ΕΛΛΑΔΑ

Εντεκα αλλαγές για το «Νέο Λύκειο»

εντεκα-αλλαγές-για-το-νέο-λύκειο-490453

Στα σημεία «κλειδιά» για τη μεταρρύθμιση του Λυκείου αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια ομιλίας της, στην παρουσίαση του βιβλίου της ΠΟΣΔΕΠ «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι Αναγκαίες Αλλαγές».
Η Άννα Διαμαντοπούλου παρουσίασε έντεκα σημεία, τα οποία θα αποτελέσουν και το έναυσμα για τη δημόσια διαβούλευση σχετικά με το "Νέο Λύκειο", που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα, ανέφερε τις εξής αλλαγές:
1. Ποσοτική αλλά και ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, με αύξηση των διδακτικών ωρών και αλλαγή του προγράμματος σπουδών.
2. Μείωση των υποχρεωτικών μαθημάτων και δυνατότητα στους μαθητές, κυρίως της Β’ και Γ’ Λυκείου, να μπορούν να επιλέξουν περισσότερα μαθήματα.
3. Αύξηση των ωρών διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες.
4. Στους στόχους του υπουργείου είναι και η ενεργοποίηση της δημιουργικότητας των μαθητών.
5. Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, επιδίωξη του "Νέου Λυκείου" θα πρέπει να είναι η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κοινωνικότητας του μαθητή, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσει μέσα στο σχολείο.
6. Έμφαση στα μαθήματα των τεχνών και του πολιτισμού, που, όπως είπε, θα πρέπει να είναι οργανικά τμήματα του προγράμματος σπουδών.
7. Ανάπτυξη του θεσμού της δραστηριότητας, ώστε ο μαθητής να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μια δραστηριότητα κοινωνικού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
8. Αξιοποίηση του θεσμού της ερευνητικής εργασίας. Στόχος είναι ο μαθητής να ασκείται στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση εκτεταμένης εργασίας, η οποία θα πρέπει να έχει συγκεκριμένη δομή και έκταση, ανάλογα με την τάξη.
9. Έμφαση στο συνδυασμό της θεωρητικής με την εμπειρική γνώση μέσω του πειραματικού εργαστηρίου.
10. Ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης.
11. Αλλαγές και στην αξιολόγηση για να δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο προφίλ αξιολόγησης του μαθητή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου