ΤΟΠΙΚΑ

Στοίχημα η ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

στοίχημα-η-ομαλή-μετάβαση-από-το-δημοτ-1017995

Πρωτοποριακό πανελλαδικά πρόγραμμα θα εφαρμοστεί στη Μαγνησία και θα προταθεί στο ΙΕΠ

Η ομαλή μετάβαση των αποφοίτων της στ’ τάξης του Δημοτικού στο Γυμνάσιο μπαίνει στο επίκεντρο πρωτοποριακού, σε πανελλαδικό επίπεδο, προγράμματος, το οποίο ξεκινά στη Μαγνησία και θα κατατεθεί ως πρόταση και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την εφαρμογή του και σε άλλους νομούς της χώρας. Η αλλαγή βαθμίδας δεν είναι απλή υπόθεση για τα παιδιά που μπαίνουν στο κατώφλι της εφηβείας και επιπλέον έχουν να προσαρμοστούν σε εντελώς νέα δεδομένα.

Χθες, στο αμφιθέατρο του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, στο σχολικό συγκρότημα του Μουρτζούκου, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση εκπροσώπων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, που ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πλαίσιο του πρωτοποριακού προγράμματος.

Σήμερα, η μοναδική επαφή των τελειόφοιτων του δημοτικού με την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης είναι ορισμένες επισκέψεις που οργανώνονται σε Γυμνάσια με στόχο τη γνωριμία με το νέο περιβάλλον στο οποίο θα βρεθούν από την επόμενη σχολική χρονιά ως «πρωτάκια».

Πλέον η προσπάθεια θα γίνει πιο συστηματική και θα οργανωθούν προγράμματα και δράσεις που θα εφαρμόζονται από τη στ’ τάξη του δημοτικού και θα ολοκληρώνονται στην α’ τάξη του Γυμνασίου. Οι δράσεις αυτές αναμένεται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται από την τρέχουσα σχολική χρονιά και μάλιστα από τον ερχόμενο Ιανουάριο.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Μαρίτα Παπαρούση, «το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μας προτίθεται να βοηθήσει στο κρίσιμο ζήτημα της ομαλής μετάβασης των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αλλάζουν πολλά δεδομένα, όπως στο συναισθηματικό κομμάτι, καθώς τα παιδιά εισέρχονται στην εφηβεία και αυτό πρέπει να το λάβουν υπόψη οι καθηγητές. Επίσης είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες σε κοινωνικό και γνωστικό επίπεδο, καθώς οι μαθητές από τον ένα δάσκαλο του Δημοτικού, θα βρεθούν στους πολλούς καθηγητές του Γυμνασίου, όπου οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές. Για αυτό τον λόγο απαιτούνται οι συντονισμένες προσπάθειες των δασκάλων και των καθηγητών οι οποίες θα πρέπει να γίνονται, προτού οι μαθητές αποφοιτήσουν από το Δημοτικό, με προγράμματα που θα είναι οργανωμένα, τα οποία θα ξεκινούν από την ΣΤ’ Τάξη και ολοκληρώνονται στην Α’ Τάξη Γυμνασίου».

Ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Γιώργος Πολύζος υπογράμμισε ότι η μετάβαση είναι πάντα κρίσιμη για όλους τους μαθητές. «Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί μια στρεσογόνο διαδικασία, καθώς οι μαθητές αλλάζουν περιβάλλον, εκπαιδευτικούς, συμμαθητές, πρόγραμμα σπουδών και όλα αυτά έρχονται σε συνδυασμό με την ηλικία τους, καθώς από την παιδική οδηγούνται στην προεφηβική. Γι’ αυτό και αναζητούμε τις καλές πρακτικές και τους μηχανισμούς, ώστε να γίνει πιο εύκολη η μετάβαση και η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές».

«Εμείς θέλουμε να γνωρίσουν οι τελειόφοιτοι του δημοτικού με τέτοιο τρόπο τα Γυμνάσια, ώστε να αγαπήσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θα επιδιώξουμε να βρούμε τους κατάλληλους τρόπους, όπως είναι οι πιλοτικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, η σύνταξη εκπαιδευτικών σεναρίων και ό,τι άλλο μας πουν οι επιστήμονες, ώστε ακόμη και από τα τέλη Ιανουαρίου να υλοποιήσουμε τις δράσεις», σημείωσε από την πλευρά του ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου