ΕΛΛΑΔΑ

Δασκάλα 8χρονου «Αϊνστάιν» της Πέλλας: Ελυνε ασκήσεις χωρίς να ξέρει μαθηματικά

δασκάλα-8χρονου-αϊνστάιν-της-πέλλας-24410

Μιλούν στο ethnos.gr η δασκάλα του παιδιού «θαύμα» από την Πέλλα Τάσου Γεραντίδη, Χριστίνα Τσιτλακίδου και η διευθύντρια του δημοτικού σχολείου Αρσενίου, Ευγενία Χαρισιάδου

Να παραμείνει ο εαυτός του συμβουλεύει στον 8χρονο Αϊνστάιν, Τάσο Γεραντίδη, από την Πέλλα, ο οποίος μετακόμισε από τον Φεβρουάριο στην Νυρεμβέργη, η δασκάλα του, Χριστίνα Τσιτλακίδου. Τέσσερις μήνες μετά την αποχαιρετιστήρια γιορτή που επιφύλαξαν οι συμμαθητές του Τάσου στο Δημοτικό σχολείο Αρσενίου- δίνοντάς του ως ενθύμιο ένα παιδικό βιβλίο με ευχές, μηνύματα, αναμνήσεις και αφιερώσεις που έγραψαν οι ίδιοι- η δασκάλα του 8χρονου, η οποία ανακάλυψε και το ταλέντο του στα μαθηματικά, ετοιμάζεται να διοργανώσει μια βιντεοκλήση μέχρι το τέλος του σχολικού έτους μεταξύ του Τάσου και των συμμαθητών του, αποχαιρετώντας τον για το καλοκαίρι.

Τόσο η διευθύντρια του σχολείου Ευγενία Χαρισιάδου όσο και η δασκάλα του Τάσου Γεραντίδη στην δευτέρα και στην τρίτη δημοτικού μιλώντας στο ethnos.gr περιγράφουν τον 8χρονο ως ένα… φυσιολογικό παιδί, χαρισματικό, όμως, στα μαθηματικά, έχοντας την δυνατότητα να κάνει σύνθετους υπολογισμούς με το μυαλό του σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Κάνουν λόγο για ένα πολύ κοινωνικό, χαρούμενο και φιλικό μαθητή, ιδιαίτερα, αγαπητό που είχε πολλούς φίλους και έπαιζε με όλα τα παιδιά.

‘Ελυνε ασκήσεις χωρίς να έχει διδαχτεί μαθηματικά

«Μαθαίνουμε νέα του και σε αυτό βοηθούν και οι νέες τεχνολογίες. Οι συμμαθητές του συνομιλούν μαζί του και μας μεταφέρουν και μας τα νέα του. Χαιρόμαστε λοιπόν διπλά. Και είμαστε όλοι περήφανοι που είχαμε τον Τάσο στο σχολείο και όλα τα παιδιά το θεωρούσαν τιμή τους. Του είπα να μείνει όπως είναι. Να παραμείνει ο εαυτός του» είπε στο ethnos.gr η Χριστίνα Τσιτλακίδου. Ο 8χρονος Τάσος πριν καλά-καλά ακόμη διδαχτεί μαθηματικά έλυνε προβλήματα χωρίς καν να προλάβει να εξηγήσει την άσκηση η δασκάλα του, ενώ σήκωνε συνεχώς το χέρι για να απαντήσει μέσα στην τάξη. «Τότε κατάλαβα ότι κάτι όμορφο συμβαίνει με τον μικρό και ειδοποίησα τους γονείς του» θυμάται η κ. Τσιτλακίδου.

«Του έλεγες έναν πολλαπλασιασμό 1525 επί 25 και απαντούσε. Σκεφτόταν λίγο έκανε τους συνδυασμούς και έδινε τη σωστή απάντηση. Είχε τη δυνατότητα να κάνει πράξεις με το νου του την ώρα που εμείς πρέπει να πάρουμε μολύβι και χαρτί …» τόνισε από την πλευρά της η διευθύντρια του Δημοτικού σχολείου Αρσενίου Ευγενία Χαρισιάδου.

O αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Ιορδάνης Τζαμτζής, βράβευσε τον μικρό «Αϊνστάιν»

Είχε άλλο τρόπο σκέψης από τα υπόλοιπα παιδιά

Όπως εξήγησε η Χριστίνα Τσιτλακίδου αμέσως παρατήρησε ότι Τάσος έχει άλλο τρόπο σκέψης από τα υπόλοιπα παιδιά και ότι αντιλαμβάνεται πάρα πολύ εύκολα τις έννοιες των μαθηματικών. «Και στην γλώσσα ήταν πολύ καλός αλλά στα μαθηματικά ήταν το κάτι άλλο. Οι συμμαθητές του τον ρωτούσαν επίμονα πολλαπλασιασμούς με τον μικρό Τάσο να απαντά. Προσπαθούσαμε να κρατήσουμε κάποιες ισορροπίες μέσα στην τάξη και ποτέ δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα. Δεν υπήρχε διαφορετική αντιμετώπιση. Δεν υπήρχε ανταγωνισμός, δεν υπήρχε τίποτα-ίσα, ίσα οι συμμαθητές του χαιρόντουσαν».

Το σχολείο ενημέρωσε τον διευθυντή εκπαίδευσης της περιοχής και τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ο οποίος επισκέφτηκε το Αρσένι. Μπήκε στην τάξη, παρακολούθησε τα μαθήματα και είδε πως είναι το παιδί σε σχέση με τα άλλα. Αν και δεν έδειχνε κάτι διαφορετικό από το άλλα, απαντούσε σε όλες τις μαθηματικές πράξεις άμεσα.

«Ήθελε να πάει στη Γερμανία»

Δασκάλα και διευθύντρια του σχολείου ειδοποίησαν τους γονείς του μικρού Τάσου πέρσι προτείνοντας τους να απευθυνθούν στο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) της περιοχής. «Οι γονείς στράφηκαν σε έναν ιδιώτη γιατρό στη Θεσσαλονίκη και όταν άνοιξαν και πάλι τα σχολεία τον περασμένο Σεπτέμβριο οι γονείς προσκόμισαν τα αποτελέσματα του τεστ στους δασκάλους του σχολείου, επιβεβαιώνοντας την ανακάλυψη της κυρίας Τσιτλακίδου.

Με γενικό δείκτη νοημοσύνης ΙQ στο 140, κατάφερε να εντυπωσιάσει ακόμα και τους ειδικούς με τις ικανότητές του στους τρεις τομείς, του ρέοντος συλλογισμού, της οπτικοχωρικής αντίληψης και της ταχύτητας επεξεργασίας. Στα μαθηματικά o Τάσος έχει IQ 148.5 με ανώτερο όριο το 150, χωρίς καν να έχει διδαχθεί μαθηματικά. «Ο Τάσος ήθελε να πάει στην Γερμανία. Προτείναμε να βοηθήσουμε και μεις προκειμένου να πάει με κάποιο πακέτο εκεί όπου θα μάθαινε κα τη γλώσσα αλλά μας είπαν ότι είχε δρομολογηθεί λύση στη Νυρεμβέργη».

Θα φοιτήσει σε μεγαλύτερη τάξη από την ηλικία του

Μέχρι το περασμένο Ιανουάριο και λίγο πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού ο μικρός Τάσος συνέχιζε να πηγαίνει στο δημοτικό σχολείο Αρσενίου. Αρχικά τακτοποιήθηκε η μητέρα του και λίγο αργότερα και ο πατέρας του στην Γερμανία. Και από τον Φεβρουάριο μετακόμισε και ο ίδιος με την αδερφή του στη Νυρεμβέργη.

Από τις αρχές Φλεβάρη ο Τάσος θα έμπαινε σε ειδική τάξη μαζί με άλλα τρία παιδιά, ακολουθώντας πρόγραμμα για προχωρημένους μαθητές ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό και ανάλογα με τις επιδόσεις του θα φοιτούσε σε μεγαλύτερη τάξη από αυτήν της ηλικίας του την επόμενη χρονιά. Δέκα μέρες μετά την εγγραφή του τα σχολεία έκλεισαν, λόγω της κατάστασης με την πανδημία Covid-19. ενώ άνοιξαν και πάλι τον Ιούνιο, καταφέρνοντας να εντυπωσιάσει αμέσως και τους Γερμανούς δασκάλους.

«Η αλλαγή τάξης είναι κάτι που προβλέπεται στα γερμανικά σχολεία. Κάνει εντατικά μαθήματα γλώσσας γιατί την καινούργια σχολική χρονιά και θα μπει σε τάξη ανάλογα με τις δυνατότητές του. Εκεί υπάρχει αυτή η δυνατότητα, να «πηδήξει» τάξεις ένας μαθητής. Αν έχει δυνατότητες ένα παιδί το ΄προχωρούν’. Σε μας αυτό δεν συμβαίνει γιατί δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία αυτό το πράγμα» κατέληξε η κ. Χαρισιάδου.

ethnos.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου