ΤΟΠΙΚΑ

Εκοψαν το ρεύμα σε ηλικιωμένη στον Βόλο

εκοψαν-το-ρεύμα-σε-ηλικιωμένη-στον-βόλ-1012776

Απελπισμένη ενόψει χειμώνα – Κινητοποίηση του κράτους ζητά η κόρη της

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα ζει την τελευταία εβδομάδα ηλικιωμένη Βολιώτισσα που είδε τα φώτα στο διαμέρισμά της να σβήνουν ξαφνικά παρόλο που είναι ενταγμένη στο «κοινωνικό τιμολόγιο» και προστατεύεται από διακοπή ηλεκτροδότησης σε περίπτωση οφειλών.

Η 71χρονη γυναίκα που ζει μόνη της και βιοπορίζεται από τη σύνταξή της, είναι απελπισμένη. Όχι μόνο δεν μπορεί να εκτελέσει βασικές λειτουργίες του νοικοκυριού και μόλις βραδιάσει καλείται να ζήσει στα σκοτάδια με το φως κεριών, αλλά ανησυχεί και για τον χειμώνα. Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα δεν θα μπορεί να λειτουργήσει ούτε το φυσικό αέριο και η ίδια θα είναι στα σκοτάδια και στην παγωνιά.

Η 71χρονη ανέκαθεν ήταν ενταγμένη στο «κοινωνικό τιμολόγιο». Όταν αναθεωρήθηκε το κριτήριο του εισοδήματος βγήκε εκτός, ωστόσο ήταν αδύνατο να ανταπεξέλθει στην πληρωμή των λογαριασμών της ΔΕΗ. Δημιουργήθηκαν οφειλές τις οποίες δεν μπορούσε να καλύψει. Ακόμη και οι δόσεις του διακανονισμού των οφειλών ήταν υψηλές και η ίδια δεν μπορούσε να τις καλύψει με αποτέλεσμα να της γίνει διακοπή της ηλεκτροδότησης.

Η ίδια προχώρησε σε παράνομη σύνδεση του ρολογιού της για να μπορεί να λειτουργήσει το νοικοκυριό της, η ρευματοκλοπή όμως διαπιστώθηκε από συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ και της επιβλήθηκε υπέρογκο πρόστιμο.

Με την οικονομική βοήθεια της κόρης της, κατάφερε να πληρώσει το μισό περίπου πρόστιμο, πριν επανενταχθεί στο «κοινωνικό τιμολόγιο», μέσω του οποίου εξασφαλίζεται και η αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση.

Ωστόσο την προηγούμενη εβδομάδα, είδε, χωρίς προειδοποίηση, όπως αναφέρει, τα φώτα του νοικοκυριού της να σβήνουν. Επιχείρησε να ενημερωθεί για τον λόγο της διακοπής στην αρμόδια υπηρεσία, ωστόσο, όπως καταγγέλλει η κόρη της, δεν δόθηκαν σαφείς απαντήσεις.

«Στους καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο κοινωνικό τιμολόγιο δεν γίνονται διακοπές ηλεκτροδότησης. Πόσο περισσότερο σε μία ηλικιωμένη γυναίκα η οποία έχει κλονιστεί. Ανησυχεί πώς θα καλύψει καθημερινές ανάγκες της, πώς θα βγάλει τον χειμώνα χωρίς ρεύμα και κατ’ επέκταση θέρμανση», ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, η κόρη της 71χρονης, η οποία ζητά παρέμβαση για να λυθεί το πρόβλημα.

Σημειώνεται ότι καταναλωτές που έχουν ενταχθεί στο κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο, εντάσσονται αυτόματα στους ευάλωτους πελάτες χωρίς να υποβάλουν σχετική αίτηση.

Στους ευάλωτους πελάτες παρέχονται από όλους τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας ειδικά μέτρα προστασίας, όπως είναι προθεσμία εξόφλησης λογαριασμών κατανάλωσης τουλάχιστον σαράντα ημερών, δυνατότητα τμηματικής και άτοκης εξόφλησης λογαριασμών κατανάλωσης, αναστολή της δυνατότητας του προμηθευτή να δώσει εντολή απενεργοποίησης μετρητή (διακοπής ρεύματος) λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά την χειμερινή περίοδο (Νοέμβριο έως Μάρτιο) και κατά τη θερινή περίοδο (Ιούλιο και Αύγουστο), καθώς και αυστηρότερες προϋποθέσεις για την καταγγελία της σύμβασης προμήθειας εκ μέρους του προμηθευτή.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου