ΕΛΛΑΔΑ

Συνεχίζονται την Παρασκευή οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων ΟΛΠ και ΟΛΘ

συνεχίζονται-την-παρασκευή-οι-κινητο-833077

Συνεχίζονται και σήμερα, Παρασκευή, για 16η ημέρα οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης (ΟΜΥΛΕ και Ένωση Λιμενεργατών). Τα σωματεία τους έχουν κυρήξει 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες και αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα.

Η απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια, που ζητούν τη διασφάλιση των εργασιακών του σχέσεων εν όψει της ιδιωτικοποίησης, έχει προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους των εταιρειών κρουαζιέρας, ενώ ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιάννης Κούβαρης με επιστολή του προς τους εμπλεκόμενους φορείς υποστηρίζει ότι το Σάββατο 11 Ιουνίου αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά 7 κρουαζιερόπλοια, τα οποία αναμένεται να αποβιβάσουν και να επιβιβάσουν ταυτόχρονα 6.660 επιβάτες.

Οι επιβάτες αυτοί αναμένεται να καταφθάσουν με πτήσεις τσάρτερ από διάφορα μέρη του κόσμου στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στη συνέχεια στους σταθμούς κρουαζιέρας στο λιμάνι. Επίσης, άλλοι 2.000 επιβάτες θα αποβιβασθούν από ένα ακόμα κρουαζιερόπλοιο προκειμένου να επισκεφθούν με πούλμαν αρχαιολογικούς χώρους στην Αττική και κυρίως στην Ακρόπολη.

Στην επιστολή επισημαίνεται, επίσης, ότι δύο από τα πλοία αυτά δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν σε κανένα άλλο ελληνικό λιμάνι και η μη εξυπηρέτησή τους θα δημιουργήσει καταστροφικά αποτελέσματα για την ελληνική κρουαζιέρα που τόσο πολύ έχει προσπαθήσει το λιμάνι του Πειραιά.

«Ήδη έχουμε γίνει δέκτες έντονων διαμαρτυριών από τις εταιρείες κρουαζιέρας για την κατάσταση η οποία επικρατεί, με πλέον χαρακτηριστική την επιστολή του αντιπροέδρου του διεθνούς ομίλου κρουαζιέρας Bill Sharp Princess Cruises, την οποία σας επισυνάπτουμε για την πληρέστερη ενημέρωσή σας» αναφέρει.

Σημειώνεται ότι την Παρασκευή συνεδριάζει στο κτίριο του Χρηματιστηρίου Αθηνών η Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ όπου αναμένεται να εγκριθεί η σύμβαση παραχώρησης, η οποία αναμένεται να πάει στη συνέχεια προς ψήφιση στη Βουλή. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία ψήφισης και στη Βουλή, στη συνέχεια τη διαχείριση του λιμανιού αναμένεται να αναλάβει η China COSCO Shipping Corporation Limited.

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους

Κλιμακώνουν οι λιμενεργάτες τις κινητοποιήσεις με νέα 48ωρη απεργία την Πέμπτη και την Παρασκευή 9 και 10 Ιουνίου, καθώς και με αποχή από την εργασία το Σάββατο και την Κυριακή 11 και 12 Ιουνίου. Για την Παρασκευή έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση στη συνέχεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Το μεσημέρι της Τετάρτης οι εργαζόμενοι από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία προς τον ΟΛΠ, ζητώντας την εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων εν όψει των ιδιωτικοποιήσεων.

Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Τετάρτης η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Εποπτών – Αρχιεργατών ΟΛΠ σημειώνεται ότι «οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ-ΟΛΘ με τη μαζική συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις όλες αυτές τις μέρες διατρανώνουν τη βούλησή τους ενάντια στο ξεπούλημα των λιμανιών και στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων».

Επισημαίνουν ότι «η μεγαλειώδης συγκέντρωση σήμερα, Τετάρτη, στον Πειραιά έστειλε μήνυμα κλιμάκωσης του αγώνα, εάν δεν υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις για την εργασιακή προοπτική των εργαζομένων. ∆ιεκδικούμε σταθερή και ασφαλή εργασία θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις και κατοχύρωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Τα εύκολα τα λόγια τα μεγάλα δεν έχουν πλέον καμία αξία. Αξία έχουν οι νομοθετικές δεσμεύσεις για την εργασιακή συνέχεια όπως άλλωστε προβλέπεται και σε σχετική απόφαση του ΣτΕ».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας ανέφερε: ««Για μια ακόμα φορά οφείλω να ενημερώσω ότι το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα τις τελευταίες ημέρες και μέχρι αυτή τη στιγμή, καταβλήθηκε και συνεχίζει να καταβάλλεται από την κυβέρνηση κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να εξασφαλιστεί η ρύθμιση και όχι η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης».

Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι «οι στιγμές είναι κρίσιμες. Η επιτυχία των προσπαθειών αυτών δεν είναι μόνο ευθύνη της κυβέρνησης, είναι ευθύνη και όλων των εμπλεκομένων μερών. Η κυβέρνηση παίρνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και αποφάσεις. Ελπίζω ότι αυτό θα εκτιμηθεί και θα υπάρξει ανάλογη ανταπόκριση από τους εργαζομένους. Είναι προς το συμφέρον όλων να εκτιμηθούν σωστά προτεινόμενες λύσεις που δεν θα θέσουν σε κίνδυνο το συνολικότερο τοπίο αλλά αντίθετα θα αποτρέψουν αρνητικές εξελίξεις που είμαι βέβαιος ότι κανείς δεν τις επιθυμεί».

ΝΔ: «Χάος στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ανίκανη η κυβέρνηση»

«Χάος επικρατεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο, καθώς δεν ασκεί τα δικαιώματά της» υποστηρίζει ο βουλευτής κ. Σίμος Κεδίκογλου, υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας της ΝΔ.

Σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα, του ζητεί να απαντήσει στο ερώτημα γιατί η διοίκηση του ΟΛΠ δεν προχωρά σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και βοηθημάτων προκειμένου να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο και να κηρυχθεί παράνομη, άκυρη και καταχρηστική η απεργία των λιμενεργατών.

Ο κ. Κεδίκογλου επισημαίνει ότι «την ώρα που η κυβέρνηση χαιρετίζει τη συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TAP, ταυτόχρονα αδιαφορεί για τις ανυπολόγιστες ζημιές εξαιτίας της απεργίας, θέτοντας σε κίνδυνο σημαντικά έργα, όπως είναι η κατασκευή του εν λόγω αγωγού, μπλοκάροντας την εκφόρτωση και αποθήκευση υλικών, που προορίζονται για την κατασκευή του.

Επιπλέον, σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις εισαγωγές φορτίων, στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, καθώς και στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπως βρίσκονται παγιδευμένα περίπου 3.000 containers με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία και με τα πλοία είτε να αναγκάζονται να ξεφορτώνουν σε άλλα σημεία, είτε να κατευθύνονται προς την Τουρκία και με ορατό, επίσης, τον κίνδυνο των αποζημιώσεων.

Παράλληλα, σε “ναυάγιο” οδηγείται και ο κλάδος της κρουαζιέρας. Εξαιτίας της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων, η Ελλάδα μένει εκτός προορισμών και τα πλοία αλλάζουν πορεία, δεδομένου ότι παρατηρείται μεγάλη ταλαιπωρία στη διαδικασία τροφοδοσίας και στη μεταφορά αποσκευών κρουαζιερόπλοιων».

tovima.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου