ΤΟΠΙΚΑ

Κρίσεις στην τάξη

κρίσεις-στην-τάξη-100172

Πρόγραμμα επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς επεξεργάζεται η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας

Επιμελείς μαθητές ακόμη και άριστοι στις μαθητικές επιδόσεις τους που όμως εμφανίζονται για χρονικά διαστήματα αδιάβαστοι… Μαθητές που εκφράζουν ξαφνικά επιθετική συμπεριφορά, αδιαφορία ή που κλείνονται ξαφνικά στον εαυτό τους κόντρα στο γενικό προφίλ τους. Οι κρίσεις στις τάξεις εντείνονται σε περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης και πολλές φορές οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν περιστατικά μαθητών που τους προβληματίζουν.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Ενας εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη αλλά και στη διάρκεια του διαλείμματος, καλείται να είναι ταυτόχρονα παιδαγωγός και ψυχολόγος», σχολίασε ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης, που επεξεργάζεται πρόγραμμα επιμορφωτικών δράσεων μέσα στα σχολεία προκειμένου να «εξοπλιστούν» οι εκπαιδευτικοί με τα απαραίτητα «εργαλεία» για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων που εντείνονται τα τελευταία χρόνια της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.

Ως απόρροια της οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες οικογένειες, υπάρχει και κρίση… αξιών. Μαθητές που ήταν επιμελείς πέφτουν στις σχολικές τους επιδόσεις, «ήσυχα» παιδιά ξαφνικά εκδηλώνουν επιθετικές συμπεριφορές, άλλοι μαθητές κλείνονται στον εαυτό τους, ενώ δεν λείπουν και παραβατικές συμπεριφορές.

Κλοπές, χρήση σωματικής ή λεκτικής βίας, μαθητές – θύματα ενδοοικογενειακής βίας, είναι μερικά από τα κοινωνικά φαινόμενα που μπήκαν και στα σχολεία της Μαγνησίας, βρίσκοντας τους εκπαιδευτικούς σε αδυναμία να χειριστούν κρίσιμες καταστάσεις που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Σύμφωνα με τον κ. Σαβελίδη, η επιμόρφωση είναι ένα πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό καταγράφει προβλήματα στα Γυμνάσια και Λύκεια και έχει ήδη ξεκινήσει να επεξεργάζεται πρόγραμμα επιμορφωτικών δράσεων που θα απευθύνεται σε διευθυντές και καθηγητές για το χειρισμό εκτάκτων καταστάσεων.

Μία από τις δράσεις που προτάθηκαν είναι η διοργάνωση σεμιναρίων διαχείρισης καταστάσεων κρίσεων στις τάξεις, ενώ εξετάζεται και η ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών για ζητήματα όπως η παραβατικότητα των νέων στα σχολεία. Σημειώνεται ότι η προχθεσινή εκδήλωση για την παραβατικότητα των νέων προκάλεσε το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή όχι μόνο γονέων αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών που έσπευσαν να ενημερωθούν.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου