ΤΟΠΙΚΑ

Πειραματικό σχολείο θα διεκδικήσει η Μαγνησία

πειραματικό-σχολείο-θα-διεκδικήσει-η-107157

Stand by η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας που είχε καταθέσει πρόταση από το 2016- Το πολυνομοσχέδιο «Κεραμέως» ανοίγει τον δρόμο

Σε πλήρη ετοιμότητα για την εκ νέου κατάθεση πρότασης που είχε υποβληθεί το 2016 στο Υπουργείο Παιδείας, για την ίδρυση και λειτουργία στη Μαγνησία Πειραματικού Γυμνασίου, Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, βρίσκει την τοπική Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που τέθηκε σε διαβούλευση.

Το νομοσχέδιο που αφορά σε αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης προβλέπει μεταξύ άλλων στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου όπως είναι τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Συγκεκριμένα, ενισχύεταικαι διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων Σχολείων (ενίσχυση του προτύπου της αριστείας με την έννοια της διαρκούς αυτό-βελτίωσης των μαθητών) και Πειραματικών Σχολείων (έμφαση σε υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού). Τα σχολεία αυτά αποτελούν από κοινού ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο εθνικών διαστάσεων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή διαφοροποιημένων και καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών. Από τον Σεπτέμβριο του 2020, προβλέπεται η λειτουργία 24 Πρότυπων και 38 Πειραματικών Σχολείων. Από τον Σεπτέμβριο του 2021, προβλέπεται η επέκταση του θεσμού, με το χαρακτηρισμό και άλλων δημόσιων σχολείων ως Προτύπων ή Πειραματικών.

Ο διευθυντής Δ.Ε. Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης από το 2016 είχε καταθέσει πρόταση για την ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στο νομό και πλέον βλέπει τον δρόμο να ανοίγει.

«Το πολυνομοσχέδιο επαναφέρει σημαντικής επίδρασης πρακτικές, όπως η Τράπεζα Θεμάτων, εισάγει καινοτομίες και νέες πρακτικές στη Δ.Δ.Ε. Η διαβούλευση θα καταδείξει αδυναμίες και θα προτείνει βελτιστοποιήσεις», σχολίασε το πολυνομοσχέδιο «Κεραμέως» ο κ. Σαβελίδης.

Αντιδράσεις εκπαιδευτικών κύκλων

Η θέση του πολυνομοσχεδίου σε διαβούλευση βρίσκει την τοπική εκπαιδευτική οικογένεια να αντιδρά, ως προς τον χρόνο που επιλέχθηκε για την συζήτηση των αλλαγών. «Εξ αρχής είχαμε ζητήσει να μην γίνει αυτή τη δύσκολη για όλους περίοδο», σχολίασε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Μαρία Γιαννουλή, η οποία πρόκειται να συγκαλέσει τηλε- συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου προκειμένου με ενιαία θέση να λάβει μέρος στη διαβύλευση.

Εκείνο που φαίνεται να προβληματίζει την εκπαιδευτική οικογένεια του νομού και ίσως να αποτελέσει σημείο τριβής είναι αφενός η αξιολόγηση και αφετέρου η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο. Προβληματισμός επίσης υπάρχει και για το ηλικιακό όριο που τίθεται για εγγραφές μαθητών στα ΕΠΑΛ και που εκτιμάται ότι θα αποδυναμώσει το μαθητικό δυναμικό.

Θετικά, ωστόσο, αντιμετωπίζεται η μείωση των ομάδων προσανατολισμού στις πανελλαδικές, όπως και η εισαγωγή «κόντρα μαθήματος», η ανάπτυξη της κλασικής παιδείας με την επαναφορά των Λατινικών, η ενίσχυση των ξένων γλωσσών και της εκμάθησης ηλεκτρονικών υπολογιστών. Επίσης, πολύ σημαντική κρίνεται η εισαγωγή βιωματικών εργαστηρίων για την επιχειρηματικότητα, το ευ ζην, το anti-bullying, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ρομποτική.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου