ΤΟΠΙΚΑ

Καλά Χριστούγεννα… για τα σχολικά προγράμματα

καλά-χριστούγεννα-για-τα-σχολικά-προ-109304

Λόγω συνεχών τοποθετήσεων εκπαιδευτικών και μετεγγραφών

Με προσωρινά σχολικά προγράμματα ξεκίνησαν τα μαθήματα στα Γυμνάσια και Λύκεια της Μαγνησίας. Η συνέχιση των μετεγγραφών -ιδίως στα ΕΠΑΛ- αλλά και οι συνεχιζόμενες διοικητικές αλλαγές σε επίπεδο διδακτικού προσωπικού, αναγκάζουν τα σχολεία να προσαρμόζουν τα προγράμματα των μαθημάτων τους στους εκπαιδευτικούς που έχουν κάθε φορά στη διάθεσή τους.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Καλά Χριστούγεννα»… λένε με νόημα διευθυντές σχολείων της Δευτεροβάθμιας, όταν αναφέρονται στο χρόνο σταθεροποίησης των σχολικών προγραμμάτων.

Τα μαθήματα ξεκίνησαν στο σύνολο των Γυμνασίων και Λυκείων, βασίζονται όμως σε προσωρινά προγράμματα, καθώς έπονται τοποθετήσεις καθηγητών και άρα αλλαγές στη σύνθεση των συμβουλίων διδασκόντων κάθε εκπαιδευτικής μονάδας.

Για την κατάρτιση ενός προγράμματος, οι καθηγητές δεν λαμβάνουν υπόψη μόνο πόσες ώρες πρέπει να διδάσκεται κάθε μάθημα. Οι καθηγητές που διδάσκουν σε ένα σχολείο, μπορεί να συμπληρώνουν ωράριο και σε άλλες σχολικές μονάδες ταυτόχρονα, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να συνταιριάξουν τα προγράμματα μαθημάτων σε περισσότερα των δύο σχολεία.

«Είναι αδύνατο να καταρτιστούν τα μόνιμα προγράμματα προς το παρόν», αναφέρει ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Σ. Σαβελίδης και προβλέπει ότι θα ισχύσουν τα ίδια με πέρυσι, όταν στην περίοδο κοντά στα Χριστούγεννα, στις αρχές Δεκεμβρίου, είχαν επιτέλους γίνει τα μόνιμα προγράμματα μαθημάτων.

Κενές θέσεις

Και σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας υπάρχει αδυναμία πλήρους ανάπτυξης των σχολικών προγραμμάτων στις σχολικές μονάδες ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Απ. Μούσιο, ακόμη και τα λιγοστά κενά που καταγράφονται στις ειδικότητες των εικαστικών, μουσικής και θεατρικής αγωγής, αποτελούν εμπόδιο στην πλήρη ανάπτυξη των σχολείων που λειτουργούν με αναμορφωμένο πρόγραμμα.

Στα δημοτικά και νηπιαγωγεία, πρόβλημα συνιστούν επίσης οι λιγοστές παρεμβάσεις που έγιναν ως προς τη συντήρησή τους, με αποτέλεσμα με τον Αγιασμό της νέας σχολικής χρονιάς, εκπαιδευτικοί και μαθητές να έρχονται αντιμέτωποι με την πραγματικότητα. Ηδη από τις διευθύνσεις των σχολείων έχει ξεκινήσει η καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν, προκειμένου να αντιμετωπιστούν από τις τεχνικές υπηρεσίες των εκάστοτε Δήμων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου