ΔΙΕΘΝΗ

«Ντεραπάρισε» η αξιοπιστία της ADAC

ντεραπάρισε-η-αξιοπιστία-της-adac-486655

Η «νόσος» της… δημιουργικής ερμηνείας στατιστικών στοιχείων για την οποία έχει κατακριθεί ο «διεφθαρμένος» Νότος έχει χτυπήσει και γερμανικούς θεσμούς, όπως η ADAC, η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου της Ευρώπης, που φαίνεται ότι έπαιζε τα δικά της παιχνίδια, ανάλογα με τα συμφέροντα που εξυπηρετούσε.

Ο υπεύθυνος επικοινωνίας της ADAC, Μίχαελ Ραμστέτερ, παραδέχτηκε ότι νόθευσε τα στοιχεία της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του αυτοκινήτου της χρονιάς και παραιτήθηκε.

«Μαγείρεμα»

Ο Ραμστέτερ, ο οποίος είναι και αρχισυντάκτης του περιοδικού «Motorwelt», το οποίο πουλάει 13,7 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλη την Ευρώπη, είχε «μαγειρέψει» τους αριθμούς των μελών που έλαβαν μέρος στην ψηφοφορία -αντί για 290.000 συμμετείχαν μόνο 76.000- και «αβγάτισε» τις ψήφους που πήρε το πρώτο αυτοκίνητο, το Golf της Volkswagen, από 3.409 σε 34.299.

Γνωστός στους εσωτερικούς κύκλους του περιοδικού ως «Ράμπο» για την κακή συμπεριφορά του, ο Ραμστέτερ είχε αναγκάσει αρκετούς συνεργάτες να ζητήσουν από τη διοίκηση την απομάκρυνσή του, χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.
Η ADAC είναι πλέον αντιμέτωπη με μια «κρίση εμπιστοσύνης», παρότι το ΔΣ τόνισε επανειλημμένως ότι ο Ραμστέτερ ήταν ο αποκλειστικός υπαίτιος του σκανδάλου. Και οι αποκαλύψεις μοιάζουν να μην τελειώνουν εδώ.

Ο αρχηγός των Χριστιανοκοινωνιστών, Χορστ Ζεχόφερ, έθεσε θέμα αξιοπιστίας της λέσχης σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που έδινε στη δημοσιότητα για τα διόδια, που το CSU θέλει να επιβληθούν στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. «Εμείς είχαμε στα χέρια μας άλλα στοιχεία», σχολίασε ο Ζεχόφερ.

Στο μεταξύ, εν αμφιβόλω τέθηκαν και τα συγκριτικά τεστ που κάνει παραδοσιακά η ADAC, καθώς ήρθε στο φως μία περίπτωση όπου τα μέλη της λέσχης είχαν και πάλι νοθεύσει το αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα, το 2005 είχαν παρουσιάσει ένα μοντέλο DACIA, το οποίο, σύμφωνα με την ADAC, απέτυχε στο αποκαλούμενο τεστ του ταράνδου, για να αποκαλυφθεί ότι οι διοργανωτές είχαν χρησιμοποιήσει κατεστραμμένα λάστιχα.

Η ζημιά που υπέστη η κατασκευάστρια Renault ήταν τεράστια και άρχισαν να κυκλοφορούν έντονα φήμες ότι η ADAC δεν λειτουργεί αντικειμενικά, αλλά προς όφελος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Εσωτερική έρευνα

Η αξιοπιστία της ADAC, ο λόγος της οποίας είναι «Ευαγγέλιο» στον χώρο του αυτοκινήτου, υπέστη σοβαρότατο πλήγμα και ο επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου, Καρλ Ομπερμάγιερ, προσπάθησε να περιορίσει τις επιπτώσεις ανακοινώνοντας εσωτερική έρευνα και μεγαλύτερη διαφάνεια σε διαγωνισμούς και τεστ.

Το ΔΣ της λέσχης αποφάσισε επίσης να διεξάγεται στο εξής η ψηφοφορία υπό συμβολαιογραφική εποπτεία.

ethnos.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου