ΕΛΛΑΔΑ

Σάλος για το γούρι με τη Μαντώ Μαυρογένους – Τι λέει το Μουσείο Μπενάκη

σάλος-για-το-γούρι-με-τη-μαντώ-μαυρογέν-660087

Σάλος έχει ξεσπάσει με το έκθεμα στο πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη το οποίο έχει προς πώληση ένα γούρι με την Μαντώ Μαυρογένους και στο οποίο αναγράφονται οι εξής λέξεις: «υγεία, καύλα, επανάσταση».

Δεν λέει να κοπάσει σάλος με το γούρι με την Μαντώ Μαυρογένους στο οποίο αναγράφονται οι εξής λέξεις: «υγεία, καύλα, επανάσταση».

Το newsit.gr επικοινώνησε με το Μουσείο Μπενάκη για να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό το αντικείμενο τέχνης στο πωλητήριο του μουσείου. Όπως μας είπαν, πρόκειται για μια δημιουργία της καλλιτεχνικής ομάδας B612. Δημιουργήθηκε ως γούρι του 2021 και διατίθεται στο μουσείο εδώ και μήνες, πριν από τον Δεκέμβριο μάλιστα.

Η έμπνευση προήλθε από την διάσημη προπαγανδιστική αφίσα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ‘We Can Do it’ κεντρικό μήνυμα της οποίας ήταν η γυναικεία χειραφέτηση. Πρόκειται για μια αφίσα που έχει χρησιμοποιηθεί υπό διάφορες μορφές, αμέτρητες φορές, από τη σύγχρονη pop κουλτούρα για να επικρατήσει στη συνέχεια ως φεμινιστικό σύμβολο. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του μουσείου, το εν λόγω γούρι κανένα συσχετισμό δεν έχει -ούτε και αυτή η πρόθεση υπήρξε- με τον εορτασμό της συμπληρωσης των 200 ετών της ελληνικής επανάστασης του 1821.

Σε κάθε περίπτωση, τα συγκεκριμένα γούρια έχουν εξαντληθεί, δεν είναι πια διαθέσιμα και ούτε απ’ ο, τι φαίνεται δεν θα θα διατεθούν ξανά στο Πωλητήριο του Μουσείου.

Η εξήγηση της δημιουργού

Σημειώνεται εδώ πως πριν από λίγες ημέρες, η δημιουργός των B612, Κατερίνα Σαββοπούλου έλεγε σε συνέντευξή της στο Marie Claire το εξής: «Η Μαντώ είναι το σύμβολο του φεμινισμού. Έπεσε θύμα της πατριαρχίας, δεν ήταν η Τουρκοκρατία που την σκότωσε». Και συμπλήρωσε: «Η Μαντώ δεν δίστασε να κάνει μήνυση στον Υψηλάντη για αθέτηση υπόσχεσης γάμου, αλλά έπρεπε να αποδείξει ότι δεν υπήρξε παρθενοφθορία, πράγμα δύσκολο και υποτιμητικό, οπότε παραιτήθηκε και δεν βρήκε ποτέ το δίκιο της. Πέθανε μόνη και ξεχασμένη στην Πάρο. Πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της μέσα στην εξαθλίωση, καθώς είχε διαθέσει όλη τη μεγάλη περιουσία της στην Επανάσταση”. «Πατήσαμε» στο πόστερ ως διεθνή γλώσσα για να ενισχύσουμε τη σημειολογία του φυλαχτού”, είχαν πει σε αυτή τους τη συνέντευξη οι δημιουργοί του έργου…

newsit.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου