ΕΛΛΑΔΑ

Αντιπαράθεση για την άρση του καμποτάζ

αντιπαράθεση-για-την-άρση-του-καμποτά-505428

«Αν θέλουμε θέσεις εργασίας και ασφάλεια, δεν πρέπει να σκοτώσουμε την κότα, που παράγει τα αυγά», απάντησε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Γ. Μαρίνου, για την «αντιπαλότητα» κυβέρνησης και ναυτεργατών και τις συνέπειες της άρσης του καμποτάζ.

Η κ. Κατσέλη σημείωσε πως από τους 20 φορείς που ρωτήθηκαν για την άρση του καμποτάζ «οι 19 συμφώνησαν», διαβεβαίωσε πως οι κοινοτικές οδηγίες διασφαλίζουν τα δικαιώματα των ναυτεργατών, υπογράμμισε πως «η Ελλάδα χάνει πόρους από την καχεκτική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στις θάλασσές της» και δήλωσε πως οι τελικές αποφάσεις για την άρση, θα ληφθούν τον ερχόμενο μήνα.

Αναπτύσσοντας την ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «υπερασπίζεται με τον πλέον φανατικό τρόπο τα συμφέροντα των εφοπλιστών και αντιμετωπίζει με εχθρότητα τις δικαιολογημένες κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, ενάντια στην άρση του καμποτάζ στον χώρο της κρουαζιέρας».

Ιδιαίτερα για τα επεισόδια που σημειώθηκαν, με αφορμή την προσόρμιση του κρουαζιερόπλοιου Zenith στον Πειραιά, ο κ. Μαρίνος υπογράμμισε πως «η κυβέρνηση και οι υποστηρικτές της στα μέσα ενημέρωσης, αποσιώπησαν πως στις 26 Απρίλη, οι ναυτεργάτες ήταν σε απεργιακή κινητοποίηση. Οι επιβάτες εξέφρασαν οργανωμένα την αλληλεγγύη τους. Κρύβεται ότι εκατοντάδες ναυτεργάτες δουλεύουν σαν σκλάβοι με μισθούς 450 ευρώ ανασφάλιστοι, χωρίς να πληρούται ούτε ένας όρος ασφάλειας – ακόμα και στο πλαίσιο των διεθνών συμβάσεων».

Προειδοποίησε, τέλος, πως «στις 31 Μαΐου θα έχουμε νέο γύρο κινητοποιήσεων. Εάν η κυβέρνηση επιλέξει τον δρόμο της καταστολής, θα έχει εγκληματικές ευθύνες. Δύο φορές κουρέλιασε ο αγώνας των ναυτεργατών την πολιτική επιστράτευση».

«Δεν υπάρχει καμία αντιπαλότητα και εχθρότητα με τους ναυτεργάτες. Υπάρχει βασική αντίθεση με το ΚΚΕ για το ποιος προασπίζει καλύτερα τα συμφέροντά τους», απάντησε η υπουργός.

«Δεν είναι προάσπιση των ναυτεργατών να κλείνουμε τον θαλάσσιο τουρισμό. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα επόμενα δύο χρόνια, η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο θα αποτελέσει παγκοσμίως πρώτη επιλογή. Ο κλάδος της κρουαζιέρας, όπου απασχολούνται οι ναυτεργάτες, αναπτύσσεται ταχύτερα από τον γενικό τουρισμό με ρυθμούς 12%. Θέλουμε, ή όχι, να έχει η Ελλάδα θαλάσσια κρουαζιέρα;», αναρωτήθηκε η κ. Κατσέλη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου