ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλαδικές: Οκτώ ΑΕΙ αλλάζουν βάσεις – Δείτε αναλυτικά

πανελλαδικές-οκτώ-αει-αλλάζουν-βάσει-317291

Στην απόφαση να «ρίξουν» τους συντελεστές των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής στρέφονται αρκετά ΑΕΙ, που βλέπουν άδεια τα αμφιθέατρά τους.

Στον αντίποδα υπάρχουν και τμήματα που αυξάνουν τους συντελεστές και επανακαθορίζουν τις βάσεις εισαγωγής στα προγράμματά τους, σε μια προσπάθεια να ανεβάσουν κι άλλο τον πήχη.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγή (ΕΒΕ), που για πρώτη φορά εφαρμόστηκε φέτος, έφερε στην επιφάνεια προβλήματα τα οποία πρέπει να διορθωθούν.

Σύμφωνα με «Τα Νέα», 20 πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας «ρίχνουν» τους συντελεστές των ΕΒΕ.

Ειδικότερα, οκτώ Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αλλάζουν τις βάσεις, είτε προς τα κάτω είτε προς τα πάνω, αξιοποιώντας την ευκαιρία που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας για να μπορέσουν τα πανεπιστήμια να επανακαθορίζουν τις βάσεις εισαγωγής στα προγράμματά τους.

Υπενθυμίζεται ότι η νέα Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θα μεταβάλλεται κάθε χρόνο και θα προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή που ορίζει κάθε τμήμα ΑΕΙ (μεταξύ του 0,80 και του 1,20, με τα ειδικά μαθήματα να προσδιορίζονται μεταξύ 0,70 και 1,20).

Από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, ωστόσο, ίσως θα έπρεπε να γίνει αντιληπτό ότι οι παράλληλες Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής που απαίτησαν φέτος τα τμήματα με ειδικά μαθήματα (με αποκορύφωμα τις αρχιτεκτονικές σχολές), δημιούργησαν προβληματισμούς, αδικίες και ενστάσεις, ενώ οδήγησαν σε… φιάσκο, με κάποια τμήματα να μένουν με ελάχιστους πρωτοετείς. Η βασική πρόταση που έχει κατατεθεί είναι να επιστρέψει η γενική βάση του 10 (όπως ίσχυε όλα τα προηγούμενα χρόνια) ειδικά και μόνο για τις περιπτώσεις των ειδικών μαθημάτων.

Παράλληλα, όμως, σύμφωνα με «Τα Νέα», οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να… εγκαταλείπει τώρα την ιδέα της δημιουργίας Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών μέσα στα ΑΕΙ (τη νέα μορφή ανώτατης τεχνολογικής εκπαίδευσης που τόσο καιρό συζητούσε), στις οποίες θα μπορούσαν να μετατραπούν όσα «αδύναμα» τμήματα έμειναν φέτος με πολύ μικρό αριθμό εισακτέων. Έτσι, η αλλαγή αυτή δεν θα συνδεθεί με τη χωροταξική αναδιάρθρωση των πανεπιστημίων και τον νέο νόμο – πλαίσιο για τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, τον οποίο και οι εκπρόσωποί της αναμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

VASEIS

Παράλληλα Μηχανογραφικά

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για το επόμενο καλοκαίρι θα περιέχει, όπως είναι ήδη γνωστό, δύο παράλληλα Μηχανογραφικά και νέους συντελεστές βαρύτητας, τους οποίους και καθορίζουν τα ΑΕΙ, στα μαθήματα αυξημένου ενδιαφέροντος για την κατεύθυνση των σπουδών τους. Έως πέρυσι, το Υπουργείο όριζε τους συντελεστές βαρύτητας σε δύο από τα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτοί προορίζονταν για τον υπολογισμό του μέσου όρου του υποψηφίου και την εισαγωγή του σε όλες τις σχολές του επιστημονικού πεδίου που τον ενδιέφερε.

Ωστόσο, πλέον (μέχρι το τέλος Μαΐου του 2022) τα πανεπιστήμια καλούνται να έχουν ορίσει τα ίδια τους συντελεστές βαρύτητας ανά μάθημα, βάσει του γνωστικού τους αντικειμένου. Ακόμη, από τον Ιούνιο του 2022 θα προβλέπονται δύο φάσεις συμπλήρωσης Μηχανογραφικού των υποψηφίων. Η πρώτη φάση θα προβλέπει περιορισμένες επιλογές τμημάτων (το 10% κάθε επιστημονικού πεδίου). Στη συνέχεια, όσοι υποψήφιοι μείνουν εκτός των αρχικών επιλογών τους θα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να διεκδικήσουν θέσεις χωρίς περιορισμό στις επιλογές τους, με συμπλήρωση ενός επόμενου, παράλληλου Μηχανογραφικού, με τα τελικά αποτελέσματα να ανακοινώνονται τέλος Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.

Το τρίπτυχο αυτό (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων από τα ΑΕΙ και περιορισμένες επιλογές στη συμπλήρωση των Μηχανογραφικών Δελτίων) αναμένεται ότι θα καταστήσει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022 ακόμη πιο απαιτητικές και την επιλογή σπουδών έναν γρίφο για πολύ δυνατούς λύτες, που θα απαιτεί με βεβαιότητα τη βοήθεια ειδικών.

protothema.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου