Μελέτη: Πειραματική θεραπεία εξαφάνισε τον καρκίνο σε 12 ασθενείς

μελέτη-πειραματική-θεραπεία-εξαφάνι-897604

Περισσότεροι από δώδεκα ασθενείς στις Ηνωμένες Πολιτείες απαλλάχθηκαν από τον καρκίνο του ορθού (το τελικό τμήμα του παχέος εντέρου, το οποίο καταλήγει στον πρωκτό) αφού υποβλήθηκαν σε πειραματική ανοσοθεραπεία, το αποτέλεσμα της οποίας χαρακτηρίστηκε «εκπληκτικό» από γιατρούς.

Οι ασθενείς που συμμετείχαν σε μια μικρή δοκιμή της οποίας ηγούνταν ερευνητές από το Κέντρο Memorial Sloan Kettering (MSK) στη Νέα Υόρκη, είδαν τον καρκίνο να εξαφανίζεται αφού τους χορηγήθηκε το πειραματικό φάρμακο dostarlimab. Οι λεπτομέρειες της δοκιμής δημοσιεύτηκαν την Κυριακή στο New England Journal of Medicine.

Στη δημοσίευση περιγράφονταν τα αποτελέσματα των 12 ασθενών με καρκίνο του ορθού, οι οποίοι τον είδαν να εξαφανίζεται μετά από θεραπεία με dostarlimab. Οι συμμετέχοντες λάμβαναν μία δόση του εν λόγω φαρμάκου κάθε τρεις εβδομάδες μέσα σε ένα διάστημα έξι μηνών, με την ιδέα ότι θα έπρεπε να υποβληθούν σε χημειοθεραπείες, ακτινοθεραπείες και χειρουργικές επεμβάσεις.

Ωστόσο, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι σε όλες τις περιπτώσεις, ο καρκίνος είχε ήδη εξαφανιστεί μόνο με τη πειραματική θεραπεία.

«Για πρώτη φορά στην ιστορία»

Η δοκιμή χαρακτηρίστηκε ιστορική σε ό,τι αφορά τη θεραπεία του καρκίνου, με έναν εκ των συντακτών της δημοσίευσης, τον Δρα Λούις Ντίαζ Τζούνιορ, να αναφέρει στους New York Times ότι δεν γνωρίζει καμία άλλη μελέτη, στην οποία μια θεραπεία εξάλειψε πλήρως τον καρκίνο σε όλους τους ασθενείς. «Πιστεύω πως είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό στην ιστορία [της θεραπείας] του καρκίνου», δήλωσε.

Η ανοσοθεραπεία αξιοποιεί το ίδιο το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού για να αναγνωρίσει και να καταστρέψει τα καρκινικά κύτταρα. Η δοκιμή επικεντρωνόταν σε ένα υποσύνολο ασθενών με καρκίνο του ορθού, ο οποίος είχε μια συγκεκριμένη μετάλλαξη, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η MSK.

Οι τυπικές χημειοθεραπείες δεν φαίνεται να δρουν αποτελεσματικά ενάντια σε αυτό το είδος καρκίνου του ορθού, που είναι γνωστό και ως «ανεπάρκεια επιδιόρθωσης αναντιστοιχίας (MMRd)».

Στο πλαίσιο της δοκιμής, οι ερευνητές ήθελαν να ερευνήσουν εάν η ανοσοθεραπεία από μόνη της μπορούσε να νικήσει τον καρκίνο του ορθού που δεν είχε εξαπλωθεί σε άλλους ιστούς.

Η έρευνα, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, είδε τον καρκίνο να εξαφανίζεται σε 14 ασθενείς (και ο αριθμός ενδέχεται να αυξηθεί), χωρίς να υποφέρει κανείς τους από σοβαρές παρενέργειες, προσθέτει η MSK. Δεν χρειάστηκαν τυπικές ακτινοθεραπείες, χειρουργικές επεμβάσεις ή χημειοθεραπείες και ο καρκίνος δεν επανήλθε σε κανέναν από τους ασθενείς, οι οποίοι έχουν απαλλαγεί από αυτόν εδώ και δύο χρόνια, σημειώνει.

«Είναι μεγάλη επιβράβευση να βλέπεις τα δάκρυα χαράς και τα χαρούμενα e-mails ασθενών της μελέτης, οι οποίοι ολοκληρώνουν τη θεραπεία και συνειδητοποιούν ότι “Ω Θεέ μου, θα διαφυλάξω όλες τις φυσιολογικές λειτουργίες του σώματός μου που φοβόμουν ότι ίσως θα έχανα λόγω της ακτινοβολίας ή των χειρουργείων», αναφέρει η Δρ. Άντρεα Τσερτσέκ, μία από τους επικεφαλής της μελέτης.

Πηγή: Euronews