ΤΟΠΙΚΑ

Οριακά επιχειρήσεις, μεταφορείς λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων

οριακά-επιχειρήσεις-μεταφορείς-λόγω-112357

Ελλείψεις σε πρώτες ύλες, υπέρογκα έξοδα μεταφορών, αδυναμία εκτέλεσης παραγγελιών

Παραγγελίες προϊόντων που εξάγονται με δυσκολίες, εισαγωγές πρώτων υλών με ανατροπή των προγραμμάτων παραγωγής των επιχειρήσεων, πολλαπλάσια έξοδα για μεταφορές που πλέον καθίστανται αδύνατες, αγωνία για το αύριο με αφορμή την κλιμάκωση των αγροτικών κινητοποιήσεων για τα δίκαια αιτήματα των αγροτών.

Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας απευθύνει έκκληση στους αγρότες να αντιληφθούν ότι ο δίκαιος αγώνας τους προκαλεί μεγαλύτερα προβλήματα στους παραγωγικούς φορείς της Μαγνησίας και επιτείνει τα αδιέξοδα του κεφαλαιακού ελέγχου τα οποία υφίστανται οι επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας να μην μπορούν να αντέξουν ανάλογη εμπειρία με αυτή του 2010.

Ο Σύλλογος Αυτοκινητιστών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως Μαγνησίας, που συμμετείχε στις κινητοποιήσεις για το ασφαλιστικό και στάθηκε αλληλέγγυος στα δίκαια αιτήματα των αγροτών, έχει υποστεί ήδη ανυπολόγιστη ταλαιπωρία, μεγάλες φθορές στα φορτηγά, τεράστιες απώλειες στα μεταφορικά όταν ο κλάδος γνωρίζει σημαντική πτώση στα οικονομικά του που ξεκινά από το 50% και φτάνει και το 90% σε σχέση με πριν την οικονομική κρίση. Επισημαίνει ότι υπάρχει ήδη μεγάλη αδυναμία και η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με κλείσιμο των δρόμων θα επιφέρει ολική καταστροφή.

Οι βιομηχανίες

Για προβλήματα με δυσανάλογα μεγάλη ένταση με βάση τα σημερινά οικονομικά δεδομένα σε σύγκριση με αυτά του 2010 με τις τότε μεγάλες αγροτικές κινητοποιήσεις έκανε λόγο ο σύμβουλος της Διοίκησης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας, Αποστόλης Παπαδούλης, στον «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ».

Οπως εξήγησε, σήμερα οι επιχειρήσεις προμηθεύονται ή εξάγουν προϊόντα με μεγάλη δυσκολία λόγω των capital controls. Ειδικά για τις εισαγωγές, διευκρίνισε ότι η οικονομική αδυναμία δεν αφήνει περιθώρια για αθρόες παραγγελίες. «Ολα αυτά σε συνδυασμό με τις αγροτικές κινητοποιήσεις οδηγούν σε σοβαρές απώλειες, καθώς ανατρέπουν τον προγραμματισμό της παραγωγής και θέτουν σε κίνδυνο συμβόλαια παραγγελιών υπό την απειλή επιβολής αυστηρών προστίμων και απώλειας των αγορών που κερδήθηκαν με δυσκολίες» πρόσθεσε.

Ο σύμβουλος της Διοίκησης του Συνδέσμου επισήμανε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν προβλήματα στη διεκπεραίωση των εξαγωγών, ενώ καθυστερεί η παραγωγή στις επιχειρήσεις, αφού ο προγραμματισμός δεν τηρείται. «Υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες. Οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες είναι εμφανείς και η εκτέλεση των παραγγελιών γίνεται με αδυναμία» συμπλήρωσε.

Προβλήματα στις μεταφορικές

Φοβερός είναι ο αντίκτυπος από τις δίκαιες αγροτικές κινητοποιήσεις για τις μεταφορικές εταιρείες. Ο επίτιμος πρόεδρος του Συλλόγου Αυτοκινητιστών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως Μαγνησίας Λάσκαρης Κοκκωνίδης είπε ότι «εμείς υποστηρίξαμε τον αγώνα των αγροτών και πήραμε μέρος στις κινητοποιήσεις για το ασφαλιστικό. Ομως, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να κλείνουν τους δρόμους καθώς δημιουργούνται επιπλέον προβλήματα στα ήδη υφιστάμενα με ανυπολόγιστες συνέπειες.

Προς επίρρωση επικαλέστηκε το προχθεσινό του ταξίδι από την Αθήνα στο Βόλο που διήρκεσε περισσότερες από 5,5 ώρες, καθώς χρειάστηκε να παρακάμψει το δρομολόγιο δύο και τρεις φορές και τελικά έφτασε στο Βόλο αφού πέρασε από ολόκληρη τη Λαμία. «Εκτός από την ταλαιπωρία υπάρχουν μεγάλες φθορές στα αυτοκίνητα και απαγορευτικά μεταφορικά έξοδα» συμπλήρωσε.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Απόστολος Πίτσος επισήμανε ότι τα προβλήματα παρουσιάστηκαν από την έναρξη των αγροτικών κινητοποιήσεων και τις δύο τελευταίες μέρες πήραν τραγικές διαστάσεις.

«Κάθε μέρα ήταν και χειρότερα. Σήμερα πλέον δεν μπορούμε να εκτελέσουμε παραγγελίες. Τα μπλόκα δεν συντονίζονται με τους αποκλεισμούς. Τα δρομολόγια για Θεσσαλονίκη εδώ και δύο μέρες δεν έγιναν. Για Αθήνα χρειάζεται ολόκληρη μέρα και νύχτα για να φτάσεις» πρόσθεσε.

Παραγγελίες σε αδρανή υλικά, υλικά συσκευασίας και ειδικά σε τρόφιμα τινάχτηκαν στον αέρα. «Υπάρχει μεγάλο κόστος από τις απώλειες. Οι μεταφορικές χρεώνονται τεράστια μεταφορικά έξοδα. Πως θα πληρωθεί το προσωπικό; Οι αγρότες έχουν δίκαια αιτήματα, όμως ο αντίκτυπος στις μεταφορές είναι μεγάλος» συμπλήρωσε.

Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών

Εκκληση προς τους διαμαρτυρόμενους αγρότες να αντιληφθούν τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούνται στους υπόλοιπους παραγωγικούς φορείς επιτείνοντας τα αδιέξοδα των επιχειρήσεων και προς την Πολιτεία να αναλάβει τις πρωτοβουλίες εκτόνωσης της κατάστασης και να αναλάβει τις καλύτερες δυνατές λύσεις απευθύνει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρική Ελλάδας.

Σε ανακοίνωσή του, διατυπώνει την αγωνία και τον προβληματισμό τους για τις συνέπειες και την προοπτική της επόμενης ημέρας, εκ μέρους των επιχειρήσεων με αφορμή τις αποφάσεις των αγροτών για περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους και για αποκλεισμό διαρκείας των εθνικών οδών, των λιμανιών, των αεροδρομίων και των τελωνείων της χώρας.

Οπως σημειώνει, «σε μια χρονική περίοδο που δοκιμάζονται οι αντοχές τους, οι επιχειρήσεις αναλογίζονται και φοβούνται επανάληψη των προβλημάτων από τις κινητοποιήσεις του 2010, που είχαν επιφέρει τεράστια οικονομική ζημιά, και που σήμερα οριακά μπορούν να διαχειριστούν.

Στην ασφυκτική κατάσταση που έχουν προκαλέσει η έλλειψη ρευστότητας και οι κεφαλαιακοί έλεγχοι εκφράζονται ανησυχίες για διαφαινόμενη αδυναμία εισαγωγής πρώτων υλών, καθυστερήσεις της παραγωγής, προβλήματα στις εξαγωγές, αδυναμία τήρησης συμφωνιών παράδοσης, μειώσεις πωλήσεων, μειώσεις παραγωγής με αδιευκρίνιστες συνέπειες για το μέλλον των επιχειρήσεων και των ανθρώπων τους» καταλήγει.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου