ΕΛΛΑΔΑ

Στον «εγκέφαλο» του τρόλεϊ κόλλησε η έρευνα για τον θάνατο 19χρονου

στον-εγκέφαλο-του-τρόλεϊ-κόλλησε-η-έ-26034

Στον «εγκέφαλο» ενός τρόλεϊ που περιφέρεται σε εργαστήρια έχει «κολλήσει» εδώ και περίπου 15 μήνες η έρευνα των αστυνομικών και των δικαστικών αρχών για τον θάνατο του 19χρονου επιβάτη τρόλεϊ ύστερα από διαπληκτισμό με ελεγκτή τον Αύγουστο του 2013 στο Περιστέρι.

Η έρευνα, που υποτίθεται ότι είχε αρχικά «κατεπείγοντα» χαρακτήρα, δεν έχει ολοκληρωθεί και ανάμεσα στα άλλα έχει ζητηθεί κατ’ αντιπαράσταση εξέταση μαρτύρων επιβατών του μοιραίου τρόλεϊ. Η «ξεχασμένη» – παρά τον αρχικό μεγάλο θόρυβο – υπόθεση επανέρχεται στο προσκήνιο με αφορμή την ερευνώμενη καταγγελία νεαρής άνεργης ότι ελεγκτής τη χαστούκισε στο μετρό στην Ομόνοια επειδή δεν είχε εισιτήριο.

Το τραγικό συμβάν

Ο 19χρονος Θανάσης Καναούτης βρήκε τραγικό θάνατο το βράδυ της Τρίτης 13 Αυγούστου 2013 στο Περιστέρι πέφτοντας από το τρόλεϊ ύστερα από διαπληκτισμό με 29χρονο ελεγκτή. Ο νεαρός επιβιβάστηκε στο με αριθμό 7039 όχημα που εκτελούσε το δρομολόγιο Ζάππειο – Αγιος Ιερόθεος από τη στάση του Αγίου Αντωνίου με κατεύθυνση προς Ανθούπολη. Στην επόμενη στάση μπήκε ένας ελεγκτής και κατευθύνθηκε προς τον νεαρό ζητώντας του το εισιτήριο. Καθώς δεν είχε εισιτήριο αλλά και τα χρήματα για το πρόστιμο, ο ελεγκτής ζήτησε να αποβιβαστούν μαζί στο τέρμα.

Μαρτυρίες ανέφεραν ότι έγινε επίθεση με «χτυπήματα» στον νεαρό από τον ελεγκτή, ο οποίος φέρεται να τον είχε εντοπίσει ξανά χωρίς εισιτήριο. Ο ελεγκτής αρνείται κατηγορηματικά την επίθεση. Σύμφωνα με αναφορές, ο νεαρός λόγω της συμπλοκής πάτησε το μπουτόν κινδύνου, άνοιξε την πόρτα και στην προσπάθειά του να διαφύγει πήδηξε έξω από το εν κινήσει όχημα με αποτέλεσμα να χτυπήσει σοβαρά στο κεφάλι του. Υπήρξαν ωστόσο μαρτυρίες ότι ο οδηγός ήταν αυτός που «διευκολύνοντας» τον ελεγκτή πάτησε το μπουτόν.

Στο πόρισμα των ιατροδικαστών κ. Γιώργου Ντιλέρνια και κυρίας Σουλτάνας Μαριανού για τις συνθήκες θανάτου του νεαρού σημειωνόταν ότι στο σώμα του εντοπίστηκαν ορισμένες εκχυμώσεις στον βραχίονα και «ερυθροειδείς εστίες» στην τραχηλική χώρα. Ο θάνατός του προήλθε από βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση στο πίσω μέρος της κεφαλής του λόγω πτώσης από ψηλό σημείο και επακόλουθης εσωτερικής αιμορραγίας.

Ο ελεγκτής, κατά τις εκτιμήσεις των ιατροδικαστών με βάση τα ευρήματα της νεκροψίας, προσπάθησε να τον συγκρατήσει από το χέρι και ακούμπησε τον λαιμό του 19χρονου, χωρίς ωστόσο να τον χτυπήσει με βιαιότητα, όπως αναφερόταν σε ορισμένες μαρτυρίες, ούτε να του δημιουργήσει αίσθηση πνιγμού. Από τη νεκροψία δεν προέκυψε ότι ο 19χρονος είχε χτύπημα στα πόδια ώστε να επιβεβαιωθούν ισχυρισμοί ότι «το πόδι του παγιδεύτηκε από την πόρτα του τρόλεϊ που έκλεινε και αυτό οδήγησε στη μοιραία πτώση του στην άσφαλτο».

Εκθεση ειδικού πραγματογνώμονα

Για το τραγικό περιστατικό η Τροχαία Περιστερίου έλαβε καταθέσεις από τουλάχιστον 25 άτομα, είτε αυτόπτες μάρτυρες είτε συνοδούς του 19χρονου σε άλλες μετακινήσεις του. Κρίσιμη για τη διερεύνηση της υπόθεσης θεωρήθηκε η έκθεση ειδικού πραγματογνώμονα που είχε διορισθεί από την Τροχαία για να διακριβώσει τις ακριβείς συνθήκες. Το πόρισμα, έκτασης 100 σελίδων, που συντάχθηκε στις 31 Αυγούστου 2013, αναφέρεται σε τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος και στους τρόπους και στη δύναμη που απαιτείται για να ανοίξει η πόρτα του τρόλεϊ, χωρίς ωστόσο πλήρεις αναλύσεις.

Το πιο σημαντικό ζήτημα θεωρήθηκε τότε να προσδιορισθεί αν στο σύστημα του «ηλεκτρονικού εγκεφάλου» του τρόλεϊ υπήρχε καταγραφή τυχόν παραβίασης της πίσω πόρτας από όπου έπεσε ο 19χρονος. Σύμφωνα με πληροφορίες, βρέθηκαν στις σχετικές αναλύσεις τέτοιου είδους δεδομένα που φαίνεται να ενισχύουν την άποψη ότι «ο 19χρονος προσπάθησε να ανοίξει την πόρτα».

Ωστόσο εκεί άνοιξε ένας νέος κύκλος αμφισβητήσεων, καθώς με έγγραφό του στις 10 Οκτωβρίου 2014 ο αρμόδιος δικαστικός λειτουργός που είχε αναλάβει την υπόθεση ζήτησε από την Τροχαία Περιστερίου, ύστερα και από αίτημα νομικών εκπροσώπων, να διερευνηθεί αν υπήρχε πιθανότητα «εκ των υστέρων αλλοίωσης των δεδομένων». Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική συσκευή στάλθηκε στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ., που δήλωσαν ότι δεν είχαν «καμία τεχνική δυνατότητα να ελέγξουν τις ψηφιακές καταγραφές ενός τρόλεϊ». Ετσι η σχετική έρευνα έχει «κολλήσει».

Την ίδια στιγμή οι αρμόδιοι κρατικοί υπάλληλοι πιέζουν αστυνομικούς και δικαστές να τελειώσουν γρήγορα την έρευνα για να «απεγκλωβιστεί» το ακινητοποιημένο ερευνώμενο τρόλεϊ και να το επαναφέρουν στην κυκλοφορία. Συν τοις άλλοις, στη νεότερη παραγγελία του εισαγγελέα έχει ζητηθεί να κληθούν για από κοινού καταθέσεις μάρτυρες που περιγράφουν με εντελώς διαφορετικό τρόπο το συμβάν. Και η «κάθαρση» της πολυσυζητημένης αυτής τραγικής ιστορίας αναμένεται να καθυστερήσει έτι περαιτέρω…

Helios Plus

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου