ΤΟΠΙΚΑ

Σοβαρές αιχμές από τον τεχνικό κόσμο μετά την κατάρρευση του δρόμου στον Αη Γιάννη

σοβαρές-αιχμές-από-τον-τεχνικό-κόσμο-μ-160668

Σοβαρά ερωτήματα και αιχμές που δεν αποκλείεται να οδηγήσουν στην αναζήτηση ευθυνών για την ποιότητα του έργου, με αφορμή την κατάρρευση του παραλιακού δρόμου στον Άη Γιάννη μετά από μία νεροποντή, εκφράζει δημοσίως τις τελευταίες ώρες ο τεχνικός κόσμος της περιοχής.

Αρχής γενομένης από τα social media από νωρίς χθες το πρωί, μόλις έγινε γνωστή η ζημιά που έχει υποστεί ο παραλιακός δρόμος στο γνωστό παραθαλάσσιο χωριό του Πηλίου, έχει ξεκινήσει ένας δημόσιος διάλογος στον οποίο, γνωστοί πολιτικοί μηχανικοί και κατασκευαστές της πόλης, τοπογράφοι μηχανικοί και αρχιτέκτονες θέτουν ευθέως ζήτημα κακής ποιότητας κατασκευής του έργου αφενός και αφετέρου θίγουν το ζήτημα της μη οριοθέτησης πολλών ρεμάτων στο Πήλιο, τα οποία όμως σε άσχημα καιρικά φαινόμενα «εκδηλώνουν» την μανία τους, τιμωρώντας την παρέμβαση του ανθρώπου, ενάντια στην φύση.

«Δεν δικαιολογείται με μία θαλασσοταραχή να βουλιάξει ο δρόμος. Είναι προφανές ότι το οδόστρωμα έχει διαβρωθεί λόγω του παρακείμενου ρέματος που δεν έχει οριοθετηθεί.

Κατά την άποψή μου, όπως αποδείχτηκε και στην περίπτωση της Σκοπέλου το 2015, όλα είναι θέμα μπαζωμένων ρεμάτων. Όταν δεν υπάρχει οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός και δεν έχουν οριοθετηθεί τα ρέματα, είναι θέμα χρόνου να σημειωθούν τέτοιες καταστροφές» υπογράμμισε μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, η συνεργάτης της εφημερίδας, τοπογράφος μηχανικός Γραμματή Μπακλατσή.

Η ίδια μαζί με άλλους συναδέλφους της, γνωστοί επιστήμονες του τεχνικού κόσμου του Βόλου, μέσα από τα social media με τις παρατηρήσεις τους δίνουν μία άλλη διάσταση στο όλο θέμα, καταθέτοντας απόψεις που σίγουρα τις επόμενες μέρες θα συζητηθούν ευρέως και θα απασχολήσουν την επικαιρότητα.

«Προφανώς υπάρχει ανεπάρκεια θεμελίωσης και υποσκάφτηκε το έδαφος από το νερό . Στο συγκεκριμένο σημείο της υποχώρησης, θυμίζω ότι πάνω από το δρόμο υπάρχει ρέμα που έχει περιοριστεί για την τουριστική εκμετάλλευση του Άη Γιάννη. Φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού ότι το ρέμα κάτω από το οδόστρωμα διάβρωνε το υπέδαφος . Τι θα κάνει ο Δήμος τώρα ; Θα μπαλώσει την κατάσταση, ή θα οριοθετήσει το ρέμα, θα κατεδαφίσει τα παράνομα και θα παραδώσει στους πολίτες που πληρώνουν ένα ολοκληρωμένο έργο»; αναρωτιέται επίσης η κ. Μπακλατσή. Η ίδια εμμέσως κάνει λόγο για ευθύνες που υπάρχουν τονίζοντας επίσης « κάποιοι μηχανικοί υπέγραψαν την μελέτη , κάποιοι άλλοι μηχανικοί ανάθεσαν την κατασκευή , κάποιοι άλλοι μηχανικοί επίσης εργολάβοι το κατασκεύασαν χωρίς αντιρρήσεις για την ποιότητα της μελέτη που πήραν , κάποιοι άλλοι μηχανικοί παρέλαβαν την εργολαβία και τέλος κάποιοι πολιτικοί Έκοψαν την κορδέλα στα εγκαίνια. Δεν θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες»;

Προφανώς και υφίσταται θέμα στην θεμελίωση του έργου» παρατηρεί ο γνωστός κατασκευαστής Νίκος Παπαγεωργίου, ο οποίος επίσης αναφέρεται και στην προκυμαία στην περιοχή των Πλατανιδίων, όπου επίσης όπως τονίζει το κρηπίδωμα έχει υποσκαφτεί σε μεγάλο βάθος ενώ ο Μιχ. Μπαλαρούτσος πολιτικός μηχανικός σημειώνει πως «όποιος δεν υπολογίζει την φύση είναι χαμένος από χέρι και αναρωτιέται: Επί ματαίω προσπαθώ να διακρίνω στα κατεστραμμένα τοιχία … κάποιο σίδερο να εξέχει

«Ο βιασμός της φύσης, έχει τις συνέπειες του και στον Άη Γιάννη έγιναν «σημεία και τέρατα» σχολίασε ο πρώην αντιδήμαρχος Βόλου Ηλίας Ξηρακιάς.

Υπάρχει ένας αιώνιος κανόνας: Τα ρέματα θυμούνται. Δεν γίνεται να αλλάξεις το ρου των ρεμάτων με το έτσι θέλω. Αλλιώς όλη η Ευρώπη θα ήταν οικόπεδο» παρατηρεί η Κατερίνα Βαμβατήρα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου