ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Formula 1: Θρίαμβος Red Bull και Πέρεζ

formula-1-θρίαμβος-red-bull-και-πέρεζ-925797

Ο Sergio Perez εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη μεγάλη ευκαιρία που του δόθηκε από χθες και πήρε μία μεγάλη νίκη στην Σαουδική Αραβία

Μπορεί ο Checo να στάθηκε τυχερός αποδείχθηκε, όμως, και ικανός. Ο Μεξικανός είχε απάντηση σε όλα τα ερωτήματα που του έθεσε ο αγώνας. Στο τέλος δε, αντιμετώπισε με επιτυχία και την απειλή του Verstappen.

Ο Ολλανδός έκανε κι εκείνος μεγάλο αγώνα και ανέκαμψε από την 15η στην 2η θέση της κατάταξης. Ευνοήθηκε -όπως και άλλοι- από το Safety car που προκάλεσε η εγκατάλειψη του Stroll. Τρίτος τερμάτισε ο Alonso. Όμως, στον Ισπανό επιβλήθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα επειδή δεν εξέτισε σωστά την πρώτη ποινή που είχε πάρει στην εκκίνηση του αγώνα.

Έτσι, στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Russell, με τους Alonso και Hamilton να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Άχρωμος -και άτυχος- αγώνας για την Ferrari.

Εκκίνηση

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε τη μέση γόμα για την εκκίνηση. Άλλωστε και η Pirelli έδινε ως ταχύτερη στρατηγική το ένα pit-stop με medium-hard. Εξαιρέσεις αποτέλεσαν οι Hamilton (hard) και Leclerc-Piastri (soft).

Ο πρώτος γύρος ήταν ονειρικός για τις Aston Martin. Ο Alonso πήρε την πρωτοπορία από τον Perez στην πρώτη στροφή, ενώ και ο Stroll προσπέρασε τον Sainz στο πρώτο hairpin. Αντιθέτως ο Piastri είχε επαφή στην πρώτη στροφή η οποία τον ανάγκασε να μπει στα pits και να πέσει στο τέλος της κατάταξης.

Η χαρά της Aston Martin δεν κράτησε πολύ, όμως. Ο Alonso χρεώθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω λάθος τοποθέτησης (!) του μονοθέσιου στο box του grid πριν την εκκίνηση. Επιπλέον, η RB19 του Perez μπορούσε να κρατηθεί άνετα σε επαφή με την AMR23. Με την ενεργοποίηση του DRS ο Perez έκανε την κίνησή του στη στροφή 1 παίρνοντας πίσω την πρωτοπορία.

Καθώς συμπληρώνονταν πέντε γύροι ο Perez είχε την πρωτοπορία με τον Alonso, όμως, να κρατιέται στο DRS του. Τρίτος ήταν ο Russell ενώ οι Stroll και Sainz συμπλήρωναν την πεντάδα.

Leclerc και Verstappen ανεβαίνουν

Οι Leclerc και Verstappen είχαν αρχίσει να ανεβαίνουν στην κατάταξη από τον πρώτο κιόλας γύρο. Μέχρι το 6ο γύρο βρίσκονταν στις θέσεις 9 και 11, ενώ στον 7ο γύρο ο Leclerc θα περνούσε και τον Gasly για την 8η θέση.

Αμέσως ο Μονεγάσκος θα ασκούσε πίεση στον Hamilton με την hard γόμα. Ο Lewis προσπάθησε να αμυνθεί αλλά στον 9ο γύρο δεν είχε απάντηση στην κίνηση του Leclerc. Ο Βρετανός έπεσε 8ος και δύο γύρους αργότερα θα βρισκόταν υπό την πίεση και του Verstappen ο οποίος μόλις είχε περάσει κι εκείνος τον Gasly.

Στον 12ο γύρο οι δύο πρωταγωνιστές της συγκλονιστικής μονομαχίας του 2021 θα βρίσκονταν και πάλι δίπλα-δίπλα. Όμως, αυτή η μάχη ήταν πολύ εύκολη για τον Verstappen ο οποίος ανέβηκε 8ος και είχε πλέον τον Ocon ανάμεσα σε εκείνον και τον Leclerc.

Καθώς ο Leclerc είχε τη μαλακή γόμα, οι περισσότεροι περίμεναν τον Μονεγάσκο να ανοίξει τον χορό των pit-stops. Όμως ήταν η Aston Martin του Stroll που μπήκε πρώτη στα pits στον 14ο γύρο με τον Καναδό να παίρνει την σκληρή γόμα.

Ο Sainz πέρασε στα hard στον 16ο γύρο και βγήκε μπροστά από τον Stroll με την Ferrari να πετυχαίνει το overcut! Ένα γύρο αργότερα θα ακολουθούσε και ο Leclerc έπειτα από σύντομη μονομαχία με τον Verstappen.

Αυτοκίνητο ασφαλείας

Και ενώ μπροστά ο Perez είχε ανοίξει την διαφορά του από τον Alonso στα 5 δευτερόλεπτα ήρθε το αναπάντεχο. Στον 18ο γύρο ο Stroll πάρκαρε την AMR23 του σε έξοδο διαφυγής με μηχανικό πρόβλημα. Παρά το ότι το μονοθέσιο δεν βρισκόταν σε επικίνδυνο σημείο το race control αποφάσισε να θέσει τον αγώνα σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Αυτό ευνόησε όλους τους οδηγούς οι οποίοι δεν είχαν σταματήσει ακόμη για αλλαγή και οι οποίοι έσπευσαν αμέσως να εκμεταλλευτούν αυτήν τη χρυσή ευκαιρία. Μετά την ολοκλήρωση των pit-stops η σειρά ήταν: Perez, Alonso, Russell, Verstappen, Sainz, Hamilton, Leclerc, Tsunoda, Ocon και Gasly. Οι Verstappen και Hamilton ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι. Ο Βρετανός, μάλιστα, ήταν ο μόνος στο top-10 με τη μέση γόμα.

Ο Perez έκανε εξαιρετική επανεκκίνηση και αμέσως απομακρύνθηκε από τον Alonso. Τα medium του Hamilton άρχισαν αμέσως να αποδίδουν και ο Lewis θα περνούσε όμορφα τον Sainz για την 5η θέση στον 22ο γύρο.

Πιο μπροστά ο Verstappen ασκούσε πίεση στον Russell. Στο τέλος του 23ου γύρου ο Ολλανδός θα έπαιρνε την τρίτη θέση. Ένα γύρο αργότερα θα περνούσε και τον Alonso. Πλέον, μπροστά του βρισκόταν μόνο ο Perez!

Εσωτερική υπόθεση

Καθώς συμπληρωνόταν η μισή απόσταση η σειρά ήταν Perez, Verstappen, Alonso, Russell, Hamilton, Sainz και Leclerc. Όλα έδειχναν ότι η πρώτη θέση θα παιζόταν μεταξύ των δύο Red Bull.

Με την εξαίρεση του τρίτου Alonso και του δέκατου Tsunoda όλες οι υπόλοιπες ομάδες είχαν τα μονοθέσια τους σε σχηματισμό. Έτσι, οι μάχες στο δεύτερο μισό του αγώνα θα διεξάγονταν μεταξύ teammates. Όμως μόνο εκείνη μεταξύ των Perez και Verstappen έδειχνε να έχει κάποιο ενδιαφέρον.

Οι δύο οδηγοί της Red Bull αντάλλαζαν συνεχώς ταχύτερους γύρους με τον Perez να κρατάει με νύχια και δόντια την διαφορά πάνω από τα 4 δευτερόλεπτα. Ο Verstappen προσπάθησε όσο γινόταν να πλησιάσει.

Όμως ο Checo είχε απάντηση σε όλες τις προκλήσεις που του έθεσε ο teammate του. Εξαιρετικό αγώνα έκανε και ο Magnussen ο οποίος κατάφερε στους τελευταίους γύρους να πάρει τον βαθμό της δέκατης θέσης από τον Tsunoda με ένα πολύ επιθετικό προσπέρασμα.

Η καρό σημαία έπεσε με τον Perez να παίρνει μια μεγάλη νίκη. Στο τελευταίο πέρασμα ο Verstappen πήρε τον ταχύτερο γύρο και έτσι κράτησε την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα οδηγών.

Πηγή: newsauto.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου