ΤΟΠΙΚΑ

Με δυσκολία η μεταφορά προϊόντων στη Ζαγορά – Ο λόγος που ανετράπη η νταλίκα

με-δυσκολία-η-μεταφορά-προϊόντων-στη-ζ-1017410

Με δυσκολίες, διατρέχοντας σοβαρούς κινδύνους, η κίνηση μεγάλων οχημάτων στο Πήλιο μετά τις πλημμύρες

Παρολίγον τραγωδία σημειώθηκε προχθές το απόγευμα στον επαρχιακό δρόμο Βόλου – Ζαγοράς στο ρεύμα προς Βόλο, όταν νταλίκα του Αγροτικού Συνεταιρισμού «Ζαγοριν» ανετράπη, πέφτοντας σε αυλάκι στο πλάι του δρόμου.

Το περιστατικό σημειώθηκε λίγα λεπτά μετά τις 7 το απόγευμα, λίγα μέτρα πριν τη γέφυρα στο Γαλανόρεμα με κατεύθυνση προς Βόλο.

Η γέφυρα στο Γαλανόρεμα είχε υποστεί σημαντικές ζημιές κατά τη διάρκεια της πρώτης κακοκαιρίας, όταν σημειώθηκαν κατολισθητικά φαινόμενα. Για τον λόγο αυτό, συνεργεία είχαν προχωρήσει σε μικρές επιδιορθώσεις, μειώνοντας παράλληλα το μέγιστο επιτρεπτό όριο διέλευσης από 25 σε 15 τόνους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το φορτηγό που μετέφερε μήλα από τον Αγροτικό Συνεταιρισμό συναντήθηκε με λεωφορείο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα να απαιτηθούν κυκλοφοριακοί χειρισμοί, προκειμένου να χωρέσουν και τα δύο οχήματα, καθώς τόσο στο συγκεκριμένο σημείο όσο και σε άλλα σημεία υπάρχει στενότητα του δρόμου.

Ο οδηγός της νταλίκας, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, έκανε όπισθεν προκειμένου να χωρέσουν με ασφάλεια και τα δύο οχήματα, όταν ο δεξιός πίσω τροχός έπεσε στην τάφρο που υπάρχει στο πρανές του δρόμου.

Η νταλίκα έγειρε σημαντικά και προσγειώθηκε σε αναχώματα του διπλανού κτήματος, χωρίς ωστόσο να τραυματιστεί ο οδηγός, ο οποίος βγήκε μόνος του και ασφαλής από το όχημα.

Στην περιοχή, ωστόσο, επικράτησε πανικός. Κάτοικοι και διερχόμενοι οδηγοί προσπαθούσαν να βοηθήσουν με ό, τι μέσο μπορούσαν. Τελικά, γερανός από τον Βόλο έφτασε στο σημείο, για να απομακρύνει το όχημα με ασφάλεια.

Το συγκεκριμένο περιστατικό επιβεβαίωσε τις ανησυχίες των κατοίκων που ζητούν σωστές και προσεκτικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της περιοχής που έχει υποστεί μεγάλες καταστροφές.

Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο αντιδήμαρχος στον δήμο Ζαγοράς Αποστόλης Σουλδάτος ανέφερε ότι το συγκεκριμένο σημείο απαιτεί σωστούς και προσεκτικούς χειρισμούς από τους οδηγούς.

«Η αντοχή της γέφυρας στο Μεγάλο Ρέμα, που λέμε, δεν είναι η ίδια. Η διέλευση πρέπει, κανονικά, να γίνεται μονή. Όμως δεν υπάρχει κάποιο φανάρι που να ρυθμίζει την κυκλοφορία, με αποτέλεσμα πολλές φορές να έρχονται αντιμέτωπα μεγάλα οχήματα, τα οποία να χρειάζονται να προχωρήσουν σε κυκλοφοριακούς χειρισμούς» αναφέρει ο κ. Σουλδάτος και προσθέτει ότι για τη συγκεκριμένη γέφυρα έχει, ήδη, κατατεθεί μελέτη, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης και να διορθωθεί και η αντοχή της.

Ωστόσο, η μείωση του μεγίστου ορίου διέλευσης της γέφυρας έχει προκαλέσει σημαντικά ζητήματα στην επιχειρηματική αλυσίδα. Οχήματα μεγάλων τόνων που εφοδίαζαν ή συνέδραμαν στην εμπορική δραστηριότητα της περιοχής έχουν σταματήσει τα δρομολόγια καθώς δεν μπορούν να φτάσουν στη Ζαγορά.

«Πλέον στη Ζαγορά φτάνουν οχήματα μέχρι 15 τόνους, όσα, δηλαδή, επιτρέπεται να περάσουν από τη γέφυρα. Ολα τα άλλα έχουν σταματήσει να έρχονται και εξυπηρετούμαστε μέσω μεταφορτώσεων που γίνονται είτε στο Καράβωμα είτε στη Μακρυρράχη» επισημαίνει ο κ. Σουλδάτος και τονίζει ότι η συγκεκριμένη περίοδος μετά το πέρας της συγκομιδής ήταν πολύ δύσκολη για τους παραγωγούς.

«Τα φορτηγά που κουβαλούσαν μήλα αναγκαστικά δεν είχαν συρόμενο όχημα από πίσω, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να μεταφέρουν αντί για 35 τόνους, μόνο 15. Αυτό εκτόξευσε το κόστος καθώς τα δρομολόγια που γίνονταν ήταν διπλά» εξηγεί ο κ. Σουλδάτος τονίζοντας την αναγκαιότητα για γρήγορες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο ενόψει και του χειμώνα.

ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου