ΑΛΜΥΡΟΣ

Πράσινο φως για τον ναύσταθμο άναψε το Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού

πράσινο-φως-για-τον-ναύσταθμο-άναψε-το-146903

Εως 100 εκατ. ευρώ θα φθάσει το κόστος του έργου – Από 450 – 650 θα είναι τα μόνιμα στελέχη – Τζίρος εκατομμυρίων ευρώ για την περιοχή – Ανεπηρέαστο από το έργο το αλιευτικό καταφύγιο

Πράσινο φως για την παραχώρηση έκτασης 70 στρεμμάτων στο Πολεμικό Ναυτικό για τη δημιουργία του ναυστάθμου στο Τσιγγέλι έδωσε χθες το Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού, που συνεδρίασε το απόγευμα, παρουσία του βουλευτή Μαγνησίας της ΝΔ Χρήστου Μπουκώρου, ο οποίος συνέβαλε με κάθε τρόπο στη συνεργασία μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Αμύνης και του Δήμου Αλμυρού για την προετοιμασία της υλοποίησης του έργου.

Το σύνολο των παρατάξεων του Δήμου Αλμυρού τάχθηκε υπέρ της εγκατάστασης, με εξαίρεση τη Λαϊκή Συσπείρωση Αλμυρού. Τα πλεονεκτήματα για την τοπική κοινωνία, όπως επισημάνθηκε στη συνεδρίαση, είναι πάρα πολλά. Η οικονομική δραστηριότητα της περιοχής θα τονωθεί, ενώ θα καταπολεμηθεί σημαντικά η ανεργία.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως επισήμανε ο κ. Μπουκώρος στη συνεδρίαση, ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα έχει στην περιοχή 450 με 650 μόνιμα στελέχη, πέραν των στρατευσίμων, ενώ ο τζίρος για την τοπική αγορά θα είναι υποπολλαπλάσιος, αλλά αρκετά εκατομμύρια ευρώ, σε σχέση με τον ετήσιο τζίρο της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών, που είναι περίπου 24 εκατ. ευρώ.

Ανοίγοντας τη συζήτηση ο δήμαρχος Αλμυρού Βαγγέλης Χατζηκυριάκος κάλεσε το Σώμα να εγκρίνει την πρόταση, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα υπάρχει κανένας απολύτως αντίκτυπος στο αλιευτικό καταφύγιο της περιοχής, σύμφωνα και με τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Εθνικής Αμύνης.

Ο κ. Χατζηκυριάκος τόνισε ότι η δημιουργία του ναυστάθμου εντάσσεται στο νέο αμυντικό δόγμα, που αποφάσισε το ΚΥΣΕΑ, σημειώνοντας την καθοριστική συμβολή που είχε στην επιλογή του τόπου η δραστηριοποίηση του κ. Μπουκώρου.

Ο δήμαρχος ενημέρωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές μελέτες και το επόμενο χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν και οι οριστικές, αν το Δημοτικό Συμβούλιο Αλμυρού εγκρίνει το έργο.

Ο ίδιος επισήμανε ότι με τον ναύσταθμο ισχυροποιείται η επικαιροποίηση που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ για τη σιδηροδρομική γραμμή από το λατομείο του Βόλου, αφού θα χρειαστεί σιδηροδρομική σύνδεση.

Κάλεσε, τέλος, το Σώμα να εγκρίνει το έργο με δύο προϋποθέσεις, την υλοποίηση αυτού εντός εύλογου χρονικού διαστήματος 5 ετών και σε περίπτωση εγκατάλειψης της εγκατάστασης, την επιστροφή της έκτασης στον Δήμο Αλμυρού.

Με την πρόταση της δημοτικής αρχής συμφώνησε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Δημήτρης Εσερίδης, ο οποίος είπε ότι πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή. Ο τέως δήμαρχος ζήτησε μόνο να γίνει επικαιροποίηση του τοπογραφικού διαγράμματος, ώστε να αποτυπώνεται η πραγματική έκταση και να μην οδηγηθεί η διαδικασία σε λάθη.

Υπέρ της εγκατάστασης τάχθηκε και η Ζωή Ράππου, η οποία εξέφρασε επιφυλάξεις για τον αντίκτυπο που θα έχει ο ναύσταθμος στην οικοδομική δραστηριότητα της περιοχής και το περιβάλλον.

Αντίθετα, ο σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Αλμυρού Γεώργιος Σιώμος καταψήφισε το έργο, υποστηρίζοντας ότι «η χώρα μεταβάλλεται σε απέραντο ναυτικό δολοφονικό ορμητήριο με κινδύνους για τον ελληνικό λαό και την περιοχή», ενώ διαφορετική άποψη είχε ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Ευξεινούπολης Αργύρης Τέφογλου, που έκανε λόγο για «έργο ωφέλιμο για την περιοχή» και πρότεινε τη μεταφορά του αλιευτικού καταφυγίου στην άκρη της εγκατάστασης.

Ολοκληρώνοντας τον διάλογο ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος τόνισε τη σημασία που έχει η ανάπτυξη της εθνικής άμυνας της χώρας, που, όπως είπε, «αποτελεί για εμάς ιερό καθήκον και αυτοσκοπό» και στη συνέχεια απάντησε στις επιφυλάξεις και τους προβληματισμούς που διατυπώθηκαν.

Σημείωσε ότι η δημιουργία του ναυστάθμου στον Βόλο χαρακτηρίστηκε δυσμενή εξέλιξη για το λιμάνι, δεδομένου ότι τρέχουν οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και όχι γιατί θα υπήρχε αντίκτυπος στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.

Για τους φόβους που εκφράστηκαν στο ενδεχόμενο επικείμενης σύρραξης, επισήμανε ότι στη Μαγνησία υπάρχουν η 111η Πτέρυγα Μάχης, η 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών, τα ραντάρ, πολύ πιο κρίσιμες στρατιωτικές μονάδες που δεν μεταβάλλουν, όπως ανέφερε, τον κίνδυνο.

Οσον αφορά στον αντίκτυπο για το περιβάλλον, επισήμανε ότι ποτέ μέχρι σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό δεν έχει κατηγορηθεί για ρύπανση, αντίθετα με το Εμπορικό Ναυτικό που έχει κατηγορηθεί πολλές φορές.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και επισήμανε ότι συνήθως όπου υπάρχουν δημόσια οικόπεδα παραλιακά ανά τη χώρα χωρίς να υπάρχει ιδιωτικός τομέας, δηλαδή, καταστήματα ή ξενοδοχεία, είναι εγκαταλελειμμένα.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου