ΤΟΠΙΚΑ

Διαβούλευση για τον πλωτό τερματικό σταθμό LNG

διαβούλευση-για-τον-πλωτό-τερματικό-σ-111009

Ζητεί η παράταξη «Μαζί για τον Βόλο», θέτοντας ζητήματα ασφαλείας, συμβατότητας της επένδυσης με το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού, αλλά και τουριστικής ανάπτυξης της πόλης

Δημόσια διαβούλευση για τον πλωτό τερματικό σταθμό LNG (υγροποιημένου αερίου) ζητεί με ανακοίνωσή της η παράταξη της α’ ελάσσονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου, «Μαζί για τον Βόλο».

Σύμφωνα με την παράταξη κάθε επένδυση είναι χρήσιμη «αρκεί να πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλείας και καλής λειτουργίας στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης και της μελλοντικής ενεργειακής πραγματικότητας». Μάλιστα επικαλείται το Τσερνομπίλ και την πετρελαιοκηλίδα στον κόλπο του Μεξικού, επισημαίνοντας ότι και στις δύο περιπτώσεις στόχος ήταν η ικανοποίηση ενεργειακών αναγκών, αλλά οι κακές πρακτικές στη διαχείριση και τη λειτουργία των δύο εγκαταστάσεων δημιούργησαν τις μαύρες τρύπες στην ενεργειακή ιστορία της Γης.

Η παράταξη σημειώνει ότι η κατασκευή του σταθμού κοντά στα Πευκάκια, περιοχή ιδιαίτερου περιβαλλοντικού κάλλους που φιλοξενεί τον αρχαιολογικό χώρο της Δημητριάδας, θα ακυρώσει τα τουριστικά και πολιτιστικά εργαλεία ανάπτυξης του Βόλου.

Θέτει επίσης ζήτημα συμβατότητας της επένδυσης με το γενικό προγραμματικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα Βόλου. «Υποτίθεται ότι το λιμάνι του Βόλου πρέπει να αναπτυχθεί και να εκσυγχρονιστεί, να ωφελήσει την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού, να φέρει πλούτο και ευημερία στην πόλη του Βόλου. Το τμήμα, δε, του λιμανιού που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για τουριστικές δραστηριότητες και το βιομηχανικό τμήμα του λιμανιού μπορεί να μεταφερθεί έξω από την πόλη, σε τοποθεσία του Αλμυρού, όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει σε άρθρα μας», επισημαίνουν οι «Μαζί για τον Βόλο».

Κάνουν αναφορά επίσης σε ζητήματα ασφάλειας. «Μια τέτοια εγκατάσταση, τόσο κοντά στην πόλη, θα πρέπει να πληροί στο εκατονταπλάσιο τις σχετικές προδιαγραφές ασφαλείας, έτσι ώστε να προληφθεί ένα σοβαρό ατύχημα. Πόσο εφικτό είναι αυτό σύμφωνα με την παγκόσμια εμπειρία; Δεν χρειάζεται, βέβαια, να αναφέρουμε ότι ο Παγασητικός Κόλπος είναι ήδη επιβαρυμένος από κακές πρακτικές της βιομηχανίας και της ναυσιπλοΐας στο παρελθόν, και ίσως και στο παρόν. Ας ακολουθηθεί, λοιπόν, το παράδειγμα της Αλεξανδρούπολης, όπου ανάλογες εγκαταστάσεις κατασκευάζονται μακριά από τον αστικό ιστό και το λιμάνι της πόλης», προτείνει η παράταξη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου