ΤΟΠΙΚΑ

Πρόταση για μείωση του ΦΠΑ και του ειδικού φόρου στα καύσιμα

πρόταση-για-μείωση-του-φπα-και-του-ειδι-104265

Από τον αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αριστείδη Σαββάκη

«Μετά την τρελή κούρσα ανόδου που καταγράφουν και στη χώρα μας οι τιμές των καυσίμων είναι επιτακτική η ανάγκη μείωσης του άδικου φόρου στα καύσιμα, αλλά και του φόρου προστιθέμενης αξίας που επιπρόσθετα επιβαρύνει την τελική τιμή τους».

Στην επισήμανση αυτή προχωρά ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Αριστείδης Σαββάκης, ο οποίος σημειώνει ότι μόνο έτσι μπορεί να συγκρατηθεί η άνοδος των τιμών στα περισσότερα προϊόντα που επηρεάζονται άμεσα από τις τιμές των καυσίμων.

Οπως εξηγεί, αυτό είναι εφικτό να συμβεί αφού το Ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας της αύξησης της τιμής των καυσίμων εισπράττει πολλά περισσότερα σήμερα, αφήνοντας σταθερό τον συντελεστή ΦΠΑ στο 24% και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Ενα μέρος λοιπόν αυτών των χρημάτων θα μπορούσε να το επιστρέψει στην πραγματική οικονομία, μειώνοντας τους συντελεστές φόρου των καυσίμων.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι στην Ελλάδα σήμερα ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στη βενζίνη ανέρχεται σε 0,70 ευρώ ανά λίτρο ή 700 ευρώ ανά χιλιόμετρο βενζίνης και είναι ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη, ενώ επίσης επιβαρύνεται από έναν υψηλότατο συντελεστή ΦΠΑ της τάξεως του 24%.

Βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον ίδιο, ο ελάχιστος ειδικός φόρος κατανάλωσης ανά λίτρο βενζίνης είναι το 0,36 ευρώ ανά λίτρο και ο μέσος όρος σε επίπεδο Ε.Ε. είναι το 0,56 ευρώ ανά λίτρο.

«Μειώνοντας έτσι τον ειδικό φόρο κατανάλωσης κοντά στο μέσο όρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το ΦΠΑ στο 13% θα μπορούσε η τιμή να μειωθεί κατά 0,50 έως και 0,70 ευρώ το λίτρο, χωρίς το Δημόσιο να έχει μείωση εσόδων σε σχέση με αυτά που εισέπραττε πριν την έξαρση της ενεργειακής κρίσης.

Ταυτόχρονα η μείωση αυτή στις τιμές των καυσίμων θα συγκρατούσε την άνοδο των τιμών των περισσότερων προϊόντων που επηρεάζονται άμεσα από τις τιμές των καυσίμων περιορίζοντας έτσι αισθητά και τον πληθωρισμό κόστους», καταλήγει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου