ΕΛΛΑΔΑ

Απολογία Λυκουρέζου: Ρίχνει το φταίξιμο στη λάντζα

απολογία-λυκουρέζου-ρίχνει-το-φταίξι-797070

Το μεσημέρι στην Ε’ τακτική ανακρίτρια Πειραιά απολογείται ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου που προκάλεσε το θάνατο τεσσάρων ανθρώπων μεταξύ των οποίων και ενός πεντάχρονου κοριτσιού, στην Αίγινα το μεσημέρι της Τρίτης. Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος καλείται να δώσει πειστικές απαντήσεις για τους χειρισμούς του που οδήγησαν στον εμβολισμό της λάντζας από το σκάφος του.

Εναντίον του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για δύο κακουργήματα και δύο πλημμελήματα (άρθρα 277, 291, 301, 302 του Ποινικού Κώδικα), μεταξύ άλλων για πρόκληση ναυαγίου και ανθρωποκτονία από αμέλεια.

Στο μεταξύ αίσθηση προκαλούν όσα φέρεται να έχει καταθέσει ήδη στις λιμενικές αρχές για το τι συνέβη και το 8μετρο Duente διεμβόλισε την 9μετρη λάντζα που μετέφερε 25 επιβάτες από την Πέρδικα της Αίγινας στη νήσο Μονή.

Ο 77χρονος ισχυρίστηκε πως είχε δει τη λάντζα. Πήγαινε, όπως είπε με 21 μίλια, δεν άλλαξε πορεία και ταχύτητα για δύο λόγους. Πρώτον καθώς είχε προτεραιότητα, καθώς ο καπετάνιος της λάντζας τον είχε δεξιά και έπρεπε να του παραχωρήσει προτεραιότητα και δεύτερον για να μην προκαλέσει πανικό στον άλλο χειριστή, αλλάζοντας πορεία, και να του δώσει τα περιθώρια ελιγμού.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος», ο 77χρονος υποστήριξε:

«Είδα μία λάντζα από αριστερά μου… Καθώς όμως πλησίαζα από δεξιά στην ακτή με βράχια δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά, διότι από δεξιά έβγαιναν πολλές λάντζες και είχα το νου μου! Ξαφνικά ενώ ήμουνα επικεντρωμένος στη δεξιά πλευρά και ενώ το σκάφος μου ήταν κοντά στην παράλλαξη για τη σπηλιά της Φώκιας αιφνιδιάστηκα από την απροσδόκητη, ακριβώς λίγα μέτρα από το σκάφος μου Ντουάντε, παρουσία του άλλου σκάφους που διασταύρωνε την πορεία του από αριστερά προς τα δεξιά. Ενεργώντας ενστικτωδώς τράβηξα το χειρόφρενο της μηχανής στη θέση κράτει αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν να ανακόψει αποτελεσματικά την προχωρητικότητα του σκάφους μου. Το σκάφος δεν ακινητοποιήθηκε. Μολονότι ήθελα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου δεν υπάκουε στις εντολές μου…

Στο εσωτερικό του σκάφους μου έμπαιναν νερά και άρχισε να βουλιάζει… Νόμιζα ότι δεν υπήρχε τραυματίας και σε κατάσταση σοκ και πανικού πήρα τηλέφωνο στην Πέρδικα και φώναξα βοήθεια. Είμαι συντετριμμένος και συγκλονισμένος για την απώλεια τόσων αθώων ανθρώπων«…

Στη συνέχεια διηγήθηκε πώς το φουσκωτό τον άφησε στην περιοχή Φάρου και στη συνέχεια εμφανίστηκε αυτοβούλως στο Λιμεναρχείο… Οι άλλοι τρεις που ήταν μαζί του λένε ότι «καθόμασταν στο πλάι και δεν καταλάβαμε τίποτε μόνο ακούσαμε ένα μπαμ…».

Η ταυτότητα των επιβαινόντων

Το Λιμενικό σε ανακοίνωσή του έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα και τις ηλικίες των επιβαινόντων στο σκάφος. Εκτός από τον 77χρονο κυβερνήτη, στο σκάφος επέβαιναν οι Βενετσιάνος Επαμεινώνδας – Παύλος, ετών 83, Βενετσιάνου Ευθυμία, ετών 80 και Καρακάση Θεοδότη, ετών 65.

Το στοιχείο αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις ανεπιβεβαίωτες μαρτυρίες ντόπιων που ανέφεραν ότι στο ταχύπλοο επέβαινε κι ένας νεαρός άνδρας.

Η σύγκρουση των δύο σκαφών στην Αίγινα πήρε και πολιτική διάσταση, καθώς ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι ζητούν απαντήσεις για το ναυτικό δυστύχημα, με τη Χαριλάου Τρικούπη να επικρίνει τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Θόδωρο Δρίτσα ο οποίος χαρακτήρισε στον ΣΚΑΪ τον κατηγορούμενο ως «έμπειρο χειριστή» και γνώστη του χώρου. Από την πλευρά της η κυβέρνηση διαψεύδει κατηγορηματικά τη φημολογία περί παρουσίας υπουργών της στο σκάφος και ανακοίνωσε ότι η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος θα ερευνήσει ποιοί διακίνησαν τις πληροφορίες αυτές.

Στο μεταξύ, την Πέμπτη ο δικηγόρος Αλέξανδρος Λυκουρέζος δήλωσε ότι αποσύρεται από την εκπροσώπηση του εξαδέλφου του και χειριστή του ταχυπλόου, επικαλούμενος και τη συγγενική σχέση του με τον 77χρονο. Νέος συνήγορός του ανέλαβε ο Γιάννης Ηρειώτης.

ΠΗΓΗ: thetoc.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου