το απαιτεί η λογιστική πολιτική που ακολουθεί.

Οπως χειροτερεύει καθημερινά η κατάσταση των εργαζομένων (χαμηλόμισθων, άνεργων), και της Υγείας, έτσι σχεδιάζουν και την υποβάθμιση της Εκπαίδευσης που ήδη την πληρώνουν πολύ ακριβά τα παιδιά των φτωχών οικογενειών και των χωριών. Στόχος είναι να ελέγξουν και να απαξιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία, έτσι που έμμεσα θα εκδιώξουν τους μαθητές από τα σχολεία (όπως πέρυσι με τα ΕΠΑ.Λ., φέτος με την Α΄ Λυκείου) ή να τους αποτρέψουν από τη 12ετή φοίτηση και κατ’ επέκταση από την Ανώτατη Εκπαίδευση. Εκπαιδευτικοί και σχολεία θα ανταγωνίζονται με θύματα μαθητές, γονείς ή άλλους εκπαιδευτικούς», αναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Παπαθανασίου, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους αρνείται τη θέση του διευθυντή.

«Δεν υποστηρίζω ότι η σημερινή κατάσταση είναι καλή στα σχολεία, αλλά ότι με αυτά τα μέτρα θα γίνει πολύ χειρότερη για όλους. Οι τομές που απαιτούνται είναι στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν του Υπουργείου», προσθέτει ο ίδιος υπογραμμίζοντας ότι το σχολείο οφείλει να δημιουργεί ελεύθερους, μορφωμένους ανθρώπους και ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας

Κι ενώ οι αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κόσμου για το μέτρο της αξιολόγησης συνεχίζονται, το Υπουργείο Παιδείας δίνει το σήμα της έναρξης εφαρμογής του μέτρου και μάλιστα μέσα στο καλοκαίρι.

Με απόφαση που υπογράφτηκε στις 22 Ιουλίου και προ ημερών κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τα στελέχη (Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σχολικοί Σύμβουλοι κ.α.) καλούνται να ξεκινήσουν την ατομική αξιολόγηση.

Στόχος είναι το πρώτο αυτό μέρος της αξιολόγησης να ολοκληρωθεί έως 31 Αυγούστου και από την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε και τα σχολεία θα ανοίξουν και πάλι τις πύλες τους, το μέτρο να επεκταθεί στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια στους εκπαιδευτικούς.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου