ΠΗΛΙΟ

ΛΑΣ Ζαγοράς – Μουρεσίου: «Θέλουμε γέφυρες φιλίας και όχι πολέμου»

λασ-ζαγοράς-μουρεσίου-θέλουμε-γέφ-1003446

Σε ανακοίνωση προέβη η Λαϊκή Συσπείρωση Ζαγοράς Μουρεσίου, στην οποία αναφέρεται στις καταστροφές που υπέστη η γέφυρα στη θέση Ιμπραήμ από τις κακοκαιρίες και την καθυστέρηση της Περιφέρειας να αναλάβει τη διεκπεραίωση του έργου. Παράλληλα αναφέρεται και στην μη συμφέρουσα, όπως τη χαρακτηρίζει, απόφαση της κυβέρνησης να στείλει φρεγάτα για την ενίσχυση του Ισραήλ στον πόλεμο κατά της Παλαιστίνης.

Η ΛΑΣ στην ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:

«Στις φωτογραφίες είναι η Γέφυρα στη θέση Ιμπραήμ! Βρίσκεται στον επαρχιακό δρόμο από τη Ζαγορά προς το Πουρί.

Μετά την πλημμύρα, η καταστροφή της πρόσβασης αποτυπώνεται στις φωτογραφίες.

Στο σημείο είχε πραγματοποιηθεί ξανά καταστροφή στην πλημμύρα του 2018 και η πρόσβαση είχε αποκοπεί. Το ίδιο είχε ξαναγίνει στην πλημμύρα του 1986. Τότε, η παλιά γέφυρα καταστράφηκε και η γέφυρα αντικαταστάθηκε με απλούς σωληνωτούς οχετούς που δεν άντεξαν το υδραυλικό φορτίο, έφραξαν με φερτά και το ρέμα χύθηκε πάνω από τον δρόμο προξενώντας πολλές καταστροφές στο δρόμο και κατάντη του.

Όπως μπορεί να παρατηρήσει κανείς, το νερό δεν πέρασε μέσα από την υποτυπώδη κατασκευή της γέφυρας, αφού όχι μόνο ήταν στο στάδιο καλουπώματος και τα καλούπια έφραξαν την διατομή, αλλά και η θέση της αποδείχτηκε λανθασμένη και η διατομή μικρή. Δίπλα ακριβώς υπάρχει μια συστοιχία πασσάλων. Ο πρώτος και πιο σημαντικός, έχει βάθος μόλις 2 μέτρα αντί για 10, και συγκρατείται από τους υπόλοιπους. Η καταστροφή αποκάλυψε το βάθος του και την ανυπαρξία οποιουδήποτε ελεγκτικού μηχανισμού.

Η περιφέρεια Θεσσαλίας που έχει την ευθύνη, αργοπόρησε τραγικά στην αποκατάσταση του έργου. Μόλις το καλοκαίρι του 2023, ξεκίνησε τις εργασίες με 5 χρόνια καθυστέρηση. Η εργολαβία προϋπολογισμού 0,8 εκ. ευρώ αποδείχτηκε ότι ήταν ταυτόχρονα υπερκοστολογημένη, ανεπαρκής και καθυστερημένη!

Υδραυλική μελέτη δεν πραγματοποιήθηκε για την αποκατάσταση της γέφυρας. Η χρησιμότητά της μελέτης είναι μεγάλη γιατί καθορίζει την παροχή πλημμύρας. Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν πραγματοποιήθηκε. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας κρύφτηκε για άλλη μια φορά, πίσω από την κήρυξη του Δήμου σε έκτακτη ανάγκη που της δίνει το δικαίωμα να κάνει προχειροδουλειές και εργολαβίες υπερκοστολογημένες.

Το κόστος της ζημιάς για την αποκατάσταση της γέφυρας με βάση τους κανόνες της επιστήμης και της τεχνικής απαιτεί την απόσυρση του τεχνικού έργου που μέχρι τώρα έχει κατασκευαστεί και την πραγματοποίηση νέας μελέτης με βάση τα πραγματικά δεδομένα και ανάγκες. Το συνολικό κόστος για μια τεχνικά άρτια λύση που θα περιλαμβάνει την καθαίρεση του υφιστάμενου «έργου», την «νέα μελέτη» και την αποκατάσταση που πρέπει να γίνει ανάντη και κατάντη του έργου θα ξεπεράσει τα 2εκ ευρώ σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική της Περιφέρειας Θεσσαλίας και γενικά του κράτους. Σύμφωνα όμως με την «πρακτική Πελετίδη» που βασίζεται στο μότο: «κάνουμε το 1 ευρώ, 10» θα κόστιζε 10 φορές λιγότερο, δηλαδή 200.000 ευρώ.

Το κόστος για την αποκατάσταση της γέφυρας, είναι μεγαλύτερο από το κόστος της αποζημίωσης που θα δώσει το επίσημο κράτος, με βάση τις χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργού ΑΑΤ, συνοδεία του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας και του «αρμόδιου» υφυπουργού κρατικής αρωγής, παρουσία και του νέου Δημάρχου του Δήμου μας σε ΟΛΟΥΣ τους αγρότες του Δήμου Ζαγοράς Μουρεσίου. Δηλαδή ψίχουλα.

Για ΟΛΕΣ τις καταστροφές που έπαθαν οι αγρότες του Δήμου μας, περίπου 1000 ΑΦΜ, σε ΟΛΑ τα αγροτεμάχια τους, θα λάβουν συνολικά ποσό που δεν θα ξεπερνά το κόστος για μια λάθος μελέτη, λάθος κατασκευή και ανακατασκευή μιας μικρής γέφυρας που συνδέει την πολύπαθη Ζαγορά με το πολύπαθο Πουρί.

Για το ποσό αυτό, μας ανακοίνωσαν μέσω διαγγέλματος, ότι θα «πολλοί θα χαμογελάσουν» από την ικανοποίηση, παρουσιάζοντας και τον υποψήφιο Περιφερειάρχη στην προεκλογική τους συγκέντρωση που ονομάζεται «Συντονιστικό» και εδρεύει στη Λάρισα.

Το χαμόγελο μας δεν έχει καμία σχέση με τις δηλώσεις τους, έχει να κάνει μόνο με την αξιοπρέπεια μας.

Σε μια από τις φωτογραφίες φαίνεται επίσης η γέφυρα της φρεγάτας «Ψαρά». Πάνω στη γέφυρα, μπορεί να σταθεί το πλήρωμα του πλοίου που αποτελείται από περίπου 200 άτομα. Είναι το πολεμικό πλοίο που η κυβέρνηση έστειλε συνδρομή σε ένα πόλεμο για τον οποίο ο λαός της χώρας μας δεν έχει κανένα συμφέρον.

Αφαιρώντας τα «υπόλοιπα» και μιλώντας μόνο σε ευρώ, το κόστος 1 ημέρας συνδρομής του πλοίου σε έναν πόλεμο που δεν έχουμε κανένα συμφέρον είναι μεγαλύτερο από την αποζημίωση που θα δώσει η κυβέρνηση σε ΟΛΟΥΣ τους αγρότες και επαγγελματίες του Δήμου μας, για τα κατεστραμμένα χωράφια, τα πλημμυρισμένα σπίτια και ξενοδοχεία, τις αυλές μας.

Γι’ αυτούς τους λόγους, και για πολλούς ακόμα, θέλουμε γέφυρες Φιλίας και όχι Πολέμου!»

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου