ΕΛΛΑΔΑ

Οι εκπαιδευτικοί απαντούν στον ΟΟΣΑ για το επίπεδο των Ελλήνων μαθητών

οι-εκπαιδευτικοί-απαντούν-στον-οοσα-γ-553286

Διαφωνούν με τον ΟΟΣΑ οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και υπερασπίζονται τους μαθητές τους: «Είναι παιδιά με γνώσεις που προσπαθούν υπό εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν εξειδίκευση», λένε.

Οι Έλληνες καθηγητές θεωρούν ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, δεν αποδίδει ασφαλή συμπεράσματα για το μέσο όρο του μορφωτικού επιπέδου των μαθητών:

«Πρώτον είναι ένας διεθνής διαγωνισμός που συγκρίνει πολύ συγκεκριμένες δεξιότητες, χωρίς να συνυπολογίζει ένα ικανό εύρος μαθημάτων, έτσι δεν μπορεί να αποτελεί μέτρο σύγκρισης του εκπαιδευτικού συστήματος», λέει στο newpost o πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσυφάκης.

Το τεστ αξιολόγησης PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια και μετρά τις επιδόσεις των 15χρονων μαθητών στα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες και την Κατανόηση Κειμένων.

Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 42η θέση μεταξύ 65 χωρών, ενώ το 2009 είχε καταλάβει την 25η. Ειδικότερα, με μέσο όρο τις 500 μονάδες, η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 μονάδες στα Μαθηματικά (445 το 2003, 459 το 2006 και 466 το 2009), 477 μονάδες στην Κατανόηση Κειμένου (472 το 2003, 460 το 2006 και 483 το 2009) και 467 μονάδες στις Φυσικές Επιστήμες (473 το 2006 και 470 το 2009).

Με τις επιδόσεις αυτές, οι Έλληνες μαθητές βρέθηκαν κάτω από τον μέσο όρο των χωρών, αλλά και στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη, αφού ξεπέρασαν μόνο τους συμμαθητές τους από την Κύπρο, τη Σερβία, το Μαυροβούνιο και την Αλβανία.

Την κορυφή κατέλαβαν μαθητές από χώρες της νοτιανατολικής Ασίας. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Σανγκάη (Κίνα) ξεπερνώντας το «σκορ» των 600 μονάδων και ακολούθησαν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊπέι και η Νότια Κορέα, η οποία κατέβηκε στην 5η θέση από την πρώτη που ήταν το 2009.

Η Φινλανδία, το εκπαιδευτικό σύστημα της οποίας θεωρείται από τα καλύτερα στον κόσμο, υποχώρησε στη 12η θέση από τη δεύτερη που βρισκόταν το 2009.

Σε αυτό το τελευταίο στοιχείο στέκεται ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ως την πιο χειροπιαστή απόδειξη μιας ακόμη αδυναμίας του διαγωνισμού:

«Συγκρίνονται πολλές χώρες με ανθρωπογεωγραφική ανομοιομορφία. Η έρευνα περιλαμβάνει στην ίδια ακριβώς κατηγορία κράτη που αποτελούν ένα τεράστιο αστικό κέντρο – όπως παράδειγμα το Χονγκ Κονγκ με χώρες που έχουν τεράστιο κομμάτι υπαίθρου – όπως η Φινλανδία και η Ελλάδα».

newpost.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου