ΕΛΛΑΔΑ

Ερωτήματα για τη ζημιά από το Βατοπέδιο

ερωτήματα-για-τη-ζημιά-από-το-βατοπέδι-499544

Στην επικαιρότητα επανέρχεται, μετά την κλήτευση του πρώην πρωθυπουργού να καταθέσει στην επιτροπή της Βουλής, η αποτίμηση της ζημίας που υπέστη το Δημόσιο από την υπόθεση του Βατοπεδίου.

Από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης επαναλαμβάνουν ότι «δεν προκύπτει οικονομική ζημιά για το υπόθεση, επομένως δεν υπάρχει σκάνδαλο». Υπενθυμίζουν ότι από τον Μάιο έχουν καταθέσει, στο πλαίσιο της δικαστικής διερεύνησης της υπόθεσης, πορίσματα αξιολογητών με τα οποία, όπως υποστηρίζουν, διαπιστώνεται ότι δεν προκύπτει ζημιά.

Χθες, στην ιστοσελίδα του ο ραδιοσταθμός ΣΚΑΪ φιλοξένησε ανάρτηση σύμφωνα με την οποία «δεν υπάρχει ζημία του ελληνικού δημόσιου στην υπόθεση του Βατοπεδίου, όπως προκύπτει από τα έγγραφα που υπάρχουν στη Δικαιοσύνη, αλλά και στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής καθώς οι αρχικές εκτιμήσεις δεν έχουν ανατραπεί μέχρι σήμερα.

Νεότερα δεδομένα αναμένονται μετά τη νέα πραγματογνωμοσύνη που διέταξε πρόσφατα η προανακριτική».

Υπενθυμίζεται ότι ο Λέανδρος Ρακιντζής, Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, εξεταζόμενος πρόσφατα στην εξεταστική επιτροπή είπε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι η ζημιά του Δημοσίου από την ανταλλαγή με τη Μονή ξεπερνά τις 73.000 ευρώ που είναι το όριο για να χαρακτηρισμό της πράξης ως κακουργήματος.

Πρόσθεσε όμως ότι η εκτίμησή του αυτή είναι πρόχειρη και κατά προσέγγιση, υπογραμμίζοντας ότι απαιτείται πραγματογνωμοσύνη, ενώ εξέφρασε την απορία του, γιατί δεν έχει γίνει ακόμη.

Από την άλλη πλευρά, κυβερνητικά στελέχη προσθέτουν ότι από τα στοιχεία που εξέτασε η Δικαιοσύνη, ζημία φαίνεται να προκύπτει για το ελληνικό Δημόσιο από τα συμβόλαια της Ουρανούπολης, της Μίκρας, του Γραμματικού και του Λαυρίου, όπου παρατηρούνται μεγάλες διαφορές στην τιμή που εκτιμήθηκε από τους ορκωτούς εκτιμητές, την αντικειμενική αξία και την τιμή που αναγράφεται στα συμβόλαια. Παράλληλα, προσθέτουν, το σκάνδαλο έγκειται στη ροή μαύρου πολιτικού χρήματος και στις συναλλαγές της Μονής με πολιτικά πρόσωπα.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου