ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ: Σάλος με τον κυβερνήτη που «ενορχήστρωσε» κυκλοφοριακό χάος

ηπα-σάλος-με-τον-κυβερνήτη-που-ενορχή-503936

Τη στενότερη σύμβουλό του, απέλυσε χθες ο κυβερνήτης του Νιού Τζέρσεϊ, Κρις Κρίστι, η οποία φέρεται ότι «ενορχήστρωσε» κυκλοφοριακό χάος σε πολυσύχναστη γέφυρα στο πλαίσιο πολιτικής βεντέτας.

Ο Κρίστι, ο οποίος -όπως επισημαίνει το BBC- θεωρείται πιθανός υποψήφιος των Ρεπουμπλικανών για την προεδρία, ζήτησε χθες δημοσίως συγγνώμη για την υπόθεση, η οποία όπως είπε «τον εξέθεσε και τον ταπείνωσε».

Σύμφωνα με το BBC, το ζήτημα δημιουργήθηκε ως αντίποινα σε έναν Δημοκρατικό δήμαρχο επειδή δεν υποστήριξε την επανεκλογή του κυβερνήτη. Ο Κρίστι αρνείται την όποια ανάμειξη στην υπόθεση, την οποία αποδίδει σε «δόλιους συνεργάτες».

Την ώρα που ο Κρίστι ζητούσε δημοσίως συγγνώμη για το ξαφνικό κλείσιμο κάποιων λωρίδων κυκλοφορίας που φαίνεται ότι έγινε κατόπιν εντολής κάποιων συνεργατών του, το γραφείο του εισαγγελέα στο Νιού Τζέρσι ανακοίνωνε ότι ξεκινάει έρευνα για την υπόθεση.

Επίσης χθες Πέμπτη, κατατέθηκε ομαδική αγωγή για την κυκλοφοριακή συμφόρηση εναντίον του Κρίστι και άλλων κυβερνητικών αξιωματούχων από κατοίκους της περιοχής Φορτ Λι.

Οι αποκαλύψεις ότι συνεργάτες του Κρίστι είχαν καταστρώσει σχέδιο για το κλείσιμο επί τέσσερις ημέρες ορισμένων λωρίδων κυκλοφορίας στη Γέφυρα Τζορτζ Ουάσινγκτον τον Σεπτέμβριο, με αποτέλεσμα να σχηματιστούν ουρές αυτοκινήτων επί ώρες και να καθηλωθούν σχολικά λεωφορεία και ασθενοφόρα, βλέπουν το φως της δημοσιότητας την ώρα που ο Κρίστι αναδεικνύεται σε ισχυρό πρόσωπο του κόμματός του, σχολιάζει το Ρόιτερς.

Το σκάνδαλο έγινε γνωστό την Τετάρτη με τη δημοσιοποίηση emails που εμφανίζουν κυρίως μία συνεργάτη του Κρίστι να σχεδιάζει το κλείσιμο κυκλοφοριακών λωρίδων στη γέφυρα ως «τιμωρία» προς τον Δημοκρατικό δήμαρχο του Φορτ Λι επειδή είχε αρνηθεί να στηρίξει την υποψηφιότητα του Κρίστι για την επανεκλογή του ως κυβερνήτη.

Στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Κρίστι είπε ότι απέλυσε την αναπληρώτρια προσωπάρχη του επιτελείου του, την Μπρίτζετ Αν Κέλι, 41 ετών, η οποία εμφανίζεται μέσα από τα emails να έχει γράψει τον Αύγουστο σε στέλεχος των λιμενικών αρχών: «Ήρθε η ώρα για μερικά κυκλοφοριακά προβλήματα στο Φορτ Λι», ενώ εκείνος -ο Ντέιβντ Γουίλντσταϊν, της απαντάει: «Ελήφθη».

Ο Γουίλντσταϊν αργότερα παραδέχτηκε ότι διέταξε το κλείσιμο λωρίδων στη γέφυρα και παραιτήθηκε, ενώ διοχέτευσε στα μέσα ενημέρωσης τα επίμαχα emails.

Ο εισαγγελέας του Νιού Τζέρσι, ο Πολ Φίσμαν, τη θέση του οποίου κατείχε ο Κρίστι προτού εκλεγεί κυβερνήτης, ξεκίνησε έρευνα σχετικά με την απόφαση να κλείσουν οι λωρίδες κυκλοφορίας, ανακοίνωσε η εκπρόσωπός του.

Τοπική εφημερίδα έγραψε ότι σε τέσσερις περιπτώσεις οι υπηρεσίες πρώτων βοηθειών καθυστέρησαν να μεταβούν για να βοηθήσουν, στο ένα μάλιστα περιστατικό μία γυναίκα 91 ετών, η οποία είχε χάσει τις αισθήσεις της, πέθανε από ανακοπή, ενώ σε ένα άλλο περιστατικό τέσσερις άνθρωποι περίμεναν βοήθεια έπειτα από τραυματισμό τους σε τροχαίο.

Η ομαδική αγωγή, η οποία κατατέθηκε χθες σε ομοσπονδιακό δικαστήριο από τη δικηγόρο Ρόζμαρι Άρνολντ, αναφέρει ότι οι κάτοικοι της περιοχής υπέστησαν οικονομική ζημία εξαιτίας του πολυήμερου μποτιλιαρίσματος.

Στη συνέντευξη Τύπου, ο Κρίστι χαρακτήρισε το σκάνδαλο «δόλια πολιτική επιχείρηση».

«Εκπλήσσομαι από την άθλια ανοησία που επιδείχτηκε σε αυτή την περίπτωση», είπε ο Κρίστι, ο οποίος δήλωσε «συντετριμμένος» και ζήτησε πολλές φορές συγγνώμη όχι μόνο από τους πολίτες, αλλά και από τους δημοσιογράφους. Στη συνέχεια επισκέφθηκε το Φορτ Λι και ζήτησε συγγνώμη από τον δήμαρχό του, ο οποίος είπε στους δημοσιογράφους ότι την έκανε δεκτή.

«Ηταν φοβερό αυτό που συνέβη και θα επανορθώσουμε», είπε ο Κρίστι φεύγοντας από το δημαρχείο.

Ο Κρίστι ήταν εξαιρετικά δημοφιλής από το 2009 που εξελέγη, ειδικά λόγω των χειρισμών του στην επιχείρηση ανοικοδόμησης μετά το πέρασμα της Σούπερ Καταιγίδας Σάντι από την πολιτεία στα τέλη του 2012. Τον Νοέμβριο επανεξελέγη πανηγυρικά.

Πάντως, στη συνέντευξη Τύπου ο Κρίστι είπε ότι “ούτε καν” σκέφτεται την πιθανότητα να θέσει υποψηφιότητα για την προεδρία το 2016.

ethnos.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου