ΕΛΛΑΔΑ

Στο ΣτΕ συζητήθηκε αίτηση δικηγορικής εταιρείας κατά του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας

στο-στε-συζητήθηκε-αίτηση-δικηγορική-130247

Στο Δ΄ Τμήμα του Συμβούλιου της Επικρατείας, με πρόεδρο την αντιπρόεδρο, Μαρία Καραμανώφ και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας, Ηλία Μάζο, συζητήθηκε το θέμα της νομιμότητας εφαρμογής του μέτρου του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας (μονά-ζυγά) και οι εξαιρέσεις που προβλέπονται και αναμένεται η έκδοση της σχετικής απόφασης.

Στο ΣτΕ έχει προσφύγει δικηγορική εταιρεία, η οποία ζητάει την κατάργηση του δακτυλίου και επιπλέον ζητάει να εξαιρούνται τα αυτοκίνητα των δικηγόρων που έχουν τα γραφεία τους μέσα στην περιοχή του δακτυλίου, όπως ήδη εξαιρούνται τα οχήματα των γιατρών, φυσικοθεραπευτών, τα EURO 5 και EURO 6 οχήματα, κ.λπ.

Ειδικότερα, με την υπ΄ αριθμ. οικ-289738/Φ.911/2021 απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών επιβλήθηκαν από 25 Οκτωβρίου 2021 μέχρι και 22 Ιουλίου 2022 μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας (δακτύλιος). Από το μέτρο του δακτυλίου εξαιρούνται τα ΤΑΧΙ, τα αυτοκίνητα των γιατρών, φυσικοθεραπευτών, ΑΜΕΑ και των μονίμων κάτοικων του κέντρου και τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα. Ανεξαρτήτως μονών – ζυγών επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής. Διευκρινίζεται ότι δεν μπαίνουν πλέον ελεύθερα στον δακτύλιο όλα τα EURO 5 αλλά και τα EURO 6 οχήματα, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Η δικηγορική εταιρεία 20 μέρες πριν την έκδοση της προσβαλλόμενης υπουργικής απόφασης, αγόρασε αυτοκίνητο με εκπομπές ρύπων 135 g/km για να μπορεί να εισέρχεται στο δακτύλιο, το οποίο όμως, σύμφωνα με την νέα υπουργική απόφαση, δεν εξαιρείται πλέον από τα περιοριστικά μέτρα. Σύμφωνα με την δικηγορική εταιρεία μειώθηκε το προηγούμενο ισχύον όριο των 140 g/km και 120 g/km, χωρίς να υπάρχει σχετική επιστημονική εισήγηση και χωρίς να έχουν οι συναρμόδιοι υπουργοί εξουσιοδότηση από το νόμο. Ακόμη, η εταιρεία υποστηρίζει ότι εν λόγω κοινή υπουργική απόφαση παραβιάζει την αρχή της ελεύθερης μετακίνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ΣτΕ επιφυλάχθηκε να εκδόσει την απόφασή του.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου