ΕΛΛΑΔΑ

Με 48ωρες επαναλαμβανόμενες συνεχίζουν οι εργαζόμενοι ΟΛΠ-ΟΛΘ

με-48ωρες-επαναλαμβανόμενες-συνεχίζου-836499

Προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, στη τροφοδοσία και μεταφορά αποσκευών κρουζιεροπλοίων, προκαλούν οι 48άωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που συνεχίζονται για 13η ημέρα.

Την Τετάρτη το πρωί 8/6 οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Θέατρο και πορεία προς τα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ενώ αύριο, Τρίτη, αντιπροσωπεία των εκπροσώπων των εργαζομένων θα έχουν νέα συνάντηση με τον υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα και εκπροσώπους συναρμόδιων υπουργείων.

Ο πρόεδρος των λιμενεργατών Νίκος Γεωργίου τόνισε στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ότι στη νέα σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να εγκριθεί την Παρασκευή 10 Ιουνίου από τη γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού, δεν υπάρχει καμία αναφορά στο νόμο 2688 για μετατροπή του ΟΛΠ από νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου σε ανώνυμη εταιρεία, ενώ δεν περιγράφεται πουθενά ο γενικός κανονισμός προσωπικού.

Αναφορικά με το άρθρο 12 της σύμβασης που επιτρέπει στο νέο ιδιοκτήτη του λιμανιού του Πειραιά να χρησιμοποιεί εργολάβους παρόχους υπηρεσιών ή άλλα τρίτα πρόσωπα προκειμένου να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, ο κ. Γεωργίου αναφέρει ότι θα πρέπει να υπάρξουν πρώτα διασφαλίσεις των υπαρχόντων εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έναντι των εργολάβων.

«Οι παραχωρησιούχοι θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι η εταιρεία ΟΛΠ δεν έκλεισε για να ανοίξει από το μηδέν. Πήραν μια εταιρεία που λειτουργεί και έχει συγκεκριμένους κανονισμούς και συμβάσεις εργασίας», ανέφερε.

Θ.Δρίτσας: Θέλουμε ασφαλείς και σταθερές εργασιακές σχέσεις

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο κ. Θ. Δρίτσας είπε ότι «η ελληνική κυβέρνηση έχει σταθεί με πολύ καθαρούς όρους σε αυτά τα ζητήματα και έχει στείλει σε κάθε κατεύθυνση τα σωστά μηνύματα. Η ανάπτυξη των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, οι επενδύσεις, το άνοιγμα νέων αγορών, νέων πελατών για τα λιμάνια, η αξιοποίηση του δυναμισμού που, ούτως ή άλλως, έχει το λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση αλλαγή προς το χειρότερο των εργασιακών σχέσεων».

Και πρόσθεσε «θέλουμε σε αυτήν τη νέα περίοδο, και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, οι εργασιακές σχέσεις να παραμείνουν ασφαλείς και σταθερές. Είμαστε δύο μήνες τώρα, σε διαρκείς διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών ενώσεων, ώστε εργαλεία που υπάρχουν να αξιοποιηθούν, και σε αυτά να προστεθούν και άλλα εργαλεία, μέσα σε ένα πλαίσιο διαμόρφωσης μιας στέρεης βάσης, σεβασμού των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων. Οι εργαζόμενοι στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, είναι εργαζόμενοι που πολλοί από αυτούς έχουν προσληφθεί μέσω ΑΣΕΠ και έχουν μια διαδρομή διανύσει. Όλα αυτά πρέπει να γίνουν σεβαστά και η κυβέρνησή μας επιδιώκει να ενισχύσει τα εργαλεία προς αυτή την κατεύθυνση πάντα με καθαρούς όρους και πάντα λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που διαμορφώνει το νέο περιβάλλον».

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου