ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Ο σταθμάρχης Λάρισας έμαθε για τη σύγκρουση από την Πυροσβεστική – Νέοι αποκαλυπτικοί διάλογοι

τέμπη-ο-σταθμάρχης-λάρισας-έμαθε-για-τ-922805

Πληθαίνουν τα ντοκουμέντα για όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ στον σταθμό της Λάρισας, λίγο πριν και λίγο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ νέοι διάλογοι έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Στις 23.27 το βράδυ της Τρίτης, ο σταθμάρχης Λάρισας αντιλαμβάνεται ότι κάτι κακό έχει συμβεί. Σύμφωνα με τους διαλόγους που δημοσιεύει το «Πρώτο Θέμα», ο σταθμάρχης επικοινωνεί με την συνάδελφό του σταθμάρχη Νέων Πόρων. «Δεν είναι καλό αυτό», του επισημαίνει εκείνη κι εκείνος απαντά: «Ναι, το ξέρω ναι».

Ένα λεπτό αργότερα, ο σταθμάρχης δέχεται τηλεφώνημα από την Πυροσβεστική:

«-Ναι γεια σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ.

-Αμάν

-Πρέπει να κλείσετε ρεύμα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε. Στέλνω δυνάμεις εκεί.

-Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;

-Ναι

-Καλώς».

Τους «καίνε» και καταθέσεις

Εντωμεταξύ όπως προκύπτει από καταθέσεις που δίδονται, ευθύνες έχουν και οι δύο σταθμάρχες, και ο κρατούμενος Λάρισας, αλλά και ο άλλος, που φέρεται να έφυγε νωρίτερα. Σύμφωνα με την κατάθεση του έμπειρου σταθμάρχη στον Παλαιοφάρσαλο, «ο Β. Σ. είναι άπειρος και υπάρχει μία δυσκολία στη συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα με τον Β. Σ., μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στο κινητό του περί ώρα 22.45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;» Αυτά φέρεται να κατέθεσε στην ανακρίτρια, ο κεντρικός σταθμάρχης στον Παλαιοφάρσαλο, ο οποίος έσπευσε στην Λάρισα όταν κατάλαβε τι είχε συμβεί και επικοινώνησε με τους συναδέλφους του.

Απαντώντας στο καίριο ερώτημα: «τι συμβαίνει σε περίπτωση που μια αμαξοστοιχία καθυστερήσει», ο κεντρικός σταθμάρχης είπε: «Εφόσον έρθει ο αντικαταστάτης του μπορεί να φύγει. Συνήθως όταν υπάρχει φόρτος εργασίας όμως, δεν φεύγει κανένας. Όταν αποχώρησε ο Π., στον σταθμό της Λάρισας θα ερχόταν η αμαξοστοιχία 62 και η αμαξοστοιχία 2597 προαστιακού και μετά από αυτές τις αμαξοστοιχίες θα αναχωρούσε αμαξοστοιχία για Βόλο».

Ο επιθεωρητής

Ο κατηγορούμενος επιθεωρητής του σταθμού της Λάρισας κατέθεσε αυτοβούλως στις Αρχές, πριν ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του πως στις 23:41 ενημερώθηκε από ρυθμιστή κυκλοφορίας Αθηνών ότι οι μηχανοδηγοί των δύο αμαξοστοιχιών δεν απαντούσαν στις αλλεπάλληλες κλήσεις. Τρία λεπτά αργότερα, σύμφωνα με τον ίδιο κάλεσε τον σταθμάρχη της Λάρισας, ζητώντας να ενημερωθεί. «Με εμφανή σύγχυση και πανικόβλητος μου είπε. Δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την επιβατική αμαξοστοιχία», κατέθεσε ο επιθεωρητής.

Αναμένονται νέες ποινικές διώξεις

Την ίδια ώρα, η ανακρίτρια που χειρίστηκε από την πρώτη στιγμή την υπόθεση έριξε μεγάλο βάρος με τις ερωτήσεις στους μάρτυρες για το ωράριο των σταθμαρχων.

Αν δηλαδή ήταν τυχαίο γεγονός ότι οι δύο κατηγορούμενοι πλέον σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα ή ήταν κάτι που συνέβαινε συχνά. Αυτό που προκύπτει από το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 είναι ότι όχι μόνο δεν ήταν τυχαίο αλλά ήταν πρακτική και μια ώρα υπερωρία ήταν εικονική.

Τώρα στο “κάδρο” των υπευθύνων θεωρείται βέβαιο ότι θα μπουν και άλλα πρόσωπα. Τις επόμενες μέρες αναμένονται νέες ποινικές διώξεις κατά προσώπων που με λάθη από πράξεις ή παραλείψεις οδήγησαν στο δυστύχημα, πληροφορίες του ΑΝΤ1 κάνουν λόγο για τουλάχιστον τρία.

enikos.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου