ΕΛΛΑΔΑ

Εμμένει η κυβέρνηση στα οφέλη

εμμένει-η-κυβέρνηση-στα-οφέλη-500277

Στο θέμα της μεταβατικής περιόδου τριών ετών έως ότου απελευθερωθεί η έκδοση αδειών των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων αναφέρθηκε ο Δ. Ρέππας, παρουσιάζοντας το σχετικό νομοσχέδιο.

Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι η ελληνική πλευρά έδωσε μάχη με την τρόικα προκειμένου να εξασφαλίσει τη μεταβατική περίοδο.

Κάλεσε τον κλάδο να αντιληφθεί τις υποχρεώσεις του έναντι της κοινωνίας, αλλά και να μελετήσει το νομοσχέδιο, το οποίο είναι προς όφελός του.

Σχετικά με τις ελλείψεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων, ο κ. Ρέππας συνέστησε ψυχραιμία και υπενθύμισε, πως οι εταιρίες πετρελαιοειδών έχουν δικά τους οχήματα που μπορούν να προμηθεύσουν τα πρατήρια.

Πρόσθεσε επίσης, ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, αν και απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης.

Σε ό,τι αφορά το θέμα του διαλόγου με τους μεταφορείς, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι έγινε εμπεριστατωμένος διάλογος με συγκλίσεις και διαφωνίες, ακολούθησε διαπραγμάτευση με το μηχανισμό στήριξης και το υπουργείο κατέληξε στην τελική μορφή του νομοσχεδίου.

Πέρα από το θέμα της άδειας, η ειδική εισφορά απομειώνεται σταδιακά σε τρεις φάσεις και συγκεκριμένα 30% από την 1η Ιανουαρίου 2011, 35% από την 1η Ιανουαρίου 2012 και 35% από την 1η Ιανουαρίου 2013 και τελικά μηδενίζεται.

Για πρώτη φορά, καθορίζεται το ύψος της αδείας ενός φορτηγού. Συγκεκριμένα, για τον πρώτο τόνο η εισφορά είναι 10.000 ευρώ, από 2-7 τόνους 2.000 ο κάθε τόνος και από 7-40 τόνους, 1.500 ευρώ ο τόνος, γεγονός που σημαίνει ότι για ένα φορτηγό 40 τόνων, η συνολικά αξία είναι 71.400 ευρώ.

Αντίστοιχα, για ένα βυτιοφόρο 40 τόνων η αξία της άδειας ανέρχεται στα 102.000 ευρώ.

Ο κ. Ρέππας απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε, ότι η αξία των αδειών που υπάρχουν σήμερα θα μπορεί να κατατεθεί ως κεφάλαιο στην εταιρεία που θα δημιουργηθεί.

Πρόσθεσε επίσης, ότι μέχρι τώρα οι άδειες χορηγούντο σε πρόσωπα, ενώ στο εξής θα ανήκουν σε εταιρίες. Εάν η καινούργια άδεια δεν χρησιμοποιηθεί μέσα σε ένα πεντάμηνο, ο κάτοχος θα πρέπει να πάει και πάλι στη Νομαρχία για την ανανέωσή της.

Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπεται, ειδική ρήτρα για την ασφάλιση των εμπορευμάτων σε περίπτωση που προκληθεί βλάβη με υπαιτιότητα του μεταφορέα.

Η Αντιπολίτευση

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ Πάνος Παναγιωτόπουλος απηύθυνε έκκληση στον κλάδο να κατανοήσει την ανάγκη ενίσχυσης του τουρισμού και της οικονομίας, αυτό το κρίσιμο καλοκαίρι.

«Η κυβέρνηση να αναλάβει, επιτέλους, τις ευθύνες της. Να κάνει ειλικρινή δημόσιο διάλογο με όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές, για να βρεθεί, εδώ και τώρα, λύση στο πρόβλημα.»

Η γγ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα τόνισε ότι «δεν μπορούμε να πούμε ότι συμπίπτουμε σε όλα τα αιτήματα τα οποία προβάλλονται, διότι δεν αρκεί να παλεύεις με τις συνέπειες της αγοράς. Πρέπει να παλεύεις εναντίον της ίδιας της αγοράς, διότι όταν υπάρχει αγορά οι συνέπειες δεν αντιμετωπίζονται».

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου