ΤΟΠΙΚΑ

Η Ελλάδα δεν χρειάζεται «τσάμπα μάγκες»

η-ελλάδα-δεν-χρειάζεται-τσάμπα-μάγκε-179938

Οδηγός αξιών και αυτογνωσίας είναι το νέο βιβλίο του Νίκου Τσακνή «Η εγκυκλοπαίδεια του μάγκα», που παρουσιάστηκε χθες στη «Χάρτα», με την επισήμανση ότι η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από «τσάμπα μάγκες», αλλά ανθρώπους με αξίες, που θα δώσουν ώθηση στο στάσιμο αναπτυξιακό πρότυπο.

Οι πολιτικές διαστάσεις του βιβλίου, σε αντιδιαστολή με την σύγχρονη πραγματικότητα, υπογραμμίστηκαν από τους ομιλητές της χθεσινής εκδήλωσης Αλέξη Καραγεωργίου, μεταλλειολόγο – μηχανικό, κοινωνιολόγο, κριτικό θεάτρου και κινηματογράφου, και τον Θανάση Σαμαρά, δημοσιογράφο. Αποσπάσματα διάβασε η ηθοποιός Κατερίνα Αντωνακάκη.

«Η Εγκυκλοπαίδεια του μάγκα» παρουσιάζει το φαινόμενο της μαγκιάς διαχρονικά, ιστορικοποιεί τον χαρακτήρα του μάγκα, εξετάζοντας τις καταβολές του. Αναζητεί τη σύγχρονη συνέχεια μιας νοοτροπίας που οι ρίζες της φθάνουν στον παλληκαρισμό των χρόνων πριν και μετά την επανάσταση. Ο συγγραφέας του βιβλίου ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «είναι σεβαστές οι αξίες που έχουν οι μάγκες, η ειλικρίνεια, η μπέσα και η παλληκαριά, οι οποίες συνθέτουν την «αγιογραφία» της μαγκιάς και κάποιοι επιτήδειοι τις «κλέβουν», για να καλύψουν οτιδήποτε τους συμφέρει». Παράλληλα, ο Νίκος Τσακνής ανέφερε ότι η Ελλάδα, για να ανακτήσει το βηματισμό της, χρειάζεται «έναν άνθρωπο ειλικρινή, τολμηρό και έξυπνο».

Αναλύοντας τα βαθύτερα νοήματα του βιβλίου, ο κ. Καραγεωργίου επεσήμανε ότι «αποτελεί οδηγό αξιών και αυτογνωσίας», ενώ προσέθεσε ότι αν προστεθούν η τόλμη, η μπέσα και η αξιοσύνη στο καινούργιο αξιακό πλαίσιο, θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη.

Ο κ. Σαμαράς, από την πλευρά του, τόνισε ότι «οι μάγκες, οι ρεμπέτες, δεν είχαν καμιά ευθύνη και καμιά συμμετοχή στο λεγόμενο στάσιμο αναπτυξιακό πρότυπο. Δεν έχουν, δηλαδή, αρνητική συμβολή στο μέγα πρόβλημα της εποχής μας, την παρακμή. Μπορεί να μην έχουν επίγνωση της γενικευμένης κρίσης, σε καμιά περίπτωση, όμως, δεν την διαμορφώνουν. Την διαμορφώνουν, είπε, οι τσάμπα μάγκες».

ΓΛ. ΥΔΡ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου