ΑΛΜΥΡΟΣ

1ο βραβείο σε μαθητές του ΓΕΛ Αλμυρού για πλατφόρμα έγκαιρης ανίχνευσης πυρκαγιών

1ο-βραβείο-σε-μαθητές-του-γελ-αλμυρού-γι-870361

Ο 5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Generation Next ολοκληρώθηκε προσελκύοντας, για ακόμη μια φορά, το ενδιαφέρον εκατοντάδων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα. Ο Αλμυρός όμως είχε την τιμητική του. Το Γενικό Λύκειο Αλμυρού αναδείχτηκε ο μεγάλος νικητής του διαγωνισμού με την εφαρμογή που σχεδίασαν μαθητές του για την προστασία των δασών.

Η ομάδα ex-almyrou IΙ, από το Γενικό Λύκειο Αλμυρού απέσπασε την πρώτη θέση για έναν προηγμένο σταθμό δασικής προστασίας. Οι μαθητές Αποστόλης Δρόλιας, Γιώργος Καλόγηρος και Αλέξανδρος Τσαμπίρας, με αφορμή τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν πέρυσι στην περιοχή της Μαγνησίας και λαμβάνοντας υπόψη πως η έγκαιρη ανίχνευση εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια για κάθε δάσος, αξιοποίησαν την τεχνολογία Arduino, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους, φυσικού, Δημήτρη Μαμούρα, και σχεδίασαν τον σταθμό που εστιάζει στην πυροπροστασία του δάσους «Κουρί».

Το Arduino είναι μια δημοφιλής, εύχρηστη και χαμηλού κόστους πλατφόρμα ανάπτυξης έργων ηλεκτρονικής, αυτοματισμού και ρομποτικής, που χρησιμοποιείται ευρέως για τη δημιουργία πρωτότυπων κατασκευών αλλά και για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

«Για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να προστατεύσουμε το δάσος Κουρί, ένα σπάνιο δάσος βελανιδιάς της περιοχής μας, το οποίο αφενός αποτελεί πνεύμονα της πόλης μας και είναι ένα αξιόλογο αξιοθέατο, αφετέρου είναι αρκετά ευάλωτο στις πυρκαγιές. Απώτερος στόχος για εμάς είναι η δημιουργία ενός δικτύου σταθμών, με την υποστήριξη του δήμου και της Πυροσβεστικής», δήλωσαν οι συντελεστές της ομάδας ex-almyrou IΙ που είχαν ως σύνθημα «όταν σου προσφέρουν γνώσεις, οφείλεις να επιστρέφεις δημιουργίες».

Το πρόγραμμα και τα πρότζεκτ

Στον φετινό κύκλο του προγράμματος που έγινε με υπεύθυνο καθηγητή του Γενικού Λυκείου Αλμυρού τον φυσικό Δημήτρη Μαμούρα, ομάδα 14 μαθητών παρακολούθησε εκτός σχολικού προγράμματος τα μαθήματα. Ήρθε επίσης σε επαφή με τεχνολογίες STEΜ.

Στο τέλος του προγράμματος δημιουργήθηκαν τρεις υποομάδες που εργάστηκαν σε τρία διαφορετικά πρότζεκτ.

Η ομάδα ex-almyrou ΙΙ αποτελούμενη από τους μαθητές της Β’ Λυκείου Αποστόλη Δρόλια, Γιώργο Καλόγηρο και Αλέξανδρο Τσαμπίρα δημιούργησε έναν προηγμένο σταθμό δασικής προστασίας με στόχο την προστασία του δάσους Κουρί και κατάφερε να κερδίσει το πρώτο βραβείο.

«Είναι μία πολύ σημαντική διάκριση για το σχολείο μας και για την ομάδα μας. Τα πρότζεκτ που σχεδιάσαμε είναι πράγματι σημαντικά», επισήμανε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ έμπλεος ικανοποίησης ο υπεύθυνος καθηγητής Δημήτριος Μαμούρας.

Επίσης συγχαίρει τους μαθητές για την επιτυχία τους στον διαγωνισμό με μια κατασκευή που στοχεύει στην προστασία του πολύτιμου δάσους, αλλά και το σύνολο των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα για τη διάθεση να αναπτύξουν νέες δεξιότητες διαθέτοντας χρόνο εκτός σχολικού προγράμματος.

«Η ομάδα μας, έχοντας συναίσθηση ότι η έγκαιρη ανίχνευση εκδήλωσης πυρκαγιάς είναι σωτήρια για το δάσος, αποφάσισε να κατασκευάσει έναν σταθμό ανίχνευσης πυρκαγιάς. Στον σταθμό υπάρχει αισθητήρας θερμοκρασίας – υγρασίας που μπορεί να αντιληφθεί ακραίες τιμές των μεγεθών, αισθητήρας καπνού και φλόγας που θα μπορούν να ενεργοποιήσουν συναγερμό αν καταγραφεί κάτι και κάμερα επιτήρησης. Η κάμερα διαθέτει περιστρεφόμενη βάση ώστε να σαρώνει τον χώρο. Ο σταθμός πυρασφάλειας μέσω κάρτας Ethernet συνδέεται με το διαδίκτυο όπου στέλνει τα δεδομένα των αισθητήρων, διαθέσιμα σε όλους. Επίσης, σε περίπτωση που υπάρχει ανησυχητική ένδειξη ενεργοποιείται αποστολή e-mail σε προκαθορισμένη διεύθυνση.

Με τη βοήθεια της ασύρματης κάμερας καθίσταται δυνατή η επιτήρηση του δάσους. Η κάμερα συνδέεται στο διαδίκτυο και μπορούμε να παρακολουθούμε τη λήψη της. Επίσης, μπορούμε να μοιραστούμε την εικόνα με άλλους μέσω της εφαρμογής που τη συνοδεύει», υπογραμμίζει σε σχετική ανακοίνωση της σχολικής κοινότητας του ΓΕΛ Αλμυρού, μετά τη διάκριση.

Από τους συμμετέχοντες μαθητές ο Αλέξανδρος τόνισε ότι έμεινε πολύ ικανοποιημένος από την όλη συμμετοχή του στο πρόγραμμα. Ο Γιώργος δήλωσε ότι η όλη εμπειρία του είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ ο Αποστόλης εστίασε στο ότι δεν μετάνιωσε για τον χρόνο που διέθεσε εκτός σχολείου για τη δραστηριότητα. Και οι τρεις δηλώνουν εντυπωσιασμένοι πως σε σύντομο διάστημα ήταν σε θέση να δημιουργήσουν δικές τους κατασκευές.

Ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου Αλμυρού Ιωάννης Θεοδώρου δήλωσε: «Συγχαίρω όλη την ομάδα για την όλη προσπάθεια. Όλη η μαθητική κοινότητα του ΓΕΛ Αλμυρού αισθάνεται υπερήφανη για το αποτέλεσμα».

Εντυπωσίασαν και τα άλλα δύο πρότζεκτ

Η ομάδα ex-almyrou III του ΓΕΛ Αλμυρού είχε μια εξίσου καλή συμμετοχή στο διαγωνισμό με την κατασκευή ηλεκτρονικό μπαστούνι τυφλού. Οι μαθητές Απόστολος Παπανάτσιος, Σταύρος Κοντοβάς και Νικόλαος Σχώρης κατασκεύασαν ένα ηλεκτρονικό μπαστούνι που θα μπορούσε να βοηθήσει την κίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης.

Στο κάτω άκρο του μπαστουνιού προσαρμόστηκαν τέσσερεις αισθητήρες απόστασης που εντόπιζαν εμπόδια εμπρός, δεξιά και αριστερά όπως και απότομα βυθίσματα στη διεύθυνση κίνησης. Ο εντοπισμός εμποδίου σε μικρή απόσταση ενεργοποιεί μήνυμα του τύπου «εμπόδιο μπροστά». Ταυτόχρονα, ειδικοί σερβοκινητήρες δημιουργούν πίεση σε συγκεκριμένο σημείο στο χέρι του χρήστη. Ο χρήστης δηλαδή, ειδοποιείται για την ύπαρξη εμποδίου με δύο τρόπους, με ηχητικό μήνυμα και πίεση στο χέρι. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική κατασκευή που οι μαθητές ολοκλήρωσαν με επιτυχία.

Τέλος, η ομάδα ex-almyrou I του ΓΕΛ Αλμυρού αποτελούμενη από τον Βασίλη Τσιαμανή, τη Βασιλική Αλπάκη και την Ευαγγελία Τσιαμανή με τη βοήθεια μεγάλου αριθμού μαθητών του σχολείου ασχολήθηκε με τη δημιουργία εφαρμογής για συσκευές Android με θέμα την τοπική Ιστορία. Η εφαρμογή θα παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό και θα αναρτηθεί στο Google Play το Σεπτέμβριο.

Εκτός από τον Αλμυρό στο συγκεκριμένο διαγωνισμό βραβεύτηκαν επίσης η Καλαμάτα και τα Χανιά στο Generation Next, που είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων με ελεύθερη πρόσβαση για όλους στις νέες τεχνολογίες και στην επιστήμη. Υποστηρίζεται οικονομικά και υλικοτεχνικά από το Ίδρυμα Vodafone και στόχος του είναι να προσφέρει εκπαίδευση STEM σε ανήσυχους μαθητές – εξερευνητές του σήμερα ώστε να επιδράσουν στην κοινωνία του αύριο. Το πρόγραμμα υλοποιείται από την SciCo και την με την υποστήριξη της Ελληνογερμανικής Αγωγής από το 2017.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου