LIFE STYLE

Εγκατέλειψε την Oxfam η Σκάρλετ Γιόχανσον για χάρη διαφημιστικού σποτ

εγκατέλειψε-την-oxfam-η-σκάρλετ-γιόχανσον-468337

Αντιδράσεις σε επιχειρηματικό αλλά και σε διπλωματικό επίπεδο προκάλεσε η διαφήμιση της ισραηλινής εταιρείας αναψυκτικών SodaStream, στην οποία πρωταγωνιστεί η Σκάρλετ Γιόχανσον. Η διαφήμιση έγινε μάλιστα η αιτία για να εγκαταλείψει η διάσημη ηθοποιός τον τίτλο της πρέσβειρας της διεθνούς ανθρωπιστικής οργάνωσης Oxfam, που καταγγέλλει τους ισραηλινούς εποικισμούς στη Δυτική Όχθη.

Το μεγαλύτερο εργοστάσιο της ισραηλινής εταιρείας έχει έδρα στη Δυτική Όχθη και η συμμετοχή της πρέσβειρας της Oxfam στη διαφήμιση δημιούργησε εύλογα ερωτήματα.

Τελικά, έπειτα από διαβουλεύσεις με την οργάνωση, η Γιόχανσον αποφάσισε να εγκαταλείψει τον τίτλο της πρέσβειρας.

«Η Oxfam αποδέχθηκε την απόφαση της Σκάρλετ Γιόχανσον να αποχωρήσει. Ο ρόλος της κ. Γιόχανσον στην προώθηση της εταιρείας SodaStream είναι ασυμβίβαστος με το ρόλο της ως Παγκόσμιας Πρέσβειρας της Oxfam» ανακοίνωσε η οργάνωση, τονίζοντας:

«Η Oxfam πιστεύει πως επιχειρήσεις όπως η SodaStream που λειτουργούν σε οικισμούς, εντείνουν τη συνεχιζόμενη φτώχεια και την άρνηση των δικαιωμάτων των παλαιστινιακών κοινοτήτων τις οποίες εργαζόμαστε για να υποστηρίξουμε».

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται πως «η Oxfam αποθαρρύνει το εμπόριο μόνο με ισραηλινές εταιρείες οι οποίες είναι εγκατεστημένες σε εδάφη της κατεχόμενης Δυτικής Όχθης».

Θέση για το θέμα πήρε και το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που έχει την έδρα του στη Νέα Υόρκη.

«Η ίδια η ύπαρξη (ισραηλινών οικισμών) συνιστά μια σοβαρή παραβίαση του διεθνούς δικαίο. Είναι αδύνατο να αγνοηθεί το ισραηλινό σύστημα παράνομων διακρίσεων, κατασχέσεων γης, κλοπής φυσικών πόρων και υποχρεωτικού εκτοπισμού Παλαιστινίων στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη» όπου είναι εγκατεστημένη η εταιρεία SodaStream» σχολίασε.

Αντιδράσεις εταιρειών

Η διαφήμιση, που γυρίστηκε για να προβληθεί στις 2 Φεβρουαρίου στη διάρκεια του Super Bowl (σ.σ. ο τελικός του αμερικανικού φούντμπολ και το πρόγραμμα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στις ΗΠΑ) προκάλεσε αντιδράσεις και σε επιχειρηματικό επίπεδο.

Και αυτό γιατί στο τέλος της διαφήμισης του ισραηλινού αναψυκτικού, η Γιόχανσον έλεγε:«Κάνει καλό και σε εμένα και σε όλους μας: Λιγότερη ζάχαρη, λιγότερα μπουκάλια. Πώς θα έκανα αυτό το μήνυμα να διαδοθεί; Συγγνώμη Coca και Pepsi».

Όπως ήταν φυσικό, η διαφήμιση προκάλεσε την οργή των δύο κολοσσών των αναψυκτικών προτού καν προβληθεί στην αμερικανική τηλεόραση. Και υπό την απειλή αντιποίνων το δίκτυο Fox διεμήνυσε στην ισραηλινών συμφερόντων SodaStream ότι δεν πρόκειται να προβάλει το σποτ αν δεν αφαιρεθούν «οι τέσσερις προσβλητικές λέξεις» όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Η SodaStream αφαίρεσε τις «τέσσερις προσβλητικές λέξεις» για να προβληθεί το σποτ στις αμερικανικές τηλεοράσεις το βράδυ της Κυριακής, όμως το «μήνυμα» είχε ήδη διαδοθεί μέσω του διαδικτύου.

Newsroom ΔΟΛ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου