ΤΟΠΙΚΑ

Η παράταξη «Μαζί για το Βόλο» για την παραχώρηση του πάρκινγκ της Φιλελλήνων

η-παράταξη-μαζί-για-το-βόλο-για-την-πα-169959

Με αφορμή την κύρωση της διαδικασίας παραχώρησης της λειτουργίας σε ιδιώτη του πάρκινγκ στην οδό Φιλελλήνων από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, από την παράσταση «Μαζί για το Βόλο» εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν-για ακόμα μια φορά-αποκαλυπτική για τον χυδαίο τρόπο που πολιτεύεται η Δημοτική Αρχή, αλλά πολύ περισσότερο για το πως αντιλαμβάνεται το συμφέρον του Δήμου. Όσον αφορά τις χυδαιότητες δηλώνουμε ότι δεν θα μείνουν αναπάντητες, αν χρειαστεί υπάρχει και ο δρόμος της Δικαιοσύνης απέναντι στη συκοφαντία.

Η τοποθέτηση του Δημάρχου επιβεβαιώνει την κριτική μας αναφορικά με την ανάθεση του πάρκινγκ της Φιλελλήνων.

Είχαμε επισημάνει έγκαιρα τον προβληματισμό μας σχετικά με την αξιοποίηση του συγκεκριμένου έργου και κυρίως για το κόστος του.

Η ΔΑ επέλεξε να κατασκευάσει το πάρκινγκ με ίδια κεφάλαια, αρχικού προϋπολογισμού 3,5 εκατομμυρίων, τα οποία αυξήθηκαν στα 4,1. Δεδομένου του ύψους του ποσού και την προέλευσή του (ιδία κεφάλαια), θα ανέμενε κανείς να συνοδεύεται από οικονομοτεχνική μελέτη, που θα εκτιμούσε την απόσβεση του έργου, έστω μακροπρόθεσμα, ειδικά όταν την σήμερον ημέρα δεν περισσεύει ευρώ. Αντ’ αυτού έχουμε απλά εκτιμήσεις(!) από τη ΔΑ ότι το πάρκινγκ θα αποφέρει ετήσιο μίσθωμα, ποσό που όμως θα διαμορφωθεί από την εξέλιξη του διαγωνισμού παραχώρησης, αν δεν καταστεί άγονος.

Η πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο και, δυστυχώς, ομάδες τις αντιπολίτευσης ενέκριναν την παραχώρηση του πάρκινγκ σε ιδιώτη, ο οποίος θα παραλαμβάνει μια υποδομή έτοιμη να λειτουργήσει, σε αντίθεση ακόμα και με την προβληματική λογική των ΣΔΙΤ στην Ελλάδα. Ο Δήμος θα εισπράττει ένα ποσό, που θα προκύψει μετά από απ’ ευθείας ανάθεση, η οποία θα είναι η μόνη λύση στους άγονους διαγωνισμούς, όπως προδίκασε ο Δήμαρχος.

Παράλληλα, έχουμε τη μείωση των θέσεων στάθμευσης, με την αλλαγή της αρχικής μελέτης και της μετατροπής του 7ου ορόφου σε δώμα και καφετέρια, παρά τις αρχικές δηλώσεις για την αναγκαιότητα όλων των θέσεων. Σημειωτέο, τα ενοίκια από την καφετέρια και τα καταστήματα στο ισόγειο θα τα καρπώνεται πάλι ο ιδιώτης.

Επίσης, αν συνυπολογίσουμε τη δήλωση της ΔΑ ότι θα παραχωρηθούν θέσεις σε περίοικους και θα γίνει προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο (σωστά και τα δύο), τότε ποιος ο λόγος μίσθωσης σε ιδιώτη, ποια η χρησιμότητά του.

Η μελέτη του έργου χαρακτηρίζει τη λειτουργία του πάρκινγκ ως αυτοεξυπηρέτησης, δηλαδή χωρίς μεγάλο αριθμό προσωπικού. Ένα τέτοιο πάρκινγκ θα μπορούσε να λειτουργήσει με μια μικρή μεταφορά του «αχρείαστου», σύμφωνα με τον Δήμαρχο, προσωπικού από το Δήμο, και η ανάγκη για την καθαριότητα του κτηρίου, θα μπορούσαμε να καλυφθεί με εξωτερική εργολαβία. Η ΔΑ κάλλιστα θα μπορούσε να αξιοποιήσει το πάρκινγκ προς όφελος του Δήμου, χωρίς να πληρώνει ενδιάμεσους.

Η συνολική διαχείριση του έργου, το υπέρογκο κόστος, οι αλλαγές στην αρχική τεχνική μελέτη σε συνδυασμό με τις χθεσινές δηλώσεις, καταδεικνύουν ότι το έργο κινείται στην κατεύθυνση του ξεπουλήματος, ακόμα και σε έργα με χρησιμότητα, με μεγάλο κόστος για την τσέπη των δημοτών».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου