ΕΛΛΑΔΑ

Και συνοδηγός υπήρχε στη μοιραία νταλικα – Στον ανακριτή ο 42χρονος συλληφθείς

και-συνοδηγός-υπήρχε-στη-μοιραία-νταλ-72462

Ενώπιον του ανακριτή Βέροιας οδηγείται σήμερα, Τρίτη, ο 42χρονος υπεύθυνος της εταιρείας που είχε αναλάβει την εκτέλεση εργασιών στο σημείο όπου σημειώθηκε η πολύνεκρη καραμπόλα το πρωί της Κυριακής, στην Εγνατία Οδό. Ο 42χρονος αντιμετωπίζει την κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών εξ αμελείας.

Εν τω μεταξύ, στις αρχές εμφανίστηκε το βράδυ της Δευτέρας ένας άνδρας, ο οποίος την ώρα του τροχαίου βρισκόταν στη θέση του συνοδηγού της νταλίκας.

Κατά τις πληροφορίες, πρόκειται για έναν Ρουμάνο, ο οποίος εκπαιδευόταν στο συγκεκριμένο δρομολόγιο από τον οδηγό της νταλίκας.

Σύμφωνα με τα όσα κατέθεσε ο ίδιος, φοβήθηκε μετά την καραμπόλα και απομακρύνθηκε από το σημείο του δυστυχήματος.

Ο 39χρονος οδηγός της νταλίκας, που προκάλεσε το δυστύχημα, θα απολογηθεί την Πέμπτη. Κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή. Στην προανάκριση, φέρεται να ισχυρίστηκε ότι μετά τα διόδια του Πολυμύλου χάλασε το σύστημα πέδησης της νταλίκας με συνέπεια να «χάσει» τελείως τα φρένα του οχήματος.

Οι δύο άνδρες οδηγήθηκαν στην εισαγγελέα Βέροιας τη Δευτέρα και παραμένουν προφυλακισμένοι μέχρι να απολογηθούν στον ανακριτή.

Πάντως, σε δηλώσεις του στο Βήμα, ο ειδικός πραγματογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς επισήμανε πως όσα αναφέρει ο οδηγός του οχήματος για τα φρένα προκαλούν πλήθος ερωτημάτων.

«Μιλά για υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης, όμως είναι τέτοια η κατασκευή των φορτηγών που αν το πρόβλημα συνεχιζόταν, λόγω διαστολής θα μπλόκαραν οι τροχοί ή μπορεί να προκαλούνταν φωτιά. Ακόμη, είχε περιθώριο με ειδικό σύστημα ρύθμισης των αερίων του κινητήρα που έχουν τα φορτηγά αυτοκίνητα να μειώνει την ταχύτητά του και να ακινητοποιηθεί» υποστηρίζει και σημειώνει πως «προκαλεί απορίες ο ισχυρισμός του ότι διήνυσε αυτή την απόσταση χωρίς φρένα, αφού είναι προφανές πως αν είχε αντιληφθεί τέτοιο πρόβλημα, θα φρόντιζε για την ακινητοποίησή του σε ένα ανηφορικό σημείο του δρόμου».

«Εάν βρισκόταν σε κάποιο κατηφορικό σημείο, το όχημά του θα μετατρεπόταν σε… τρελό φορτηγό, θα ανέπτυσσε ιλιγγιώδη ταχύτητα και λόγω της φυγόκεντρης δύναμης και των ροπών που θα αναπτύσσονταν σε κάποια στροφή θα βρισκόταν εκτός οδοστρώματος και πιθανόν θα ντεραπάριζε. Είχε βάρος 20 τόνων που λόγω της ορμής του οχήματος ήταν βέβαιο ότι θα ήταν ανεξέλεγκτο, εξαιτίας χαλασμένων φρένων, από τα πρώτα μέτρα. Πρέπει να ελεγχθούν και άλλες παράμετροι της υπόθεσης και όχι μόνον οι ισχυρισμοί του οδηγού…» δήλωσε ο κ. Μαδιάς.

Ερασιτεχνικό βίντεο με τα πρώτα λεπτά μετά το δυστύχημα

Newsroom ΔΟΛ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου