ΤΟΠΙΚΑ

Στόλος από σαραβαλάκια τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ

στόλος-από-σαραβαλάκια-τα-ασθενοφόρα-153423

Τέσσερα οχήματα σε ακινησία από το Φεβρουάριο που παρουσίασαν βλάβη

Ούτε σταγόνα δεν έχει τρέξει η στρόφιγγα του υπουργείου Υγείας για τις εργασίες συντήρησης οχημάτων του Εκτάκτου Κέντρου Αμεσης Βοήθειας εδώ και δυόμιση μήνες.

Τα χρήματα που απαιτούνται για την επισκευή τεσσάρων συνολικά ασθενοφόρων είναι μερικές χιλιάδες ευρώ αν αναλογιστεί κανείς ότι το ετήσιο κόστος για συντηρήσεις – εργασίες επιδιόρθωσης είναι περίπου 12-16.000 ευρώ.

Ολο αυτό το διάστημα τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ βρίσκονται ακινητοποιημένα απέναντι από το Πανθεσσαλικό Στάδιο, αν και ο υπάρχον στόλος του ΕΚΑΒ Βόλου εξυπηρετεί οριακά τις ανάγκες.

Σενάριο για το τι θα γίνει εάν συμπέσουν δύο διακομιδές σε Λάρισα, Αθήνα ή Θεσσαλονίκη και υπάρχουν παράλληλα χρόνια και έκτακτα περιστατικά δεν υπάρχει.

Την ίδια στιγμή η έκκληση του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Βόλου για την παραχώρηση της χρήσης των δύο από τα τέσσερα καινούργιων ασθενοφόρων στα Κέντρα Υγείας προς την 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας, έπεσε στο κενό.

Το περιστατικό που σημειώθηκε την Τρίτη το μεσημέρι 600 μέτρα από τα διόδια Μοσχοχωρίου, ενώ το ασθενοφόρο εκτελούσε διακομιδή νεογνού για καρδιοχειρουργική εξέταση δεν ευαισθητοποίησε κανέναν τοπικό φορέα να παρέμβει.

Ομως το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Οι βλάβες στα ασθενοφόρα είναι σύνηθες φαινόμενο. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Βόλου, Παναγιώτης Δαρειώτης μιλά στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ για την κατάσταση του εξοπλισμού του ΕΚΑΒ.

Οπως εξηγεί, κάθε εβδομάδα σημειώνονται δύο και τρεις βλάβες στα ασθενοφόρα. Είτε λόγω του εξοπλισμού είτε λόγω της κατάστασης των μηχανών τους, οι επισκέψεις στα συνεργεία είναι συχνό φαινόμενο.

Εξάλλου, τα ασθενοφόρα κάθε 10.000 χιλιόμετρα πρέπει να βγαίνουν εκτός κίνησης για σέρβις. Αυτό συμβαίνει μετά από δύο με τρεις εβδομάδες λειτουργίας, καθώς οι διακομιδές σε εκτός κέντρου περιστατικά καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο.

Η ζημιά που παρουσίασε την Τρίτη το μεσημέρι το ασθενοφόρο αφορούσε στον αισθητήρα στροφών. Το αυτοκίνητο επισκευάστηκε από συνεργείο και την άλλη μέρα στις 9 το πρωί βγήκε σε κίνηση.

Δεν μπορεί ωστόσο να συμβεί το ίδιο με τις βλάβες που έχουν τα τέσσερα ασθενοφόρα, αφού τα κονδύλια είναι πολύ μεγαλύτερα και το υπουργείο δεν τα χρηματοδοτεί.

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, στα πέντε χρόνια κίνησης τα οχήματα του ΕΚΑΒ θα πρέπει να βγαίνουν κανονικά εκτός λειτουργίας. Μόνο στην Ελλάδα συμβαίνει ο στόλος του ΕΚΑΒ να μετρά πενταετίες και να είναι ενεργός.

Το προσωπικό του ΕΚΑΒ είναι υποχρεωμένο να χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα ασθενοφόρα, καθώς δεν έχει άλλη οδηγία από το υπουργείο Υγείας.

Τα αποσυρμένα ασθενοφόρα

Εκτός λειτουργίας βρίσκονται από το ΕΚΑΒ τέσσερα ασθενοφόρα.

Πρόκειται για ένα fiat μοντέλο του 2001 που έχει διανύει 200.000 χιλιόμετρα και έχει πρόβλημα στον κινητήρα. Η ζημιά παρουσιάστηκε πριν περίπου ένα μήνα, ενώ το ασθενοφόρο επέστρεφε στη βάση του ευτυχώς μετά από παράδοση περιστατικού.

Επιπλέον, άλλα τρία ασθενοφόρα μάρκας Citroen του 2004 με περίπου 330.000 χιλιόμετρα έχουν αποσυρθεί από το Φεβρουάριο, με πρόβλημα στον κινητήρα και στο σύστημα ABS. Τα κονδύλια για το κάθε όχημα, προκειμένου να επισκευαστούν οι βλάβες, είναι από 1.300 ευρώ μέχρι και 5.000 ευρώ. Ωστόσο δεν υπάρχουν.

Ο εν λειτουργία στόλος

Αυτή τη στιγμή οι διακομιδές γίνονται με τρία ασθενοφόρα μάρκας Citroen μοντέλα του 2004 και μία κινητή μονάδα μάρκας Volkswagenπου χρησιμοποιείται σαν απλό ασθενοφόρο. Κατά μέσο όρο τα ασθενοφόρα έχουν διανύσει 250.000-350.000 χιλιόμετρα.

Επιπλέον, μία κινητή μονάδα του 1995 τύπου Mercedes, η οποία είναι και το πλέον αξιόπιστο όχημα, καθώς το προσωπικό την προσέχει σαν τα μάτια του και τη διατηρεί σε καλή κατάσταση.

Κανονικά τα ασθενοφόρα θα πρέπει να αντικαθίστανται κάθε πέντε χρόνια που κατά μέσο όρο τα κοντέρ τους έχουν καταγράψει περίπου 150.000 χιλιόμετρα.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου