Ο εν λόγω εκπαιδευτικός υιοθέτησε την εν λόγω τακτική κατά τη διάρκεια μαθήματος κοινωνικών σπουδών.
Οι Αρχές της πόλης, οι οποίες διεξάγουν έρευνα για την υπόθεση, ανακάλυψαν πως η αναπαράσταση είχε «αρνητικό αντίκτυπο σε όλους τους μαθητές, ειδικά στους Αφροαμερικανούς».
«Κάθε νέος, ανεξαρτήτως φυλής, αξίζει να πηγαίνει σε ένα σχολείο όπου δεν θα έρχεται αντιμέτωπος με περιστατικά παρενοχλήσεων ή διακρίσεων» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η γενική εισαγγελέας, Letitia James.
Τόνισε, ταυτόχρονα, πως «μαθήματα που έχουν δημιουργηθεί για να χωρίζουν τα παιδιά με βάση την καταγωγή τους, δεν έχουν καμία θέση στις τάξεις της Νέας Υόρκης και της χώρας γενικότερα».
Το περιστατικό σημειώθηκε σε ώρες διδασκαλίας δύο τμημάτων της πέμπτης τάξης στο ιδιωτικό σχολείο «The Chapel School» στο Μπρόνξβιλ.
Οι αλυσοδεμένοι μαύροι δούλοι
Η τακτική του εκπαιδευτικού ήταν προσχεδιασμένο. Αρχικά, ξεχώριζε τους Αφροαμερικανούς μαθητές. Έπειτα τους έδινε την εντολή να σταθούν στον διάδρομο του σχολείου, όπου τους «περνούσε» πλασματικές αλυσίδες σε λαιμό, καρπούς και αστραγάλους.
Στη συνέχεια οι μαθητές εισέρχονταν στην τάξη και έμπαιναν σε σειρά, με τις πλάτες τους στον τοίχο.