ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Οκτώ διεθνείς επιχειρηματικοί κολοσσοί φλερτάρουν… με το αεροδρόμιο Σκιάθου

οκτώ-διεθνείς-επιχειρηματικοί-κολοσ-81075

Παράταση έως τις 10 Οκτωβρίου της προθεσμίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών

Εντονότατο είναι το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για το διεθνές αεροδρόμιο της Σκιάθου καθώς και τα υπόλοιπα αεροδρόμια που εντάσσονται στις δύο ομάδες οι οποίες οδεύουν προς αποκρατικοποίηση, ενώ στο μεταξύ, παρατείνεται έως τις 10 Οκτωβρίου η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Σύμφωνα με την αρχική πρόβλεψη αναμένονταν να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2014 η διαδικασία παραχώρησης, αλλά δίνεται νέα παράταση από το ΤΑΙΠΕΔ.

Οι διεθνείς όμιλοι που εκδηλώνουν έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, το οποίο διατηρείται αμείωτο, είναι οι: Aeroport De La Coted’ Azur, Zurich Airport- J&PAvax, ΔΑΑ, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, FRAPORT AG – Όμιλος Κοπελούζου, Vinci – Ελλάκτωρ, Corporation America- ΜΕΤΚΑ και Advent.

Εκπρόσωποι των ομίλων επισκέφτηκαν πρόσφατα το αεροδρόμιο της Σκιάθου και είδαν από κοντά τις εγκαταστάσεις σε καθορισμένους χρόνους, αφού δόθηκε προηγουμένως έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, για όλα τα αεροδρόμια που εντάσσονται στις δύο ομάδες που προβλέπεται να αποκρατικοποιηθούν.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι παραχωρησιούχοι, θα αναλάβουν τη διαχείριση του αεροδρομίου για διάστημα 30-35 χρόνων και θα πρέπει να πραγματοποιήσουν επενδύσεις περίπου 220 εκατ. ευρώ στο διάστημα της πρώτης τριετίας.

Στην πρώτη ομάδα των αεροδρομίων που θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες καταγράφονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτιου, Καβάλας και στη δεύτερη ομάδα, αντίστοιχα, τα αεροδρόμια που ανήκουν στις περιοχές Ρόδος, Κως, Σάμος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη, Σκιάθος.

Επιχειρηματικοί κύκλοι που έχουν γνώση του αντικειμένου, υποστηρίζουν ότι η αύξηση της τουριστικής κίνησης, οι προοπτικές περαιτέρω αύξησης και η κερδοφορία, είναι οι βασικοί λόγοι που διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρικών σχημάτων του εξωτερικού, προς την συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η επιβατική κίνηση στην πρώτη ομάδα ξεπέρασε τα 8,6 εκατομμύρια αφίξεις και στην δεύτερη ομάδα, αντίστοιχα, όπου συμπεριλαμβάνεται το αεροδρόμιο της Σκιάθου, ξεπέρασε τους 7,3 εκατομμύρια επιβάτες. Αν σε όλα τα παραπάνω συνυπολογιστεί η αισθητή αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο της Σκιάθου, η οποία αγγίζει διψήφια νούμερα, είναι πασιφανείς οι λόγοι που το καθιστούν ενδιαφέρον από επενδυτικής πλευράς.

Δεν είναι, κατά συνέπεια, τυχαίο το γεγονός ότι διεθνείς επιχειρηματικοί κολοσσοί όπως η ΜΕΤΚΑ, η Corporacion America, η Γερμανική Fraport, η γαλλική Vinci, διεκδικούν τα περιφερειακά αεροδρόμια συμπράττοντας με Ελληνικά σχήματα όπως οι όμιλοι Ελλάκτωρ και Κοπελούζου.

Μεταξύ των ενδιαφερομένων, εξάλλου, συγκαταλέγονται η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η αμερικανική Advent και η κοινοπραξία J&P Άβαξ – Zurich Airport, που επίσης αναμένεται να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, καταθέτοντας μέχρι τις 10 Οκτωβρίου τις δεσμευτικές προσφορές τους.

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου