ΕΛΛΑΔΑ

Μεσολάβηση Ομπάμα για το ΔΝΤ μελετά ο πρωθυπουργός

μεσολάβηση-ομπάμα-για-το-δντ-μελετά-ο-π-93204

Εν μέσω του ασφυκτικού κλίματος που έχει δημιουργηθεί από το προσφυγικό και τις αγροτικές κινητοποιήσεις, η κυβέρνηση ανησυχεί επιπλέον για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Αν και τα μηνύματα από τους υπόλοιπους θεσμούς είναι θετικά ως προς την επιστροφή στην Αθήνα των εκπροσώπων τους στο κουαρτέτο, το ΔΝΤ δείχνει να χρονοτριβεί. Σε αυτό το πλαίσιο, ο πρωθυπουργός εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει την παρέμβαση Ομπάμα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με Τα Νέα, ο Αλέξης Τσίπρας πρόκειται να έχει επικοινωνία με τον Μπαράκ Ομπάμα προκειμένου να τού ζητήσει οι ΗΠΑ να ασκήσουν την επιρροή τους στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για να δρομολογηθεί η επανάκαμψη των θεσμών και το κλείσιμο της διαπραγμάτευσης.

Η κυβέρνηση δεν κρύβει την ανησυχία της μπροστά στη διαπίστωση πως το ΔΝΤ αποφεύγει να δώσει συγκεκριμένη απάντηση ή «εξήγηση» όπως ανέφερε χθες η εκπρόσωπος Ολγα Γεροβασίλη αναφορικά με τον χρόνο έλευσης της τρόικας στην Αθήνα.

Στη συνομιλία που θα έχει ο Αλέξης Τσίπρας με τον Μπαράκ Ομπάμα αναμένεται να τού επισημάνει πως το ΔΝΤ λόγω της απόστασής του από τα ευρωπαϊκά πράγματα αδυνατεί να κατανοήσει την κρισιμότητα των στιγμών ακόμη και στο Μεταναστευτικό και να αντιμετωπίσει μία πραγματικότητα που θέλει το Προσφυγικό να έχει επιπτώσεις ακόμη και στην οικονομία της ευρωζώνης και φυσικά και της Ελλάδας.

Η κυβέρνηση έχει αποσπάσει δεσμεύσεις από τη γερμανίδα καγκαλάριο Ανγκελα Μέρκελ και τον γάλλο πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ πως θα μεσολαβήσουν για την επιστροφή της τρόικας, όμως ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά και ο Φεβρουάριος θα βγει χωρίς σαφή ημερομηνία επιστροφής.

Θεωρητικά η κυβέρνηση προλαβαίνει να κλείσει την αξιολόγηση ακόμη και μέχρι το Πάσχα των καθολικών (27 Μαρτίου), ωστόσο τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά και επιπλέον δεν θέλει να εισαγάγει στη Βουλή νομοθετήματα μείζονος σημασίας όπως το Ασφαλιστικό χωρίς να έχουν εξαντληθεί οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες.

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου