Με κουπόνια και κάρτες μέλους επιχειρούν να συγκρατήσουν την επιβατική κίνηση οι ταξιτζήδες
Σε… σαφάρι για το μεροκάματο επιδίδονται ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί. Η επιβατική κίνηση έχει περιοριστεί κατά 60% την τελευταία τριετία. Ομως από το συγκεκριμένο επάγγελμα τρώνε ψωμί περί τις 350 οικογένειες σε Βόλο και Ν. Ιωνία. Κι επειδή… πενία τέχνας κατεργάζεται, ο Σύνδεσμος έθεσε σε εφαρμογή προγράμματα για τη συγκράτηση του επιβατικού κοινού, όπως εκπτωτικά κουπόνια, κάρτες μέλους σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού αλλά και κλήσεις ταξί μέσω internet από τα smartphones, που αφήνουν κέρδος στην τσέπη του επιβάτη, το κόστος της κλήσης, περίπου δηλαδή δύο ευρώ ανά κούρσα.
Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Σύμφωνα με το Γραμματέα του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Μαγνησίας, Τάσο Αλτιπαρμάκη, κάθε τέλος του μήνα, με την καταμέτρηση των κλήσεων που γίνονται στο τηλεφωνικό κέντρο των ταξί, ένα ποσοστό επιστρέφει στους επιβάτες. Περίπου 3.000 έως 4.000 κλήσεις κάθε μήνα, επιστρέφουν στους επιβάτες με τη μορφή εκπτωτικών κουπονιών. «Οταν κάποιος επιβάτης καλεί ταξί μέσω τηλεφωνικού κέντρου, στο τέλος της κούρσας του δίνουμε ένα εκπτωτικό κουπόνι. Την επόμενη φορά που θα καλέσει ταξί, με τη χρήση του κουπονιού δεν θα του χρεωθεί το κόστος κλήσης, δηλαδή δύο ευρώ περίπου. Ο επιβάτης θα πληρώσει μόνο ό,τι χρεώσει το ταξίμετρο», εξήγησε ο κ. Αλτιπαρμάκης.
Αντίστοιχα, απαλλαγή από το κόστος τηλεφωνικής κλήσης μπορούν να έχουν και όσοι καλούν ταξί μέσω internet από τα smartphones. Υπάρχει εφαρμογή, που αν την κατεβάσει στο κινητό του ο επιβάτης, μπορεί να καλέσει ταξί και να μην χρεωθεί το κόστος της κλήσης μέσω τηλεφωνικού κέντρου.
Την ίδια ώρα ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ταξί έχει προμηθεύσει με κάρτες μέλους ανθρώπους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Ατομα με ειδικές ανάγκες, νεφροπαθείς, άτομα που πάσχουν από τη νόσο Αλτσχάιμερ, έχουν τη δική τους κάρτα, η οποία τους απαλλάσσει από το κόστος της τηλεφωνικής κλήσης. «Μπορούν να καλέσουν ταξί, εμείς τους παίρνουμε από την πόρτα του σπιτιού τους και τους μεταφέρουμε στην πόρτα του προορισμού τους, χρεώνοντας μόνο ό,τι γράφει το ταξίμετρο. Κατανοούμε άλλωστε ότι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι χρειάζονται απαραίτητα μεταφορικό μέσο, ταυτόχρονα όμως είναι και οι ίδιοι θύματα της οικονομικής κρίσης και αδυνατούν να πληρώνουν μόνο για τη μεταφορά τους ένα σημαντικό ποσό την ημέρα», σημείωσε ο Γραμματέας του Συνδέσμου Ταξί.
«Προσπαθούμε μέρος των εσόδων να τα επιστρέψουμε στους πελάτες μας και ταυτόχρονα να συγκρατήσουμε το επιβατικό κοινό και να συντηρήσουμε και το τηλεφωνικό μας κέντρο», πρόσθεσε ο ίδιος.
Μείωση 60%
Σύμφωνα με τον κ. Αλτιπαρμάκη, η μείωση της επιβατικής κίνησης σε Βόλο και Ν. Ιωνία έχει μειωθεί μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης τουλάχιστον κατά 60%. Το μεροκάματο βγαίνει δεν βγαίνει καθημερινά στους δρόμους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πολεοδομικό συγκρότημα αριθμεί περί τα 230 ταξί, από τα οποία εξαρτώνται άμεσα 350 οικογένειες ιδιοκτητών, συνιδιοκτητών και οδηγών.
Νέες πιάτσες
Κόντρα στην κρίση ο Σύνδεσμος επιχειρεί να δημιουργήσει και νέες πιάτσες ταξί. «Στόχος μας είναι να φθάσουμε σε κάθε γειτονιά, έξω από την πόρτα κάθε σπιτιού για να τονώσουμε την επιβατική κίνηση», ανέφερε ο κ. Αλτιπαρμάκης.
Ηδη μία νέα πιάτσα χωροθετήθηκε στην περιοχή των Παλαιών, στην οδό Κροκίου. Στη συγκεκριμένη περιοχή χτυπάει η καρδιά της διασκέδασης της νεολαίας, δεν υπήρχε όμως πιάτσα ταξί για την εξυπηρέτηση των νέων που πάνε εκεί για τον καφέ, το ποτό ή το φαγητό τους.
Νέες πιάτσες εξετάζεται να χωροθετηθούν και σε άλλες περιοχές, όπως η Αγία Κυριακή, η Βαμβακουργία και η περιοχή γύρω από το ΙΚΑ και την εφορία, όπου μάλιστα δραστηριοποιούνται σε κοντινή απόσταση και μεγάλα σούπερ μάρκετ.