ΠΗΛΙΟ

«Μάχη» στη γέφυρα στο Μπελεγρίνο

μάχη-στη-γέφυρα-στο-μπελεγρίνο-1058967

Παρέμβαση των Υπουργείων Υποδομών και Κλιματικής Κρίσης για την «έξωση» της Περιφέρειας ζητά ο Δήμος Νοτίου Πηλίου

«Μάχη» μεταξύ Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας και Δήμου Νοτίου Πηλίου, φαίνεται να δίνεται στη γέφυρα στο Μπελεγρίνο, με φόντο τις εργασίες προσωρινής αποκατάστασης που ξεκίνησαν από προχθές. Συνεργεία εργολάβου της Περιφέρειας συνεχίζουν τις παρεμβάσεις προκειμένου προσωρινά η γέφυρα να λειτουργήσει με δύο ρεύματα κυκλοφορίας και την ίδια ώρα ο Δήμος Νοτίου Πηλίου ζητά με επίσημο έγγραφό του από τα Υπουργεία Υποδομών και Κλιματικής Κρίσης να παρέμβουν για να σταματήσουν τις εργασίες, προκειμένου εργολάβος του Δήμου, να μπορέσει να προχωρήσει σε οριστική αποκατάσταση.

Εάν οι προσωρινές εργασίες δεν σταματήσουν, ο Δήμος δηλώνει αδυναμία να ξεκινήσει τα έργα μόνιμης αποκατάστασης, καθώς θα «πέσουν» χρονικά μέσα στην περίοδο του Πάσχα και θα κόψουν το Πήλιο στα δύο.

Για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα χθες, οι εργασίες προσωρινής αποκατάστασης της γέφυρας στο Μπελεγρίνο, συνεχίζονταν από εργολάβο της Περιφέρειας, σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας, Αννα Μαρία Παπαδημητρίου. Όπως σημείωσε η ίδια, οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και την ερχόμενη Δευτέρα 1η Απριλίου, ο στρατός θα φροντίσει για την απομάκρυνση της γέφυρας Μπέλεϋ. Ο δρόμος σε αυτό το σημείο θα παραμείνει κλειστός για 15 ημέρες μέχρι να κατασκευαστούν και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της γέφυρας, ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία πολιτών και επισκεπτών. Προσωρινά και μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, η κυκλοφορία θα διεξάγεται μέσω του Αγίου Γεωργίου.

Ωστόσο, ο Δήμος Νοτίου Πηλίου ζητά ουσιαστικά παρέμβαση από τα υπουργεία για την παύση των εργασιών της Περιφέρειας, προκειμένου με δικό του εργολάβο να μπει στο εργοτάξιο και να ξεκινήσει το έργο οριστικής αποκατάστασης, που έχει προγραμματιστεί για τις 10 Απριλίου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Νοτίου Πηλίου, Δημήτρη Ραμματά, ο Δήμος έχει την αρμοδιότητα κατασκευής του συγκεκριμένου έργου, για το οποίο μάλιστα χθες έγινε αποδοχή ποσού ύψους 490.000 ευρώ που κοστίζει η κατασκευή του.

Σε επίσημη επιστολή του δημάρχου Μιχάλη Μιτζικού προς τους υπουργούς Υποδομών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, υποστηρίζεται ότι η Περιφέρεια «ξεκίνησε εργασίες στη θέση της γέφυρας, χωρίς πρότερη ενημέρωση του Δήμου». «Επιπροσθέτως, εκ μέρους της Περιφέρειας Θεσσαλίας υπήρξε όχληση για διακοπή των εργασιών, με την απειλή αστυνομικής παρέμβασης, του εγκατεστημένου συνεργείου από τον Δήμο, που αποκαθιστά ζημιές που υπέστησαν οι παρόχθιοι δρόμοι του ρέματος «Μπελεγρίνο», το οποίο ανέλαβε άμεσα και την εκτέλεση της μόνιμης αποκατάστασης της γέφυρας, ώστε να ολοκληρωθεί εντός ενός μηνός και σίγουρα έως την έναρξη της επερχόμενης τουριστικής περιόδου (Πάσχα 2024).

Στόχος του Δήμου Νοτίου Πηλίου ήταν η απρόσκοπτη και όσο το δυνατόν συντομότερη αποκατάσταση της πρόσβασης στη γέφυρα του ρέματος «Μπελεγρίνο», δεδομένης της αρχικής δήλωσης αδυναμίας εκτέλεσης του έργου από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, γεγονός που επιβεβαιώθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις27/1/2024 στο Δημαρχείο Νοτίου Πηλίου και με σκοπό να μην υπάρχει αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων και ευθυνών. Είναι ένα έργο υψίστης προτεραιότητας που επηρεάζει κατά κύριο λόγο την καθημερινή διαβίωση των δημοτών του Δήμου καθώς και των επισκεπτών του», τονίζει ο δήμος στην επιστολή του.

Ο δήμος ζητά παρέμβαση των Υπουργείων, τονίζοντας: «Πατόλο που ο Δήμος Νοτίου Πηλίου είχε αποφασιστεί να είναι ο αποκλειστικά υπεύθυνος για τα έργα αποκατάστασης της πρόσβασης στη γέφυρα του ρέματος Μπελεγρίνο και των συνοδών έργων προστασίας αυτής, μετά τις τελευταίες ενέργειες της Περιφέρειας Θεσσαλίας στη συγκεκριμένη θέση, αναγκαζόμαστε να σας ενημερώσουμε πως ο Δήμος Νοτίου Πηλίου δεν μπορεί αντικειμενικά κάτω από αυτές τις συνθήκες να συνεχίσει τις εργασίες αποκατάστασης. Ζητούμε την άμεση παρέμβαση των Υπουργείων, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα και όσο το δυνατό γρηγορότερα οι εργασίες αποκατάστασης τα πρόσβασης της γέφυρας».

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου